Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Csilla
Kedves Doktor Úr/Doktornő!



Hónapok óta fáj a jobb lábam, leginkább a vádlimban érzek feszülő érzést, a combomban pedig izomláz szerű, égő fájdalmat. Ortopédiára küldtek, ahol annyi történt, hogy megállapították, hogy nem ortopéd jellegű. Azóta általános vélemény, hogy megerőltetem. Ezt én nem tapasztalom, nem járok többet, mint eddig. Szedtem kálciumot, magnéziumot is, nem múlt el. Ami különös, hogy éjszaka alvás közben nem érzem, nem ébredek fájdalomra, viszont reggel ugyanúgy feszül, fáj. Nem mindig egyforma intenzitással, vannak napok, amikor inkább csak fáradtnak, nehéznek érzem a lábam, vagy nehezebben körülírható, furcsa, olyan más, mint a bal lábam érzést tapasztalok. Ha kinyújtom és megfeszítem, nem érzem a térdhajlatban, hogy feszülne, amit a trombózis egyik biztos tüneteként olvastam, mégis az lenne a kérdésem, hogy lehetséges, hogy esetleg egy vérrög az oka ennek? Egyértelmű tüneteket nem produkálok, nem duzzad a bokám, sem a vádlim, a combon is 1-2 centivel vastagabb csak, az sem mindig. Járásra sem fokozódik, ha fáj, akkor fáj, de nem kezd el egyre jobban. Olyan még szerencsére nem fordult elő, hogy nem tudtam ráállni, viszont félek tőle, hogy előbb-utóbb az lesz, vagy ha esetleg trombózis, akkor az első egyértelmű tünetnél már rögtön valami menthetetlen történik. Keringéis zavarom sincs, nemrég voltam egy sima doppler vizsgálaton, ahol a nyaki ereket nézték, bár nem tudom, hogy ez összefügg-e bármivel is. Válaszás előre is köszönöm! Tisztelettel, Csilla
Kedves Csilla !

Alsóvégtag panaszai elég összetettek . Azt írta doppler vizsgálat készült önnek. Nem tudom itt pontosan milyen vizsgálatra gondol. Duplex ultrahang vizsgálat, amivel pl. a trombózis mutatható ki , vagy doppler áramlásmérés, amivel az érszűkületet lehet diagnosztizálni. Mindenképp szükség lenne angiológussal való konzultációra. Elképzelhető, hogy érprobléma okozza a tüneteket, de lehet reumatológiai ok is a háttérben.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA