A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Szíves állásfoglalását kérem az alábbi esetben:
-Igaza van a körzeti orvosnak ha azt mondja, hogy:
- 179cm/83kg/74 éves ffi eddig 130/80/80 hgmm szinten tartott vérnyomása felugrik 156/95/95 Hgmm-re az normális?
- egy új gyógyszer hatása 3 hét múlva jelentkezik?
köszönettel K.Cs.
Tisztelt Kempl Csaba !
Hogy adott esetben igaza van, vagy nincs igaza egy orvosnak, azt csak a részletek pontos ismeretében lehet megmondani.
A vérnyomás egy állandóan változó élettani értékünk, és ez így teljesen normális. Függetlenül az életkortól, ha "felugrik" a vérnyomás például 156/95 Hgmm-re, az adott esetben lehet normális. Kérdés az, mit csinált éppen a beteg, milyen fizikai vagy szellemi igénybevétel volt éppen. Kérdés az is, meddig marad a vérnyomás a magasabb szinten (140Í/90 Hgmm felett), napjában ez hányszor történik meg és így tovább.
Igen, egy újonnan beállított gyógyszer hatása teljesen csak 4-6 hét múlva ítélhető meg. A tendencia már egy hét után egyértelmű, és eldönthető, várhatunk, vagy módosítani kell a kezelésen. Ez is függ a beteg egyéb betegségeitől, szerv funkcióiban meglevő eltérésektől, anyagcsere értékeitől.
Általánosságban ennyit tudok mondani. A részletek pontos ismerete nélkül ezek csak tájékoztató jellegű információk.

Üdvözlettel :
Dr. Kapocsi Judit

Hírek

DIC- amikor a véralvadási rendszer összeomlik

DIC- amikor a véralvadási rendszer összeomlik

A COVID-19 és az ellene alkalmazható bizonyos vakcinák témájához kapcsolódóan gyakran olvasni az ún. DIC nevű állapotról. Hogy pontosan mit is takar ez a ritka, ám életveszélyes szövődmény, azt prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától tudtuk meg. 

További részletek
Tüdőembólia vagy COVID okozta nehézlégzés?

Tüdőembólia vagy COVID okozta nehézlégzés?

A tüdőembólia és a COVID okozta tüdőgyulladás miatt fellépő nehézlégzést igen nehéz megkülönböztetni egymástól, ám kezelésük miatt fontos az állapot mihamarabbi meghatározása. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája segít elkülöníteni a kettőt. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat