Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Gréta
Tisztelt Doktor Úr!



Negativ d dimer 100 %-ban kizárja a trombozist?????



Sajnos lassan 3 héttel ezelött 1.5 órán keresztül kersztbe tett lábbal ültem ,utána megdagadt feszült a jobb lábam,kb. 3 óra múlva leapadt,de nagyon kevés folyadékot fogyasztok(tottam) és a menstruáciom is ekkor kezdödött el.

Elmentem az ügyeletre,ahol a trombozis tipikus tüneteit már nem mutattam,de a lábam még mindig feszült,vérképet néztek,amiben a d dimer negativ lett ezért kizárták a trombozist.A lábam azota sem javult söt,szúr a térdem-hajlatom-vádlim,nem elviselhetetlenül,de nagyon kellemetlen és az egész alsó lábszáramban enyhe nyomást érzek.

Sajnos külföldön nem csinálnak doppler ultrahangot csak ha pozitiv a vérkép.Amit sajnos nem tudok biztosan ,hogy negativ d dimer 100%ban kizárja -e a trombozist????

(az elsö vérképet 3 óra elteltével a másodikat a 3. napon nézettem meg,mert nem javult)

Illetve ha szerencsénkre igen akkor mi lehet a probléma?

Hozzá kell tennem,hogy elötte napokban,nagyon megterheltem a lábam,amihez nem volt hozzászokva,5 km-t futottam sok emelkedövel és meg is jegyeztem utána ,hogy mennyire látszanak az erek a lábamban.

Lehetséges az érgyulladás is?

Mert enyhén égö érzést érzek a belsö combomban és a kóldököm körül is néha.(amit az elsö hetekben nem éreztem)



Válaszát köszönöm!

Gréta
Kedves Gréta,

Nyilván nem én világosítom fel Önt először, hogy az orvostudományban, pláne a diagnosztikában nincs olyan, hogy 100%!. A DDimer negativitása azt jelenti pontosan, hogy a szervezetében fibrinolizis nem folyik (ami szorosan kapcsolat az alvadással) de a vizsgálat előjelző ereje nem több, mint 85%. Szerintem Önnek un. Baker cystája van a térdhajlatában és az a fájdalmas. Ezt egy UH vizsgálat támaszthatná alá. A Baker cysta nagyon hasonló panaszokat okoz, mint a thrombozis és igen gyakori. A visszérgyulladás jól látszik, még szabad szemmel is. Javaslom, hogy keressen fel egy szakrendelést: jelentkezzen be az Oxygén Medical-ban, ott megnézzük.

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

egyetemi tanár

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA