A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Nő/ Úr!
Véralvadási zavart diagnosztizáltak(Leiden mutáció V. fakor, heterozigóta) több mint 10 éve. (49 éves , nő vagyok) Azóta rendszeresen szedem a Syncumart. Elég gyenge vagyok, szeretném ha kicsit erősíteni tudnám immunrendszeremet. Változatosan étkezem, de ez kevésnek bizonyul.
Kérdéseim:
milyen immunerősítő gyógyszert, vitamint szedhetek?
Milyen gyógyteákat ihatok, milyen gyógyhatású készítményt szedhetek?
Sokat segítene a válaszuk. Előre is köszönöm.
Kedves Makkor Judit!
A FactorV Leiden heterozygotaság önmagában nem igényel 10 éves Syncumar szedést. Ezzel kapcsolatban és a jövőt illetően keresse fel a Trombózisközpontot, mivel nem ismerem a részleteket, és így ítélkezni sem akarok.
Ami a vitaminokat illeti, bármelyiket szedheti, de döntse el melyiket, és ha abban van K vitamin, akkor utána kell állítani a Syncumart. Ha nincs benne, akkor szabadon szedheti. Ami a gyógyteákat illeti, TESSÉK ELOLVASNI A TEA MELLÉ ADOTT BETEGTÁJÉKOZTATÓT! és az abban foglaltak szerint eljárni. A gingszeng, a ginkgo tartalmúakat ne igya, Grapefruit levet se igyon. Annyi ilyen készítmény van, hogy a szedhetők felsorolására nem vállalkozhatom. Alapszabály, ha a kísérőlevél nem ajánlja, akkor ne igya! Ezek a teák két csoportra oszthatók: vagy fokozzák, vagy gátolják a Syncumar hatását, köztes nem nagyon van (vagy csak igen kevés, pl a normális fekete indiai tea!). Ha gátolja a Syncumart, akkor kár szedni, ha fokozza a hatását, előáll a vérzésveszély. A Syncumar kezelés lényege, hogy akkora dózist szedjen mindentől függetlenül, hogy az INR érték 2-3 közt legyen.
Tisztelettel
Dr. Blaskó György

Hírek

DIC- amikor a véralvadási rendszer összeomlik

DIC- amikor a véralvadási rendszer összeomlik

A COVID-19 és az ellene alkalmazható bizonyos vakcinák témájához kapcsolódóan gyakran olvasni az ún. DIC nevű állapotról. Hogy pontosan mit is takar ez a ritka, ám életveszélyes szövődmény, azt prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától tudtuk meg. 

További részletek
Tüdőembólia vagy COVID okozta nehézlégzés?

Tüdőembólia vagy COVID okozta nehézlégzés?

A tüdőembólia és a COVID okozta tüdőgyulladás miatt fellépő nehézlégzést igen nehéz megkülönböztetni egymástól, ám kezelésük miatt fontos az állapot mihamarabbi meghatározása. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája segít elkülöníteni a kettőt. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat