A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr!

2015. szeptemberében mélyvénás trombózis volt a jobb lábamban.
Decemberig semmilyen fájdalmam nem volt. Eleinte a csípőm környékéről kiinduló fájdalmaim voltak, azután hátul a térdhajlatomban, most pedig a bokám és a lábfejem körül egy állandó szorítást, bizsergést érzek. A II-es fokozatú harisnya pedig annyira szorítja néhány napja az egész lábamat, hogy nem tudom viselni.
Decemberi alsó végtagi color duplex vizsgálat:
A jobb VP oszlásban kisfokú érfalegyetlenség észlelhető. Valsalvára regurg. nem jelentkezett. Lefutása mentén az erek jól comprimálhatóak, sem direct, sem indirect trombusjel nincs.
Tanácsát szeretném kérni, hogy a gyógyharisnya viselését mellőzhetem-e és, hogy a panaszaim a trombózissal összefüggőek-e.
Válaszát előre is nagyon köszönöm.
Kedves Márta!
Arról nem írt, hogy szedi-e még a véralvadásgátló gyógyszert. Mivel a vénás duplex scan szerint a thrombus feloldódott és billenytyűelégtelenségnek sincs jele, ezért panaszai nem valószínű hogy a visszerekkel függnek össze, a thrombózissal pedig biztosan nem. Ha a II-es kompresszós harisnya nagyon szorítja a lábát, akkor azt ne hordja, de azt hogy kell-e esetleg valamilyen kisebb fokozatú, ahhoz szükséges lenne vizsgálat is. Panaszával szerintem rheumatológushoz forduljon először.
Tisztelettel:
Dr Kósa Éva

Hírek

Fogamzásgátlót szedne? Ezt a vizsgálatot ne hagyja ki!

Fogamzásgátlót szedne? Ezt a vizsgálatot ne hagyja ki!

A fogamzásgátló tabletták és a vérrögök kapcsolatáról már többször is esett szó, ennek ellenére sokan mindenféle előzetes vizsgálatok nélkül kezdenek neki a szedésüknek, pedig sok olyan esetet hallani, amikor a készítmény miatt mélyvénás trombózis, esetleg tüdőembólia lépett fel. Dr. Ercsei Ibolya, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa a trombózis rizikóbecslés fontosságára hívja fel a figyelmet.

További részletek
Mikor szükséges váralvadásgátlót váltani?

Mikor szükséges váralvadásgátlót váltani?

A véralvadásgátlók alkalmazása lehet preventív és terápiás jellegű is, lehet, hogy csupán bizonyos ideig kell használni, de az is előfordulhat, hogy egy életen át tart a terápia. Előfordulhat, hogy mindvégig ugyanazt a szert alkalmazza a beteg, de meglehet, hogy időközben váltania szükséges másik készítményre. Hogy ez mikor indokolt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ váralvadási specialistáját kérdeztük.  

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat