A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Dr. Blaskó György Professzor Úr!

38 éves 183cm magas, 90kg-os, átlagos férfi vagyok.

1999-ben jobb karban ményvénás thrombózisom volt. TOS szindrómát állapítottak meg, ezért 2001-ben a felső bordámból egy darabot kivágtak (megelőzés céljából ezt követően a bal oldalon is). A műtétek után a syncumarról leállítottak.

2005 óta gerincfájdalmaimra és porckorong sérvemre kúra szerűen aflamint és mydetont szedek a gyógytorna és fizikoterápia mellett.

2008-ban tüdőembóliám volt. Az ezt követő vizsgálat proteins S hiányt (31%) mutatott ki. Élethosszig syncumarra állítottak. Az INR értékem eleinte viszonylag stabil volt, de az elmúl időszakban jelentősebben ingadozott. Ismerve a syncumar minden pozitív és főleg negatív hatását, valamint pl az aflaminnal történő együtt szedésének problémáját, megkerestem a kezelő orvosomat a modern gyógyszerekkel kapcsolatban. Kérésemre fel is írta nekem a xarelto-t, mint helyettesítő gyógyszert.

Mielőtt elkezdtem volna az átállást, elolvastam a btwetgtájékoztatót, majd belemélyedtem a rivaroxaban vizsgálataiba és ez nagyon elbizonytalanított. Mintha a nemzetközi vizsgálatok egyelőre nem támasztanák alá a protein s-re való használhatóságát. Tudom, hogy a betegnek nem kéne okoskodnia és megkérdőjeleznie az egyébként tényleg tisztelt kezelőorvos ajánlását, de csak egy életem van. Egyelőre nem is mertem mondani neki, hogy nem történt meg az átállás. Márciusra várna kontrollra, hogy megnézze, a xarelto mit okozott a vérképben.

Szeretném kérni a Professzor Úr véleményét arra vonatkozóan, hogy konkrétan a protein s hiányra a xarelto egy bevizsgált és működő gyógyszer-e! Válaszát és segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Soos Dániel
Kedves Dániel !

Véleményem szerint az Aflamint nem szabad lett volna a Syncumarral együtt szedni, vagy csak igen gyakori kontroll mellett. Mielőtt nagyot változtatnak érdemes lett volna egy részletes, malignus folyamat irányában történő átvizsgálás is. Akkor okosabbak lennénk. Egyébként a rivaroxaban nincs kitüntetett támadáspontja a Protein S hiány esetében ugyanolyan antikoaguláns hatású, mint a többi, de sokkal kényelmesebb szedni. Élethosszig tartó adagolásról eddig nincs adatunk. Kérem, hogy problémáját részletesen beszélje meg a Trombózis Központban.

Tisztelettel Dr. Blaskó György

Hírek

B12 vitamin: ennyi mindent okozhat a hiánya

B12 vitamin: ennyi mindent okozhat a hiánya

A B12 vitamin is fontos szerepet tölt be a vörösvérsejtek képzésében, így ha vérszegénységre utaló tüneteink vannak, nem biztos, hogy kizárólag vaspótlással orvosolni tudjuk a problémát. Dr. Kárpáti Ágnes onkohematológus, a Trombózis- és Hematológiai Központ orvosa elmondta, milyen tünetek kapcsán gondoljunk B12 vitaminhiányra.

További részletek
Vigyázat, ezek mélyvénás trombózis jelei!

Vigyázat, ezek mélyvénás trombózis jelei!

Ha már kialakult, a legfontosabb a mozdulatlanság. Fizikai aktivitás hatására a trombózist követő első napokban ugyanis a trombus leszakadhat és tüdőembóliát is okozhat. Prof. Blaskó György, a Trombózis és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, hogy honnan ismerhetjük fel, melyek a mélyvénás trombózis jelei és mit tegyünk ilyen esetben.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA