A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktornő! Édesanyámnak 710 körül volt a trombocita száma, melyre 2009-óta napi 2 szem Litalir kapszulát írtak fel. A trombocita száma lement 410 körüli értékre. A Litalir mellett aszpirin protektet is szed napi 1 szemet. A Litalir kapszula mellékhatásainál felsorolásra került, hogy jó és rossz indulatú daganatot okozhat. Sajnos édesanyámnak 3 évi Litalir szedése után rosszindulatú vastagbél daganatot diagnoztízáltak, majd műtötték. Most 4 év elteltével egy polipot állapítottak meg. Kérném a Doktornő segítségét, hogy a Litalir kapszulát el lehet-e hagyni illetve, hogy lehet-e helyette egy kevésbé kártékony gyógyszert szedni. Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelt Hegedűs Amália!
Édesanyjának a vastagbél daganata valószínű egy korábbi polypból indulhatott ki. Nem valószínű, hogy a Litaril okozta.
Édesanyja, ha idősebb, esetleg immunrendszere legyengült, vagy fizikai erőnléte, keringése is megviselt, akkor a Litarillal okoznak számára legkevesebb mellékhatást.
Amennyiben a vérlemezke száma 400G/l akkor átmenetileg a Litaril adását fel is szokták függeszteni és csak az Aspirin protektet adják tovább. Az újabb gyógyszerek mellékhatásai az idős emberekre súlyosabb mellékhatással rendelkeznek.
Tisztelettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna

Hírek

Hemofília – a vérzékenység okai

Hemofília – a vérzékenység okai

A vérzékeny betegeknél csökkent véralvadás áll fenn, vagyis egy kisebb sérülés következtében is elhúzódó vérzés jelentkezik. A trombofíliásokkal szemben tehát, akiknél fokozott véralvás miatt a vérrögök kialakulása jelent veszélyt, a vérzékenyek esetében épp az okozza a problémát, hogy a vér nem, vagy csak nagyon lassan alvad meg. A vérzékenységen belül a hemofíla okait, és a kezeléssel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, a Trombózis – és Hematológiai Központ főorvosa foglalta össze.

További részletek
Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Ha valakinél a trombózis tünetei jelentkeznek, az első és legfontosabb a sürgősségi orvosi ellátás a betegség igazolása és az életveszélyes szövődmény megelőzése céljából. Az akut panaszok kezelését követően azonban számos kérdés vetődik fel a betegekben. Dr. Kósa Éva, a Trombózis – és Hematológiai Központ angiológusa ezekre adott válaszokat.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat