Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktor úr!
Hat éves kislányom fáradékony, időnként fejfájásra panaszkodik. Rendszeresen sportol, gyakran megüti magát, ezért mindkét lábán sok , nehezen múló véraláfutás van. Vérképében jelentős eltérés nem mutatkozott, mind a fehér-, mind a vörösvértestek és a trombociták száma is megfelelő. Véralvadási faktort is vizsgáltak nála, azt is rendben találták. Egyetlen kiugró értéke: monocyta 9.7% (ref. 1-6%), illetve a hematokrit van az alsó határértéken. A kérdésem az lenne - bár a gyermekorvosunk megnyugtatott efelől - hogy Ön szerint ezek az értékek így önmagukban utalhatnak-e bármilyen vérképzési zavarra, illetve daganatos elváltozásra. (Jelenleg semmilyen vírusfertőzés, vagy gyulladásos folyamat nem zajlik nála, ami esetleg befolyásolhatná az értékeit, illetve a közelmúltban sem volt ilyen.) Köszönettel: Kiss Hanna
Kedves Hanna,

A gyermekét mindenképpen tovább kellene vizsgáltatni szakemberekkel.Nemcsak az alvadási/thrombocyta rendszer elváltozásai okozhatnak véraláfutásokat, hanem a capillarisok és az endothel betegségei is!.

Midenképpen egy korszerű laboratóriumiummal rendelkező intézetet javasolnék: ez jelenleg a Debreceni Egyetemen van, de ha bejelentkeznek a Trombózisközpontba, szívesen adok oda beutalót

Kérem minden dokumentációt elhozni!

Köszönettel

Dr. Blaskó György

Prima Medica Egészségközpontok