A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Üdvözlettel tisztelt dr.nö-úr. Azzal a kérdéssel szeretnék önökhez fordulni hogy már kb. Négy hónapja van fejfájásom jobb oldalt a fül felett kicsit a tarkóm felé is . Eleinte a fejbör is érzékeny volt tapintásra de most már nem. A házi orvos elöször azt mondta hogy ijen tünetekkel arteritisz temporalis van nekem. Fel is irt prednisolon t . Elsö két hét 20 mg , aztán 2.5 mg. Ezt igy szedtem úgy tíz hétig .Közbe vér vétel ahol minden ok volt. Csináltak CT t is , ott is minden ok volt. A házi orvosom meg nem akart tovább küldeni vizsgálatokra mert meg volt gyözödve hogy nekem arteritisz temporalis van. Egy nap , a multhéten igen rosszul lettem meg a kezem is zsibbadt és elmentem az ügyeletre aki rögtön küldött a neurologiára , ott azt montàk hogy az arteritis ki van zárva és a prednisolont is abba hagyhatom szedni , és ez helyett szedjek voltarént. Meg küldött MR vizsgálatra mert igy nem tudhatja mi lehet az oka a fejfájásnak. Az MR t három hét mulva csinálják. Még hozzátéve hogy fogászaton és szemészeten is voltam ahol minden rendben volt. Szeretném tudni hogy önök mit gondolnak erröl az esetröl. Elöre is köszönöm
Kedves Erika!

A féloldali fejfájásnak nagyon sok lehetséges oka van, az egyik az arteritisz temporális. Ebben az esetben a beteg süllyedése 100 mm/óra körül szokott lenni, ami a prednisolon kezelés mellett gyorsan normalizálódik.

A diagnózishoz ismerni kell a beteg eddigi történetét, előző betegségeit, korát, jelenlegi fizikális és eszközös vizsgálati eredményeit részletesen. Érdemi vélemény csak így adható.

Az MR vizsgálat alkalmas arra, hogy a koponyán belüli rosszindulatú folyamatokat, ér fejlődési rendellenességeket nagyrészt kizárja, feltételezem, az ideggyógyász végig vizsgálta, mielőtt ezt a vizsgálatot javasolta.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit

Hírek

Koronavírus idején is kell gondolni a trombózis megelőzésére

Koronavírus idején is kell gondolni a trombózis megelőzésére

A koronavírus járvány idején sok minden eltér a megszokottól, így az egészségügyi ellátás is. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a sürgős beavatkozások elmaradnának vagy a krónikus betegek ellátása hátrányt szenvedne. Ez utóbbi esetre a távkonzultáció remek megoldást tud nyújtani. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája felhívja a figyelmet arra, hogy pl. trombózis prevencióra a járvány idején is szükség van.

További részletek
Lupus esetén nagy a trombózis esélye- előzze meg!

Lupus esetén nagy a trombózis esélye- előzze meg!

A szisztémás lupus erythematosus (SLE) az egyik leggyakoribb autoimmun betegség, mely jellemzően az ízületek gyulladásával jár. Már önmagában is igen kellemetlen és fájdalmas tüneteket produkálhat, ám a betegeknek ezen felül számolniuk kell azzal is, hogy az állapot megnöveli a trombózis rizikóját. Hogy miként is függ össze a lupus a vérrögök kialakulásával, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológia Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA