Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Professzor Úr !

Az orvosom magasvérnyomásra Metoprololt irt fel, napi 50 mg 2x. Kb. 3 hónapja szedem és egyre több a problémám, eddig is voltak ödémásodások /8 évvel ezelőtt műtöttek pajzsmirigyre és azóta rengeteg probléma alakúlt ki nálam/de most erősödik az ödémásodás és az izületi fájdalmak is egyre erősebbek. A méh és epehólyag tele van fibrómákkal, mennyire jó ebben a helyzetben ez a gyógyszer? Próbáltunk már más gyógyszert is a vérnyomásra, de attól még magasabbra emelkedett. Mi ebben a helyzetben a teendő? Nagyon rosszúl tolerálja a szervezetem a gyógyszereket, pajzsmirigyhormont se tudok szedni, mert állandóan rosszul vagyok tőle, jelenleg jó a pajzsmirigy értékem. A kérdésem azért mertem Önnek feltenni, mivel Ön farmakológus.

Válaszát tisztelettel megköszönöm .

Julianna
Kedves Julianna,

A béta blokkolók közé tartozó metoprolol elősegíti az oedmásodást, de a méh-, és epehólyag fibrómákra hatástalan. Nem tudom, hogy mire műtötték?: túlműködött a pajzsmirigye, golyvája volt, stb.? A metoprolol dózisát tartom kissé magasnak, ha a felét szedné és emellett még más gyógyszert is javasolhatnék, akkor rendbe jöhet. Azonban ezt nem szeretném nyílt levélben megtárgyalni, keresse fel a trombózis rendelésünket.

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

Hírek

Nem sikerül beállítani az INR szintemet! Miért?

Nem sikerül beállítani az INR szintemet! Miért?

Az INR szintjének mérése igen fontos bizonyos véralvadásgátlók szedésekor, hiszen az értéke ad információt arról, hatékony-e az alkalmazott terápia. Túl alacsony és túl magas szintje sem megengedett, hiszen azt jelzi, nem megfelelő az illető véralvadása. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, vajon mi lehet az oka az ingadozó INR-nek, és hogy mit lehet ilyen esetekben tenni.

További részletek
A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

Az alacsony dózisú aspirin széles körben alkalmazott készítmény, mely csökkenti a vérrögképződés esélyét. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája azonban arra figyelmeztet, hogy nem minden típusú trombózisban hatásos. Hogy miért?

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA