Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

2-es cukor beteg meforál 1000mg szedek,magasvérnyomára szedek nortivan hct 160mg/12,5mg, tenaxum 1mg, bisoprolol-ratiopharm5mg, reggel,---estetenaxum1mg cardilopin10mg, hugysavra milurit100mg 2x1 Reggel ébredéskor fekve 130-140/70-80 értéket mérek,ezután mikor felállok 160-170/70-80 értéket mérek .Mi okozza ezt mivel magyarázható ez a hirtelen vérnyomás emelkedés Köszönöm válaszukat Tisztelettel István
Kedves István !

Használható választ a beteg történetének megismerése és alapos kivizsgálása után lehet adni. Általánosságban az mondható, hogy az, hogy felálláskor a vérnyomás megemelkedik, az nem kóros dolog, sőt, az az ép szabályozás jele. Felállás kapcsán magasabb véroszlop szükséges ahhoz, hogy az agy kellő mennyiségű vért kapjon, emiatt billen felfelé a vérnyomás értéke. Kérdés, hogy mennyire emelkedik meg, és meddig marad magas (140/90 Hgmm felett), mennyi idő alatt csökken a normál tartományba. A 24 órás vérnyomás monitorozás jó módszer arra, hogy a kérdés mehválaszolása pontosabb lehessen.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit

Hírek

A vérlemezék zavarai is okozhatnak apró bevérzéseket a bőrön

A vérlemezék zavarai is okozhatnak apró bevérzéseket a bőrön

Az apró, pontszerű bevérzések a bőrön gyakran vérzékenységre, azon belül is a vérlemezkék zavaraira utalhatnak. Dr. Ercsei Ibolya, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa a vérlemezkék mennyiségi- és funkciózavarairól beszélt.

További részletek
Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA