A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Cím!
2007.11. hóban császármetszést követően a jobb combtőben kaptam mélyvénás trombozist. Azóta Clexan injekció, majd hosszasan Syncumart szedek. Azóta saját kérésemre kétszer nézték ultrahangon, hogy ott van-e a trombus, sajnos ott volt. Most olvastam itt ezen az oldalon, hogy van esetleg sebészeti megoldás az eltávolítására. Nyíregyházán járok kontrollra, az orvosom a szakrendelőben azt mondta nem ajánlja a gyógyszer abbahagyását, mert nagy esélyem van hogy újabb trombozist kapok. Genetikailag nem vagyok hajlamos a trombozisra, családomban sem volt soha senkinek. Kérdésem az, hogy kiknek ajánlott a műtéti eltávolítás, kell-e ekkor is szedni a gyógyszert? Életem végéig szedhetem-e a syncumart? Azt is szeretném megtudni, hogy összefügg-e a gyógyszer szedése az állandó hízásommal? Köszönöm válaszát előre is.
Kedves Asszonyom,
Első kérdésem, hogy Ön bizonyítottan nem hajlamos-e genetikailag thrombozisra. Azt, hogy családjában még nem volt, nem elég, vizsgálatok szükségesek.
Az Ö n esetében -ha geneikai teher nincs is - biztosan évekig kell szedni úgy a Syncumrt, hogy az INR értéke 2-3 között legyen. Ha alacsonyabb és ezen alacsony tartományban Ön sok időt tölt, akkor nem fog újra ott keringés kialakulni. Semmiképpen sem ajánlom én sem a gyógyszer elhagyását!
A műtét tromboectomia most már biztos nehézkes, met 6 hónapja volt a trombózis és a szépen szervülhetett: de jó érsebész talán ki tudja venni, de akkor meg a műtéti következmények miatt kell tartósan újra Syncumart szedni, mert a műtét durván letépi az endothel réteget és ez a következő ottani trombózis melegágya.
A Syncumar miatt ön biztosan nem hízik. Hízik viszont a mozgásszegénység, stb. miatt. Olvassa el SpringMed kiadónál megjelent, betegeknek szóló könyvecskét \"Trombózis és véralvadásgátlás\" a címe.
Minden kérdésére választ kaphat.
Üdvözlettel
Prof. Blaskó György

Hírek

Hemofília – a vérzékenység okai

Hemofília – a vérzékenység okai

A vérzékeny betegeknél csökkent véralvadás áll fenn, vagyis egy kisebb sérülés következtében is elhúzódó vérzés jelentkezik. A trombofíliásokkal szemben tehát, akiknél fokozott véralvás miatt a vérrögök kialakulása jelent veszélyt, a vérzékenyek esetében épp az okozza a problémát, hogy a vér nem, vagy csak nagyon lassan alvad meg. A vérzékenységen belül a hemofíla okait, és a kezeléssel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, a Trombózis – és Hematológiai Központ főorvosa foglalta össze.

További részletek
Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Ha valakinél a trombózis tünetei jelentkeznek, az első és legfontosabb a sürgősségi orvosi ellátás a betegség igazolása és az életveszélyes szövődmény megelőzése céljából. Az akut panaszok kezelését követően azonban számos kérdés vetődik fel a betegekben. Dr. Kósa Éva, a Trombózis – és Hematológiai Központ angiológusa ezekre adott válaszokat.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat