A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!



38 éves vagyok. Ülőmunkát végzek, fogamzásgátlót szedtem. Egy éve trombózis alakult ki a bal lábamban, amit a háziorvos nem vett észre, bogárcsípés miatt kezelt. Egy hét múlva súlyos tüdőembóliát kaptam. Azóta Syncumar tablettát szedek, aminek az adagját folyamatosan növelték, mert az INR értékem mindíg alacsony volt (1,3-1,8 között). A vér genetikai vizsgálatát elvégezték, semmilyen eltérést nem találtak. (édesapámnak, és nagypapámnak több trombózisa is volt, apukámnak embóliája is). Mivel letelt az egy év, a szakorvos azt javasolja, hogy leállhatok a Syncumar szedésével, vagy áttérhetek egy új, drágább gyógyszer szedésére (aminél nincs szükség havi vérvételekre),ha félek az újabb embóliától. Nekem kell döntenem, mindkét lehetőségnél felsorolta az érveket, ellenérveket. Nem tudom mit tegyek, két pici gyermekem van, félek az újabb embóliától, de ha nem muszáj, akkor életem végéig nem szeretnék alvadásgátlót szedni. Ön mit javasolna?

Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Kerekes Gáborné!

Családilag mindenképpen terhelt, tüdőemboliája is volt. Semmiképpen ne hagyja abba a Syncumart. Nem írta, hogy mennyit szed, de ez egy egyénileg illesztett dózisú kezelés, Ha 1,8 az INR szedjen többet. Van aki napi 13 tabletta Syncumarra szorul évek óta. A lényeg, hogy az INR 2-3 között legyen. Az egy év utáni abbahagyással egyáltalán nem értek egyet!. Egyéni rizikófelmérés kell évente. Szívesen elvégezzük a Trombózis Központban. Üdvözlettel



Dr. Blaskó György

Hírek

5 kérdés a leukémia tüneteiről

5 kérdés a leukémia tüneteiről

A leukémia kezelése terén rengeteget fejlődött az orvostudomány az elmúlt évtizedekben. A betegséggel diagnosztizáltak ma már sokkal tovább élhetnek, és akár teljes gyógyulás is elérhető. Ehhez azonban a betegséget mielőbb, korai stádiumban fel kell ismerni. A leukémia tüneteit dr. Kárpáti Ágnes onkohematológus, a Trombózis- és Hematológiai Központ orvosa foglalta össze.

További részletek
Így csökkentheti a trombózis kockázatát

Így csökkentheti a trombózis kockázatát

A trombózis súlyos állapot, akár végzetes kimenetelű is lehet. Dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, a Trombózis – és Hematológiai Központ főorvosa elmondta, hogy mire figyeljünk a megelőzés érdekében.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA