A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt doktor úr/nő!
Pajzsmirigy betegségemmel kapcsolatos vérvétel során figyelt fel háziorvosom arra hogy "sűrűsödik" a vérem. A vorosvertest szám, a haemoglobin, a haematokrit és a thrombocyta szám volt több vérvétel alkalmával magasabb. Magasabb hgb érték miatt a haematologiai szakrendelesre küldtek. Itt a jak2 v617f vizsgálat eredménye pozitív lett, azaz ilyen mutáció kimutatható. Kezelő orvosom 400 ml venasectiot tartott szükségesnek, de a nővér csak 200 ml-t bocsátott le. Javasolta még, hogy szedjek a Litalir kapszulabol hetente 2x 1 -et. Nem mondta el, hogy miért kell ezt szednem, sem a betegségemrol nem adott kielégítő felvilagositast. Csak ennyit mondott, hogy nem daganat, nem rák, nem tudják mitől alakult ki, és hogy szedjem ezt a Litalirt, aminek szerinte nincs semmi mellékhatása. Azt gondoltam, hogy valamilyen véralvadásgátlót írt fel, de amikor azt olvastam a tájékoztatóban hogy ez egy kemoterápiás szer, akkor megijedtem tőle és így nem merem bevenni. Azt sem tudom, hogy ezt feltétlenül szednem kell e, vagy esetleg elegendő lenne az aspirin protect és sok víz fogyasztása, ill. a szervezetem lúgositasa szódabikarbonaval és citrommal. Szeretném tudni, hogy a Litalir miben segít a szervezetemnek, ill.mit árthat? El lehet e kerülni a szedését? Életem végéig kell szedni, vagy csak bizonyos ideig? Legutóbbi vereredmenyem magasabb értékei: vorosvertest szám 6,2; haemoglobin 166; haematokrit 52,2%; thrombocyta szám 708. Szeretném tudni hogy mennyire rossz az állapotom és mire számíthatok a jövőben. Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel Németh Ferencne.
Tisztelt Németh Ferencné !
Valószínűleg Önnek a csontvelőben a vérsejtek elő-alakjainak osztódási zavara lépett fel JAK2 pozitivitás ezt támasztja alá.Ez nem a szokványos értelemben vett rosszindulatú vérrák.( orvosi nyelven Myeloprolifertiv kórképnek nevezzük)
Ezen kórosan osztódó sejteket fékezi meg a Litaril. A vérlebocsájtás csökkenti vörösvérsejtek mennyiségét így a hemoglobin és a hematokrit értéket is. Ameddig ez elegendő és vérlemezke szám se lesz lényegesen magasabb, akkor az Aspirin is elég lehet, ami csupán a vérrög képződést akadályozza meg, de nem csökkenti a sejtszámokat.
Korrekt véleményt természetesen nem mondhatok hisz nem ismerem a kórtörténetét.
Amennyiben elfárad hozzám egy vizitre és megnézhetem az orvosi papírjait és Önt is megvizsgálhatom, akkor pontosabban el tudom mondani a lehetséges kezeléseket.
Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna

Hírek

Mikor van szükség hematológusra?

Mikor van szükség hematológusra?

A hematológiai a belgyógyászat egy speciális ága, mely a vérrel, a nyirokrendszerrel és a vérképzéssel foglalkozik. Sokaknak kissé megfoghatatlannak tűnik a terület, így dr. Ercsei Ibolyát, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusát megkérdeztük arról, milyen problémákkal, tünetekkel célszerű hematológust felkeresni.

További részletek
Bölcsességfog műtét véralvadásgátlóval- mi a teendő?

Bölcsességfog műtét véralvadásgátlóval- mi a teendő?

Amennyiben valaki véralvadásgátlót szed, úgy minden olyan beavatkozást, mely vérzéssel jár, fontos, hogy megbeszéljen kezelőorvosával is, hiszen az antikoagulánsok hatására erősebb vérzéssel szükséges számolni, mely befolyásolhatja a műtét sikerességét, az orvos munkáját. Prof. dr. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját arról kérdeztük, el kell-e hagyni a véralvadásgátlót bölcsességfog kihúzása esetén.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!