A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktonő/úr ! Tavaly júliusban volt mélyvénás trombózisom a lábamban a fogamzásgátló szedésétól. Azóta már meggyógyultam (ultrahang vizsgálat alapján), volt genetikai vizsgálatom is, ami most lett kész, és nem mutatott ki semmit. Leiden mutáció normál, vad típus, Protein C rendben. Az orvos azt mondta, még ne hagyjam abba a vérhigító szedését, mert a VIII-as faktor magas (235% a 70-150 tartományhoz képest.) Ezt nem nagyon értem, mert utánaérdeklődtem és ez a faktor azt jelenti, hogy híg a vérem, ami lehet a vérszegénységtől is. Mert nagyon nagy fokú vashiányom van, amire azóta szedek vasat is. Én nagyon szeretném abbahyagni a vérhigító szedését, és nem értem miért nem engedik.
Kedves Edit!
Valóban a fogamzásgátló okozhat trombózist. A vérszegénység nem okoz trombózist és annak az okát is meg kell keresni.
A VIII-as faktor aktivitás emelkedése fokozza trombózis készséget! Van, hogy azért emelkedett, mert gyulladás van a szervezetben, van, hogy öröklötten magas. Bármi is az ok, egyenlőre még ne hagyja el a vérhígító szedését.
A vérszegénység, esetleges gyulladás okát ki kellene vizsgálni!
Kérem, keressen fel a Trombózisközpontban!
Üdvözlettel:
dr. Szélessy Zsuzsanna

Hírek

Hemofília – a vérzékenység okai

Hemofília – a vérzékenység okai

A vérzékeny betegeknél csökkent véralvadás áll fenn, vagyis egy kisebb sérülés következtében is elhúzódó vérzés jelentkezik. A trombofíliásokkal szemben tehát, akiknél fokozott véralvás miatt a vérrögök kialakulása jelent veszélyt, a vérzékenyek esetében épp az okozza a problémát, hogy a vér nem, vagy csak nagyon lassan alvad meg. A vérzékenységen belül a hemofíla okait, és a kezeléssel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, a Trombózis – és Hematológiai Központ főorvosa foglalta össze.

További részletek
Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Ha valakinél a trombózis tünetei jelentkeznek, az első és legfontosabb a sürgősségi orvosi ellátás a betegség igazolása és az életveszélyes szövődmény megelőzése céljából. Az akut panaszok kezelését követően azonban számos kérdés vetődik fel a betegekben. Dr. Kósa Éva, a Trombózis – és Hematológiai Központ angiológusa ezekre adott válaszokat.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat