Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Professzor úr. Férjem 45 éves, nehéz fizikai munkát végez ,erős dohányos.Családi anamnézis negatív.január elején rosszul lépett ki az autóból .Meghúzódott a lába.Másnaptól fájt a vádlija.Egy hét múlva mentőt kellett hívni,mert annyira fájt a jobb oldala.mentő elment hogy mozgásszervi a probléma.egy héttel ez után mélyvénás trombózissal(v.femoralis,v.poplitea,v.tibialis post,v.saphena parvá-ban)és lovagló embóliával került kh-ba.Lízis történt(Actylise)utána 24órán át ment a heparin pumpa és azóta xareltót ,és detralexet szed.Ez január 27-én történt. Combig érő kompressziós harisnyát visel.Kontroll ct negatív.Doppleren a v popliteában még ábrázolódik a trombus.D-dimer 0.16.Hasi uh negatív, egyéb laborértékei is negatívak, PSA 2.2.Panasza jelenleg nincs.Kérdéseim a következőek.A trombus ami még látható okozhat -e embóliát vagy már szervült?Mennyi idő után szervül egy trombus?mozoghat-e már bátran?Ha ül felpocolja-e a lábát?Ha igen milyen magasra?Ha a d-dimer érték normális hogy lehet ott mégis a trombus?Kb mikor kezdhet el újra dolgozni?Tudom hogy ezekre a kérdésekre a kezelőorvosnak kéne válaszolni de jelenleg nincs,ugyanis ahol feküdt oda nem szeretnénk visszamenni.Ugy engedtek haza hogy semmiről nem kaptunk tájékoztatást.Férjem bentfekvése alatt egyszer sem sikerült a doktorral beszélnünk.egyetemi okleveles ápoló vagyok a lányom 4.éves az orvosin,biztos azt gondolták mindent tudunk.Én nőgyógyászaton dolgozom nem értek hozzá.Válaszát előre is köszönöm.Tisztelettel Dombai Józsefné(Ildikó)
Kedves Ildikó

A kollégáim nevében is szégyenkezem, hiszen férje épphogy megúszta....Kérdéseire az alábbiakban válaszolok.

- athrombus szervüléséhez 4-6 hét kell. Ami még látható, nem valószínű, hogy embolizál. Szerintem mát mozoghat (de elfáradni tolis!) Még egy hónapig polcolja fel a lábát ülés közben, 40-60 cm-re (hogy ne legyen éles a térdszöglet) Igen, a DDimer csak azt jelzi, hogy folyik-e a szervezetben fibrinolizis! Három hónappal az "esemény" után mindenképpen szükséges a thrombofilia szűrés, mert fiatal. A dolgozás megitéléséhez, sajnos látnom kéne, de Xareltot szed és nincs panasz, valamint a kontroll Doppler javulást mutat, 2-3 hónap én szoktam engedni dolgozni a betegeket, de mint említi a férje nehéz test munkás Na, azt nem!.Bányába nem mehet!

Egyéb tanácsokért keresse meg a Thrombosis Központot.

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA