A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr / Doktornő!
65 éves nő vagyok. 10 éve, rendszeres INR ellenőrzés mellett, szedem a syncumart. Koromból adódóan egyre inkább adódnak helyzetek, amikor a syncumar szedést le kell állítani: tavasszal a csuklóm eltörött, ősszel a fogaimat kell rendbe hozatni, jövő év elején szürkehályog műtétre megyek.
A heparin minden fajtájára allergiás vagyok, a Xarelto felíratása pedig nehézkes.

Tegnap hematológusnál jártam, aki felvetette, hogy álljak le a véralvadásgátló szedésével. A döntést ugyan rám bízta, de szinte sugallta, hogy ennyi idő után rizikós szedni, és egyáltalán nem biztos, hogy kell.
A kumarin rezisztencia vizsgálatom eredményei jók.

Én kicsit megdöbbentem, mert 10 évvel ezelőtt azt mondta az akkori orvos, hogy életem végéig kell a véralvadás gátlót szednem. A mostani hematológus szerint ez az elv azóta már „árnyaltabb” lett.

Előzmények:
15 éve bokaficam után tüdőembóliát kaptam. Utána fél évig szedtem a syncumart.
10 éve nem tudni, mi okból tüdőembóliát kaptam. Azóta szedem a syncumart.

Egyéb bajaim:
Autoimmun beteg vagyok, Sjögren-szindrómás, tüdőfibrózis, de évek óta nincs semmilyen problémám, gyógyszert se szedek, néha csinálnak légzésfunkciót, ami jó.
A lábaim enyhén visszeresek, mint ebben a korban a legtöbb nőnek. Detralexet szedek.
Csontritkulás enyhe fokban, erre kalciumot és D vitamint szedek.

Őszintén szólva félek elhagyni a syncumart, mert úgy gondoltam eddig, hogy az „megvéd” a trombózisoktól, de fölöslegesen nem akarom bevállalni a szedésével járó egyéb kockázatokat.

Mi a véleménye?
Mivel immunbeteg, fokozott óvatosságra szükség volt. Arra azonban nincs adat, hogy van-e öröklött thrombofiliája. Jelentkezzen be a Thrombozis Központba és kivizsgáljuk, majd döntünk az elhagyásról. A vizsgálati időt megrövödítené, ha előtte 4 nappal elhagyná a Syncumart és SP-54 tablettát szedne 2 x 3 t üreg gyomorra (se előtte, se után egy órát nem ehet)
Üdv
Dr. Blaskó György

Hírek

Covid-19 és vérrögök- mi az összefüggés?

Covid-19 és vérrögök- mi az összefüggés?

A koronavírus az esetek egy részében nem okoz súlyos tüneteket, ám olykor előfordulhat, hogy életveszélyes szövődményeket generál. Ma már egyre többet tudunk a COVID-19-ről, így annak a szervezetre gyakorolt hatásairól is. Dr. Szélessy Zsuzsannát, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológus főorvosnőjét arról kérdeztük, vajon milyen összefüggés van a fertőzés a vérrögök keletkezése között. 

További részletek
Vérképe megmutatja, milyen a véralvadása

Vérképe megmutatja, milyen a véralvadása

A véralvadás igen bonyolult folyamat, hiszen számos tényező befolyásolja. Bizonyos laborértékek fontos információval bírnak róla, így véralvadási probléma - illetve annak gyanúja esetén- a következő paramétereket célszerű megvizsgálni. Dr. Kárpáti Ágnes, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa az alábbi vérkép eltérésekre hívja fel a figyelmet.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat