Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Trombózis Központ!

2017. októberében kétoldali tüdőembóliám volt. Azóta szedem a vérhigító gyógyszert (Lixiana). A gyógyszer szedésének megkezdésekor jelezték az orvosaim, hogy egy év után vizsgálatokra lesz szükség, hogy megállapítsák, a trombózis kialakulása továbbra is veszély e. Szeretnék konzultálni az esetemről, állapotomról, teendőimről egy szakterületen profi orvossal, és önöknél elvégezni a szükséges vizsgálatokat! 35 éves vagyok.

Kérdezném, hogy van e ilyen teljes körű szakmai konzultációra/vizsgálatokra lehetőség önöknél, és mi a módja az időpont egyeztetésnek?

Köszönettel: Molnár Éva
Kedves Molnár Éva !

Igen , van lehetőség konzultációra és azt követően a javasolt laborvizsgálatok azonnali elvégzésére is egy alkalommal . Valamennyi leletét, dokumentumát hozza el a szakorvosi vizitre. Bejelentkezni a 0670/431 77 29-es telefonon tud. Dr. Blaskó György Professzor Úr-at ajánlom felkeresni a központban.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Tisztelt Doktor úr! Szeretném megkérdezni őntöl ha viszérben felületes trombozisom volt szedhetem-e a norcolut tablettát? Köszönöm válaszát
Kedves Anna !

Nem ajánlatos szedni előzetes kivizsgálás nélkül . Kérje meg nőgyógyászát, hogy a minimális hormontartalmú gyógyszert írja fel .

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Üdvözlöm! Mélyvénás felkari trombózisom volt 2017. decemberében, a vérrög feloldódott 2018. januárjában. Véralvadásgátlót szedek. Olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy megterhelőbb fizikai munkát már végezhetek vele?
Kedves László !

Nem írja, hogy hol volt a thrombozisa, mit szed, milyen munkára gondol. Sokaknak már az emeletjárás is megerőltető. Kérek részletesebb információt.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Kedves Hölgyem /Uram!



Röviden a történet: Páromnak másodjára alakult ki mélyvénás trombózisa a 10 év alatt. Most kint élünk Ausztriàban, és sajnos nem sikerült egy jó orvost találni.

Szeretnénk kideriteni, hogy mi okozza, genetika vagy valami más. Illetve az árát, ha lenne kedves megirni. Varom vàlaszàt!

Tisztelettel és köszönettel: Dorosz Bori
Kedves Dorosz Bori !

Keressék fel központunkat. Szakorvosi konzultáción orvosunk áttekinti a korábbi leleteit, és célzottan javasol laborvizsgálatokat, amit akkor el is tudunk végezni.

A szakorvosi vizit díja 23500 ft, a laborvizsgálatok ára annak függvénye , hogy milyen vizsgálatokat ajánl a Professzor Úr . A genetikai trombózis hajlam vizsgálat 15600 Ft+ véralvadási vizsgálatok ...

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Vérnyomásom leföl szaladgál ami igen rossz közérzetet vált ki. Mit tehetek.Vagy felmegy158ra meg lemegy 90re pulzus ugy szintén 46 ra is lemegy. Reszkedek olyko beszélni isaligtudok.Borszaszto érzés mit tegyek köszönöm a választ 69 éves vagyok
Kedves Lakatos Szilamérné !

Szükség lenne egy teljes körű kivizsgálásra. Labor ,EKG , esetleg 24 órás vérnyomás monitorozás. Kevés információt írt ahhoz, hogy teljes körű választ adhassunk. Nem írt írt arról milyen gyógyszereket szed rendszeresen. Mindenképp keressen fel egy belgyógyász szakorvost. Az alacsony pulzus valóban nagyfokú gyengeségérzést, remegést, ájulásérzést tud okozni. Fontos a bő folyadékbevitel . Szükség lenne a gyógyszerei áttekintésére , esetleg módosítására. Amíg orvoshoz kerül napjában mérjen vérnyomást legalább 3x. Panaszmentes időszakban is, jegyezze fel , később ez informatív lehet.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Tisztelt Doktor úr!



Két hete wc-s közben pici fájdalmat éreztem belül a végbélnyílásomban .Ezután a wc papíron friss piros vér volt látható. Azóta nem vérzett. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyenkor menjek egyből tükrözni, vagy várjak még?

Előzmény: 9 éve végbél sipoly műtét (2cm-es volt a nyílástól befelé)(most nem a műtéti sebnél éreztem a fájdalmat.)

7 éve tükrözés a szigma bélig. Negatív. Csak 1,2 fokú belső aranyerek voltak.

6 éve teljes vastagbéltükrözés. Negatív, csak 1,2 fokú belső aranyerek voltak.

Tehát a mostani vérzés miatt menjek-e tükrözni? Vagy mi a teendő ilyenkor? Negatív tükrözés esetén mennyi idő múlva kell megint tükrözésre menni és mikor? 40 éves ff vagyok.

Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kiss Tamás !

A leírt előzmények miatt mindenképp szükséges és időszerű a kontroll tükrözés. Évente ajánlott ismételni. Jelen panaszát székrekedés ,esetleg aranyér is okozhatja. Amennyiben ismétlődne vérzéses panasza keressen fel szakorvost. Urológiai szakvizsgálat is szóba jön.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Üdvözlöm!olyan problémával fordulok önökhöz,hogy 3 hete Kapuvéna trombozist diagnosztizáltak nálam,itt Skóciába,most kénytelenek vagyunk haza repülni mert itt nem tudják kezelni,nagyon nagy fájdalmaim vannak,amikre csak nagyon erős fájdalom csillapitott irtak fel semmi mást,mert nem tudják hogy mitt adjanak rá! Remélem hogy önök tudnák hogy mivel kezeljék! A választ előre is köszönöm!
Kedves Adrienn !

Erősen kételkedem, hogy Skóciában egy ilyen súlyos betegséget nem tudnak kezelni az Edinborough-i egyetem klinikáján!. (Voltam ott). ,Azonnal LMWH (low molecular weight heparin) kezelést kell adni therápiás dózisban! Ha mégis hazajönne (amit nem tanácsolok) azonnal a SOTE I Sebészeti Klinikájára menjen !

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György





Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Tisztelt Dr Úr/ Dr Nő Heterozigota-Leidenes vagyok és a minap 72oras sürgősségi fogamzásgátló tablettát kellett bemennem.

29eves vagyok- sosem szedtem hormon tartalmú fogamzásgátló szert pont a Leiden miatt.

Kérdeznem, hogy nagy bajom lehet ettől most?

Nagyon szorongó típus vagyok.

Így most nagyon izgulok.

Köszönöm a választ előre is.
Kedves Szasza !

Nem szonogjon, annak hatása már régen elmúlt, de a jövőben elővigyázatosabb lehetne, mert a szorongás semmire nem jó. még sok info kellene. Mindenesetre hormontartalmú fogamzásgátlót vagy ne szedjen, vagy a legalacsonyabb hormontartalmút, de ezt a nőgyógyászának tudnia kell.

Üdvözlettel :



Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Üdvözlöm !!Nekem olyan problémám van ,hogy nyaki ér meszesedesem van es igy neha ingadozik a véve nyomáson neha magas de inkabb az alsó értek es neha alacsony akkor pedig a felső értek ,de valamikor hetekig jo!!szoval ha szedem a vérnyomás csokkentot akkor nagyon elviszi .Szoval ezeket ez a nyaki dolog csinálj neha kezem zsibbad,mellkasi fájdalom mindig mást .amugy ki vizsgáltattam magam nincs mas bajom !Ön szerint szednem kellene igy is a gyogyszert ?
Kedves Norbert !

Gyógyszert mindenképpen kell szednie, de nem biztos, hogy azokat, amiket szed. Kérem leleteivel jelentkezzen be a Trombózis Központba!

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
T. Doktor Úr ! Warfarint szedek néhány éve szívritmus zavarra, Az utóbbi hónapban mindkét lábamon boka fölött apró bevérzések keletkeztek, néhányuk megbarnult.Olyan érzésem van,mintha csalán csípett volna meg,de nagyon enyhén.Az ügyeletes orvos azt mondta vénás elégtelenség.A kardiológus nem tudta mi ez. Lehetséges,hogy a kumarin okozza? Mert eddig semmi probléma nem volt a lábammal,doplerrel is mérték és semmit nem észlelt az orvos. Köszönettel:Králikné Á. Irén
Kedves Irén !

Biztos nem a cumarin okozzaq, a körzeti orvosnak van igaza: vénás elégtelenség. Kellene egy color Doppler vizsgálat az alsó végtagjaira.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA