A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr!
Egy hónapja 2 napos hegyi kiránduláson voltam a Magas Tátrában.A program szoros volt, 250 km gk. vezetést követően estig gyaloglás fel és le.Másnap szintén ez történt.A haza érkezést követő 2.nap reggel arra ébredtem,hogy a jobb vádlim,mint a kő olyan kemény.Óvatosan használtam a lábamat, ismerős volt az érzés /fájdalom/korábban 30 éve versenyszerűen fociztam.Két térdem műtve van és 7 évvel ezelőtt volt egy achilles-ín szakadásom is.Lassan szűnt a vádli merevség,majd követte a jobb bokám dagadása,fájdalma.Háziorvoshoz fordultam, hiszen három hétig nem jött rendbe a lábam.Egy hete táppénzen vagyok,gél és tabletta,majd 3 napig injekció.Semmi javulás sőt!Reggelre lelappad a lábam,de a fürdőszobából már feszülő vádlival és fájó sípcsont tő melletti fájdalommal jövök ki.Huzamosabb ideig ne tudom használni a lábamat.Hol jobban ,hol kevésbé dagad a lábszáram és fájdalmasan feszül .Pócolással tudom enyhíteni a duzzanatot és feszítő érzést. Bár a háziorvos a mélyvénás trombózist kizárta,én mégis félek hátha még is ez az oka a "kínlódásomnak"Ön szerint jogos lehet az aggodalmam a fentiek alapján?Mi lehet a problémám gyökere?
Válaszát előre is köszönöm.
Kordisz Csaba,
A leírtak alapján mindenképpen menjen el egy Duplex UH vizsgálatra, mert szinte biztos, hogy mélyvénás thrombosisa, vagy izmok közti vénákban van thrombosisa. Jó lenne, ha azonnal LMWHt- kapna és utána vizsgálnák....
Dr.Blaskó György

Hírek

A fiataloknak csupán kevesebb mint a fele venne részt trombózis rizikó vizsgálaton

A fiataloknak csupán kevesebb mint a fele venne részt trombózis rizikó vizsgálaton

A trombózis rizikó vizsgálat egyre elterjedtebb manapság- ez nem is meglepő, hiszen több olyan kóros állapot, betegség is létezik, melyek megnövelik a vérrögök kialakulásának esélyét. Mivel a mélyvénás trombózis viszonylag gyakori problémának számít, így a megelőzése egyre jobban a köztudatba kerül, ahhoz viszont tudni kell, kiket veszélyeztet a legjobban. Hogy pontosan kiket, azt prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától tudtuk meg a Trombózis Világnapja alkalmából, ahogy azt is, hogy kik azok, akik a leginkább és a legkevésbé vennének részt hasonló vizsgálaton. 

További részletek
Mikor gyanakodjak limfómára nyirokcsomó megnagyobbodás esetén?

Mikor gyanakodjak limfómára nyirokcsomó megnagyobbodás esetén?

A nyirokcsomó megnagyobbodása gyakori tünetnek számít, hiszen a fertőzésekkel szembeni védekezés fontos hálója a nyirokcsomó. Azonban, ha látszólag minden ok nélkül tapintunk ki magunkon duzzadt nyirokcsomókat, akkor sokszor pánikba esünk hiszen az egyik gyakori rosszindulatú hematológiai daganat, a limfóma tünete is lehet. Dr. Kárpáti Ágnest, a Trombózis-és Hematológiai Központ onkohematológusát arról kérdeztük, vajon mikor gyanakodjunk súlyos betegségre nyirokcsomó megnagyobbodás esetén. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat