Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Professzor Úr!



2010 év elején 3 alkalommal TIA zajlott, ami kb 5 percig tartó bal kar "bénulással" érzéskieséssel járt. CT igazolta 2010.11.22-én Immunológiai Klinikán a vizsgálatok a-cardiolipi és B2-glikoprotein antifoszfolipid antitest pozotovitást igazoltak 2 alkalommal 12 hét különbséggel. Azt mondták Antofoszfolipid szindrómám van. Azóta syncumart szedek, évente járok immunológiai controllra. Annyit tudok, hogy ez egy autoimmun betegség. 54 éves vagyok, azt mondták életem végéig szednem kell az alvadásgátlót. Tulajdonképpen mi ez a betegség és lehetnek-e egyéb szövődményei.Valóban végleges vagy elmúlhat?

Esetleg ez a lupus egy fajtája?



Előre is köszönöm válaszát.Tisztelettel Hideg Tamásné
Kedves Hidegné,

Az antifoszfolipid szindroma egy szerzett thrombozishajlam. Most nem tudok olyan részletesen írni, hogy minden felmerülő kérdésre válaszoljak: kérem keressen meg a Trombózisközpontban a leleteivel és akkor igyekszem megmagyarázni a dolgokat.

Sajnos,, valóban javasolt élete végéig alvadásgátlót szedni (hacsak valami ezt nem kontraindikálja).

Tisztelettel

dr. Blaskó György

Hírek

Trombózisom volt- mitől lehetett?

Trombózisom volt- mitől lehetett?

A mélyvénás trombózis akut kezelésével szinte egy időben megkezdődik az okok feltárása, hiszen a további terápia eldöntése céljából fontos tudni, vajon mi is okozta a vérrögök képződését. Prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis- és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját megkérdeztük, vajon mi minden állhat a trombózis hátterében, és hogy egyáltalán milyen vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy ez kiderüljön.

További részletek
Ezek a vérkép eltérések utalnak vérszegénységre

Ezek a vérkép eltérések utalnak vérszegénységre

A vérszegénység gyanújakor az orvos minden esetben vérvizsgálatot kér, ahol bizonyos értékek eltéréseiből már felállítható a diagnózis, így a terápia megkezdhető. Hogy pontosan mely eredmény esetén kell erre gondolni, arra dr. Ercsei Ibolya, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa adott választ.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA