A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Udvozlom a papam tegnap mélyvénás trombózis kapott 82 éves jolvan beszeltem vele a bajcsiba van feltem.a vírusostol is azt mondják ezt otthon nem.lehet kezelni erdeklödnek lehetne e vagy önnek tudnak e kezelni.mivel jarhat és ha önnek tudnak fogadni kb milyen árban lenne
Tisztelt Peczek Henrietta!

Járóbeteg ellátásban tudunk segíteni csak, nincs lehetőség itt 24 órás ápolásra.
Gyors felépülést kívánunk a papának.
Üdvözlettel,
Dr. Kósa Éva
Dr. Kósa Éva
Dr. Kósa Éva belgyógyász
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!

Szeretném megkérdezni, hogy napi 1 db Clexane 4000 NE injekció mellett lehet-e szedni 120qg K2 vitamint (menaquinone-7)?


Köszönettel,
S. Orsolya
Tisztelt Sebestyén Orsolya!

Csak a kumarin készítményeknél kell óvakodni a K vitamin szedésétől, Clexane injekció mellett szedhető.

Üdvözlettel,
Dr. Szélessy Zsuzsanna
Dr. Szélessy Zsuzsanna
Dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, belgyógyász
Tisztelt Blaskó György Professzor Úr!

Másfél éve mélyvénás trombózisom volt.
Azóta az Ön javaslatára 2*5 mg Eliquis-t szedek.
Néhány nap múlva vállműtétem lesz és ezzel kapcsolatban labor vizsgálatot kellett csináltatnom.
Az INR érték 0,97. Ha jól emlékszem Ön azt mondta, hogy a gyógyszer szedése mellett 2-3 között kell az értéknek lennie. Van ezzel valami teendő?
Előre is köszönöm a válaszát.
üdvözlettel
Imre
Tisztelt Lévai Imre!

Az Eliquis apixaban hatóanyagú nem lehet INR- el monitorozni.
Kumarin származékoknál kell az INR értéknek 2-3 között lennie.
Hematológus szakorvosát kérem keresse fel műtét előtt vagy hívja a Központot és szívesen segítenek.
Üdvözlettel,
Prof. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Körülbelül 2 hónapja fáj a jobb térd hajlatom. Amikor ülök vagy be van hajlitva nem fáj de amikor kiegyenesitem nem bírok rá állni annyira erős fájdalom van benne.
Mi okozhat a ezt a fájdalmat, súlyos lehet e? Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelt Bernadett!
Volt mostanában vénás duplex ultrahang vizsgálata a jobb lábán?
Érdemes lehet elvégeztetni.
Üdvözlettel,
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Tisztelt Doktor úr!Több,mint 12 napja abbahagytam a vérnyomáscsökkentő gyógyszereket, Doktornő tudja. (Lacipil 4mg,1db Hypothiazid 25mg,ez csak fél tabletta minden reggel, este Cardura XL 1db) mert a koronavírus miatt 100 körül mozog a vérnyomásom.(Ami azelőtt 140 körül mozgott már több,mint 15 éve).Nem megy feljebb,,ha igen,hamar visszaesik.Ez szédülést,hányingert tud okozni. Meddig tehetem meg,hogy nem szedem?
Köszönöm a segítséget: Kattra Eszter
Kedves Eszter!
Ezt a kérdést szakorvosával konzultálja meg, sajnos így nem tudunk Önnek erre válaszolni anamnézis hiányában.
Tisztelettel,
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Jó estét!
Az öcsémnek fájt a lába, amivel el is ment az orvoshoz ott kivizsgálva azt mondták neki ,hogy trombózisa van 2 db vérhígítót adtak neki majd haza küldték.Aznap hajnalban fájlalta a mellkhasát.Ilyen tünetek már nagyon veszélyesek és mit lehet tenni mit tegyen?
Kedves Tiborné!
Forduljanak minél hamarabb szakorvoshoz kivizsgálásra, akút tünetek esetén sürgősségire.
Üdvözlettel,
Prof.Dr.Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Tisztelt Doktornő/Doktorúr!

A kérdésem az lenne, hogy az időszakosan jelentkező pitvarfibrilláció miatt szedett Lixianat a 73 éves édesanyámnál abba kell-e hagyni az influenza elleni védőoltás előtt (ha ezt más nem indokolná), és ha igen, akkor mennyivel előtte kell abbahagyni, hogyan, illetve mikor és hogyan kell visszaállítani?

Segítségüket köszönöm
Tisztelt Csépány Éva!

Nem kell abbahagyni a Lixianát, beadhatja a háziorvos a védőoltást.

Üdvözlettel,
Prof. Blaskó György.
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Tisztelt Doktor úr,
katéteres abláció után Lixiana véralvadásgátló gyógyszert szedek. Szeretném megkérdezni, hogy influenza elleni védőoltást kaphatok?
Kedves Klára!

Igen, kaphat védőoltást!

Üdvözlettel,
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Tisztelt Doktornő / Doktor úr,

3 sikertelen terhességet követően szeretném kivizsgáltatni magam.
Immunológiai és hematológiai (trombózis, véralvadási problémák) kivizsgálásokat javasoltak.
Kérdésem, hogy ebben az esetben konkrétan milyen vizsgálatokat szükséges elvégeztetni?

Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel
Tisztelt Nagy Gertrúd!

Javasolnám, hogy jöjjön el hozzám kivizsgálásra a meglévő leleteivel, átbeszéljük milyen vérvételek szükségesek ( hosszabb átfutása van az eredményeknek kb. 1 hónap) és egy kontroll alkalmával átbeszéljük a leleteket illetve beállítjuk a kezelést ha szükséges.
Üdvözlettel,
Dr. Szélessy Zsuzsanna.
Dr. Szélessy Zsuzsanna
Dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, belgyógyász
Édesanyám napi egyszer 30 mg Lixiana gyógyszert szed másfél éve lezajlott tüdőembolia miatt. Az izomba adandó influenza oltás beadásához ki kell-e hagynia a gyógyszert, vagy mellette is beadható?
Tisztelt M!

Nem kell kihagyni a Lixiána szedését, édesanyja nyugodtan elmehet influenza védőoltásra.

Üdvözlettel,
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász

Hírek

A fiataloknak csupán kevesebb mint a fele venne részt trombózis rizikó vizsgálaton

A fiataloknak csupán kevesebb mint a fele venne részt trombózis rizikó vizsgálaton

A trombózis rizikó vizsgálat egyre elterjedtebb manapság- ez nem is meglepő, hiszen több olyan kóros állapot, betegség is létezik, melyek megnövelik a vérrögök kialakulásának esélyét. Mivel a mélyvénás trombózis viszonylag gyakori problémának számít, így a megelőzése egyre jobban a köztudatba kerül, ahhoz viszont tudni kell, kiket veszélyeztet a legjobban. Hogy pontosan kiket, azt prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától tudtuk meg a Trombózis Világnapja alkalmából, ahogy azt is, hogy kik azok, akik a leginkább és a legkevésbé vennének részt hasonló vizsgálaton. 

További részletek
Mikor gyanakodjak limfómára nyirokcsomó megnagyobbodás esetén?

Mikor gyanakodjak limfómára nyirokcsomó megnagyobbodás esetén?

A nyirokcsomó megnagyobbodása gyakori tünetnek számít, hiszen a fertőzésekkel szembeni védekezés fontos hálója a nyirokcsomó. Azonban, ha látszólag minden ok nélkül tapintunk ki magunkon duzzadt nyirokcsomókat, akkor sokszor pánikba esünk hiszen az egyik gyakori rosszindulatú hematológiai daganat, a limfóma tünete is lehet. Dr. Kárpáti Ágnest, a Trombózis-és Hematológiai Központ onkohematológusát arról kérdeztük, vajon mikor gyanakodjunk súlyos betegségre nyirokcsomó megnagyobbodás esetén. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat