A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Professzor úr,

54 éves férjem egy hónappal ezelőtt stroke-ot kapott, amiből szinte teljesen felépült, leszámítva némi izomgyengeséget. Másfél-két doboz cigarettát szívott, nem mozgott, és az utóbbi fél évben elég sokat hízott, főleg hasra. 172 cm magas, a haskörfogata 108 cm. Kiderült, hogy a vérnyomása is magas, ezt már kezelik. Magas a triglicerid és az LDL, alacsony a HDL szintje. Az összkoleszterin 5,5. Korábbi "károgásaimat" nem vette komolyan, de a stroke nagyon megijesztette. Azóta nem dohányzott, és próbál mozogni, szobabiciklizni, sétálni amennyit bír. Kardogrel tablettát kell szednie, állítólag élete végéig. Azt szeretném kérdezni, hogy valóban így van-e? Nem lehet ezt a gyógyszert rendszeres vérvizsgálat mellett helyettesíteni természetes vérrögképződést gátló szerekkel, mint például a halolaj - akár Omacor kapszula, Syntrival tabletta, kurkmin, pycnogenol, E vitamin (kevert tokoferol,tokotrienol)? A gyógyszertől állandóan erős hasmenése van, ráadásul ezek a táplálékkiegészítők talán jót tennének neki, de mindegyikről azt állítják, hogy fokozzák a vérzés kockázatát a gyógyszerrel együtt szedve. Ha most még nem lehet, esetleg később, amikor már hosszú ideje nem dohányzott és tényleg rendszeresen mozogna, sikerülne lefogynia?
Ha valóban muszáj ezt a gyógyszert szednie örökké, akkor az a másik kérdésem, hogy a fent felsoroltak, plussz fokhagyma, gránátalma, fahéj, kapor tartalmú kiegészítők között esetleg van-e olyan, amit Ön szerint mégis szabad szedni a gyógyszer mellett?

Előre is köszönöm válaszát

Farkas Krisztina
Kedves Farkas Krisztina!

Nem tudok válaszolni a kérdésére, mert olyan komplex.
Ha szigorúan a tényekre szorítkozunk, akkor tudnom kellene, hogy a férjénél a strókot agyvérzés, vagy érelzáródás (rögösödés) okozta-e? Milyen állapotban vannak a többi erek? Milyen értékú a vércukor, a serum húgysav, a májfunkciós vizsgálatok eredméye? Nyilván végzetek a kórházban olyan vizsgálatokat, amelyek ezekre a kérdésekre választ adnak.
Annyit minden esetre tanácsolhatok, amit Ön le is írt, mellékhatás nélkül jó hatású a rendszeres laza testmozgás, a testsúly türelmes, lassú csökkentése (egy év alatt 10 kg), a dohányzás elhagyása, a vérnyomás karbantartása (140/90 hgmm alatti szinten).
A kardogrélre nem igazán jellemző, hogy hasmenést okoz, de egyénileg persze ez előfordulhat. Alternatíva lehet 100 mg Aszpirin, ha ezt biztosan a gyógyszer okozza.
A számos alternatív szerre nincs szükség, ha a fenti tanácsokat megfogadja a beteg. Mivel a sztróke már egy nagyon komoly figyelmeztetés a szervezet részéről, én nem kockáztatnék bizonytalan hatású módszerekkel.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit

Hírek

Jóval nagyobb a vérrögképződés kockázata a Covid fertőzés után, mint az oltást követően

Jóval nagyobb a vérrögképződés kockázata a Covid fertőzés után, mint az oltást követően

A Covid-19-et okozó vírussal való fertőzés után az életveszélyes vérrögök kialakulásának esélye messze meghaladja az AstraZeneca és a Pfizer vakcinák okozta esetleges mellékhatásokat a legnagyobb ilyen jellegű tanulmány szerint. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájának véleménye a témában. 

További részletek
Teendők és vizsgálatok agyi érkatasztrófa után

Teendők és vizsgálatok agyi érkatasztrófa után

Az agyi érkatasztrófák száma évről évre növekszik. Gyors beavatkozás nélkül halálhoz, tartós bénuláshoz is vezethet, így nagy gondot kell fordítani a prevencióra, az egészséges életmódra, valamint a kiváltó tényezők, betegségek megfelelő kezelésére. Amennyiben valakinél egyszer már kialakult, megnő az esélye annak, hogy a probléma ismételten fellép. Prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától megkérdeztük, vajon mit is takar egy agyi érkatasztrófa, és hogy melyek a legfontosabb teendők utána. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat