Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Markolt Ferenc
Kedves Doktor Úr/Nő



Feleségem három hete életet adott kislányunknak aki a második gyermekünk, és érzéstelenítéses szülést (és elég sok "varrást") követően 5 nap után hazaengedték őket (a kislánynál a CRP volt túl magas). Minden rendben lenni látszott, de most szerda reggel 2016.05.18. párom erős fejfájásra panaszkodott, ami ellen paracetamolt vett be (fél tabletta APAP), ami csak kicsit segített. Az alvás után a tünetek enyhültek, de délután visszatértek, este egy egész APAP-ot vett be. Meleg vizes zuhanyzás, és masszírozás segített valamelyest, mi azt hittük migrénről lehet szó.

Nyugtalanul aludt, és csütörtök hajnalban epilepsziás rohama volt, amely kb. egy óra elteltével megismétlődött, és kb szintén egy óra múlva harmadszorra is, de ekkor már a sürgősségi és az ideggyógyászat között a kórházban.

Az első nap CTGvel kizárták az epilepsziát, és kicsit később MRrel vérrögöt azonosítottak az egyik agyi vénában (nem tudom pontosan, hogy hol).

Jelenleg vérhigítót kap (hasba, azt hiszem Clexant). Az orvos két hét kórházi kezelésről beszél, ami után az otthoni kezelés szájon át szedhető gyógyszerrel folytatódna kb fél évig. Minderre hivatkozva az orvos a laktáció teljes azonnali leállítását javasolta (Bormocriptine), hozzátéve, hogy a nőgyógyász szava döntsőn. A nőgyógyász szakvéleményében viszont csak a laktáció megerőltető mivoltára hivatkozással van egy nagyon finoman megfogalmazott javaslat arra, hogy szerinte legyen leállítva a latkáció.

Feleségem viszont szeretné fenntartani a laktációt - még ha nem is adhatja a tejet a babánakbabának (ezt sem tudjuk biztosan, hogy melyik vérhigító gyógyszerrel szabad, melyikkel nem szabad szoptatni), akkor rendszeresen fejné - hogy a kezelés befejeztével újra szoptathasson, még ha csak fél év múlva is. Én személy szerint tartok a laktáció leállításakori gyors hormonális változás pszichológiai hatásaitól (pl. depresszió - így is nagyon a padlón van szegény párom, és nem tudom, hogy a 2 éves és a 3 hetes gyermekünk ellátása mellett képes lennék-e segíteni feleségemnek egy depresszióban. Persze ha mindez megnöveli a vérrög esélyét, nyilván szó sem lehet róla....).

A kezelést vezető orvos szerint azért kell leállítani a laktációt, mert egy esetleges emlőgyulladás fokozhatná a trombózis esélyét.



Sajnos eddig nem sok betekintésem volt a jelentésekbe, így nem tudom megmondani, hogy pontosan hol van a vérrög, és milyen szintűek voltak a tünetek, ahogy az alvadási faktorokról sem tudok többet, és a genetikai vizsgálat eredményét sem tudom.



Egy magyar klinikáról azt a javaslatot kaptam, hogy ne hagyjuk a laktációt leállítani, mert nagyon sokat árthat míg a megléte rizikót nem okoz, valamint azt is mondták, hogy kismamáknál Clexan mellett nem tiltják meg a szoptatást, hanem K-vitaminból adnak többet a csecsemőnek (amiről a gyerekorvos dönt).



Mindezek miatt az lenne a kérdésem, hogy Ön szerint fenntarthatjuk-e a laktációt (és esetleg adható-e a tej a babának), vagy egyezzen bele a feleségem a laktáció teljes megszüntetésébe?



(Feleségem lengyel, és ezért jelenleg Lengyelországban élünk, de nagyon hálás lennék ha a nagy terjedelmű és kevéssé pontos leírásom ellenére valamit tudna javasolni. Ha esetleg van lehetőség online konzultációra, az is érdekelne.)



Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelt Markolt Ferenc!

Clexane adása mellett nyugodtan szoptathat a felesége. A későbbiekben, ha tbl-a, Syncumárra átállítják, akkor is szoptathat, de a babának a kellő "K" vitamin pótlásáról gondoskodni kell. Ezt kell megbeszélni a gyerekgyógyásszal.

Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna



Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA