Fájdalmas visszér vagy trombózis?

2017-07-05 14:21:24.985677 Lifestyle
Fulorrgegekozpont.hu
A nyári nagy hőség a visszerekkel rendelkezőknek igen kedvezőtlen, hiszen ekkor a panaszok súlyosbodhatnak és a fájdalom akár jelentős méreteket is ölthet. Viszont honnan lehet tudni, hogy a visszerek a probléma okozói, vagy inkább mélyvénás trombózis? A kérdést prof. Blaskó György, a Trombózisközpont véralvadási specialistája válaszolja meg.

Kitágult vénák a melegben

A visszeres panaszok jellemzően nyáron nagyobb mértéket öltenek, hiszen a hőség miatt az erek még inkább kitágulnak, a keringés lelassul és pangás következik be. Ez az időszak még azokat is gyakran megvisel, akiknek a többi évszakban egyáltalán nincsenek tüneteik. Ugyanis a kánikulában fokozódik a fájdalom, a nehézláb érzés, a feszülés, valamint a végtagok még jobban bedagadnak. A kellemetlen tüneteket enyhíti a mozgás, a lábak hideg-meleg vizes leöblítése, azok felpolcolása, valamint a kompressziós harisnya viselése. Fontos, hogy az illető ne napozzon, továbbá kerülje a meleg termálvizet!

Az állapot egyik szövődménye a visszérgyulladás, mely éles fájdalommal, az adott ér feletti elszíneződéssel, a bőr meleg tapintásával, nyomásérzékenységgel és kitapintható csomóval jár. Hétterében a vénafal károsodása áll, ami nyáron fokozottabb rizikót jelent.

Honnan tudom, hogy a fájdalmat nem trombózis okozza?

A mélyvénás trombózis főbb jelei az adott végtag dagadása, livid elszíneződése, fájdalma, mely mozgás hatására fokozódik (ekkor tilos is mozogni, mivel a vérrög leszakadhat és a véráramba kerülhet). Sajnos igen könnyű összekeverni a visszeres okozta panaszokkal, főleg a felületi visszérgyulladással, ezért a szakember óva int mindenkit az öndiagnosztizálástól.

Vannak ugyan a fájdalomban fokozatbeli különbségek, de ezek egyéni átélése nagyon különböző lehet: van, aki nagyon fájdalom érzékeny, de többen vannak olyanok is, akik kihordanak lábon egy mélyvénás trombózist.

„Mivel a tünetek igen hasonlóak lehetnek, ezért fontos, ha a legkisebb mértékben is felmerül a mélyvénás trombózis gyanúja, mindenképp forduljon az illető orvoshoz! Gyulladás esetén egyéb komolyabb rizikófaktor nélkül elég gyulladáscsökkentők alkalmazása, ám ha vérrögök alakultak ki, akkor mihamarabb alvadásgátló terápia szükséges”- figyelmeztet prof. Blaskó György, a Trombózisközpont véralvadási specialistája, aki hozzátette, hogy bár a felületes vénatágulatok kezelése is lehetséges nem-receptköteles gyógyszerekkel, borogatással, de ha órákon belül nem mérséklődnek a panaszok, ajánlatosabb szakemberhez fordulni.

A felületi visszérgyulladás akár trombózist is okozhat

A szakértő továbbá felhívja a figyelmet arra is, hogy a felületi visszérgyulladásra azért sem szabad legyinteni, mert akár mélyvénás trombózist is eredményezhet, ugyanis a probléma átterjedhet a mélyen fekvő vénákra is és vérrögök alakulhatnak ki. Erre akkor még nagyobb az esély, ha az illetőnek egyéb rizikófaktorai is vannak a trombózisra (pl. trombofília)- ekkor megelőzésként az orvos akár véralvadásgátló kezelést javasolhat.

További híreink>>>

Orvos válaszol

Orvos válaszol - Buboriné Halmi Erzsébet

trombózis

Üdvözlöm. A kérdésem az lenne, hogy 2014-ben volt egy agyi infarktusom(sinus thrombosis),véralvadásgátlót szedtem(marfarin)és az INR érték soha nem volt jó, rosszul éreztem magam és az orrom is vérzett,de továbbra is javasolták,hogy szedjem. Volt közben foghúzásom le kellet tennem a gyógyszert ennek már 1,5éve azóta nem szedem.Most külföldi munkavállalást tervezünk és haemostaseologiai/haematologiai konzíliuma javasolt és a Marfarin visszaállítása.Ez ügyben szeretném kérni az önök segítségét,mert angol nyelvű véleményre is szükségünk lenne.A válaszukat előre is köszönöm. Buboriné
Kedves Erzsébet !
Az említett problémával kapcsolatban Dr. Blaskó György Professzor Úr rendelését ajánlom felkeresni. A professzor úrnál angol nyelvű szakvéleményre is van lehetőség.
Bejelentkezni a 0670/431 77 29- es telefonon tud.
Üdvözlettel : Kelemen Edina

Kapcsolódó videók


Visszalépés az előző oldalra...

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA