Tetoválás véralvadásgátló szedése alatt

Tetoválás véralvadásgátló szedése alatt

Szerző: Trombózis- és Hematológiai Központ | Létrehozva: 2019.09.13 17:13 | Módosítva: 2019.09.16 12:20

Ha tetoválást csináltat, egy életre szóló döntést hoz meg a testével kapcsolatban. Fontos azonban tudni, hogy mire számíthat a páciens, ha mindemellett terápiás célból véralvadásgátlót szed.

Véralvadásgátló

A véralvadásgátló gyógyszerkészítmény feladata a vér alvadásának késleltetése, így ezzel arányosan a vérzés idejét megnyújtja. Sokféle készítményt találhatunk a piacon erre a célra. Léteznek kumarin típusú véralvadásgátlók, heparin/LMWH, valamint az új-típusú NOAC készítmények

Tetováltathat-e aki véralvadásgátlót szed?

Tetováltathat-e ha véralvadásgátlót szed?

Ha olyan személy tetováltat, aki valamilyen okból antikoaguláns kezelésben részesül, fokozott vérzésre kell számítania az érintett bőrterületen.

A bőrterületek vérellátottsága területenként más és más, de az erekkel bőségesen átszőtt területeken (pl.:szemhéj, száj környéke) intenzívebb vérzésekre kell számítani véralvadásgátló szedése mellett.  Az intenzívebb vérzés következtében a frissen tetovált terület nehezebben fog gyógyulni, tovább lesz kitéve egy esetleges fertőzés veszélyének.

Mivel a tetováltatás -egy véralvadásgátlót szedő beteg esetében- többmindentől függ (milyen súlyos volt a pácins trombózisa, milyen az aktuális állapota, van-e bármilyen szövődménye  a trombózisnak), ajánlott az esemény előtt szakorvos felkeresése. Amennyiben a páciens régebbi típusú véralvadásgátlót szed, szükséges lehet az INR érték pontos meghatározása is , mivel ebből kiderülhet, hogy fen áll-e a terápia hatására kialakult túlzott vérzékenység.

Ha Ön véralvadásgátló terápiában részesül, tetováltatás előtt mindenképpen keresse fel kezelőorvosát.

Téma szakértői

dr. Szélessy Zsuzsanna dr. Szélessy Zsuzsanna

dr. Szélessy Zsuzsanna

hematológus, belgyógyász
Prof. Dr. Blaskó György Prof. Dr. Blaskó György

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász, klinikai farmakológus

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA