Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Professzor úr!

Véleményét/javaslatát szeretném kikérni!

Van egy heterozigóta Leyden és egy MTHFR C677T génmutációm.Erre syncumar terápiát kapok. A syncumar kezelés ellenére volt 2 TIA-m, ezért a belgyógyász és a neurológus kiegészítette a syncumart astrix-al. Időközben a reumatológián csontritkulást mutattak ki nálam, amire Epolar triószedést javasoltak. Immunológiai vizsgálat antifoszforlipid szindrómát is igazolt. Több orvos is a syncumart teszi érte felelőssé.

Professzor úrnak mi lenne erről a véleménye?

Ki lehetne valahogyan kerülni a syncumart, vagy esetleg lehetne mással helyettesíteni?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: B.László

Kedves Berta László!

Már az első TIA után thrombocyta aggregatio gátlót IS kellett volna szednie. Férfiaknál az antifoszfolipid syndromának nincs akkora jelentősége, mint nőkben. Sajnos TB támogatással nem lehet, de teljes áron ki lehet váltani Syncumart más hatóanyagú gyógyszerrel. Az antikoagulánst nem lehet elhagyni a génmutációk miatt.

További tanácsokért, a konkrétumok megbeszélése végett keressen fel a Trombózisközpontban

Üdv

Dr. Blaskó György

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA