Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Prof. Blaskó György!

2006-ban es 2010-ben volt trombozisom. Genetikai vizsgalaton kiderült, hogy Leiden-mutaciom van, heterozigota vagyok.
2 éve élek Németországban és mivel gyereket szeretnénk a házi orvsom javaslatára itt is elvégezték a genetikai vizsgálatot, természetesen ugyan azzal az eredménnyel.
Jelenleg Phenprocoumon acis-t szedek, ami a Marcumarnak felel meg, tehat Warfarin a hatoanyaga.
A vizsgálat célja itt Németországban az volt, hogy bebizonyosuljon a Leiden-mutációm ezáltal kaphassak olyan gyógyszert, ami mellett nem kell havonta vérvételre járnom és persze, ami mellett teherbe eshetek. Ez a gyógyszer persze őrülten drága, de ugye azt "pályáznám" meg, hogy a tb fizesse, sajnos gyógyszer nevét nem tudom.
Voltam olyan "szerencsés", hogy elolvastam a betegtájékoztatóját a gyógyszeremnek, amit jelenleg szedek, amiben az áll, hogy a teherbeesés előtt 3 hónappal abba kell hagynom a Phenprocoumon acis szedését és másik gyógyszert kell kapnom, ami nem veszélyes a magzatra. Ezt Magyarországon is elmondták, amikor elkezdtem szedni a Marfarint, es azt is, hogy át kell állni Fraxiparin injekcióra, ha teherbe szeretnék esni.
Na most a hematologus szakvéleménye az volt, miután megjött az eredmény, hogy majd akkor menjek vissza ezügyben, hogy felirjak nekem a drága gyógyszert, ha már terhes leszek, addig szedjem a Phenprocoumon acis-t.
Ezzel az eredménnyel és javaslattal elmentem a háziorvosomhoz, aki elolvasta és semmi kivetnivalót nem talált benne. Én figyelmeztettem, hogy mi áll a betegtájékoztatóban, aminek utána nézett és ugye látta, hogy igazam van.
A kérdésem az lenne, hogy ugye semmiféleképpen ne essek teherbe emellett a gyógyszer mellett? Nem szeretném, ha a babának bármilye is károsulna! Aggódok az orvosok szaktudása (hiánya) miatt...

Válaszát előre is köszönöm!
Horváth Sarolta
Kedves Sarolta !

Miért nem írja meg a nevét annak a "drága" gyógyszernek??? Én nem tudom innen , hogy dabigatrant, rivaroxabant, apixabant, vagy milyen gyógyszert akarnak szedetni Önnel. Az említett három gyógyszer szedése mellet NEM ESHET TEHER-be!. Ha terhes szeretne lenni át kell térnie subcutan adott Fraxparinra, amit testsúly szerint profilaktikus dózisban kell alkalmazni!. Tiszteltetem orvosait.

Üdvözlettel : Dr.Blaskó György

Prima Medica Egészségközpontok