Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Uram / Hölgyem!



Másfél hónapja rosszul mozdultam, és nem tudtam a bal lábamra állni, így másnap elmentem az orvoshoz, aki részleges izomszakadásra gyanakodott a bal vádlimban, de további vizsgálatra nem küldött el. Mivel csak 2-3 napot tudtam dolgozni egy héten, a többit szabinak vettem ki, így eltelt 3-4 hét, amikor már jócskán dagadni kezdett a lábam, és ismét elmentem az orvoshoz. Ez két és fél hete volt. Az ultrahangos vizsgálat mélyvénás trombózist állapított meg, így azonnal bevittek a kórházba. 5 napot töltöttem bent, ahol Pradaxát írtak fel, 150-es kiszerelés, napi 2 db. kapszula, és hagyjam el a fogamzásgátlót. Ez meg is történt, ennek lassan 2 hete, minden vizsgálat jó volt, a koleszterinem volt csak kicsit magas. Pár napja vettem észre, hogy mindkét lábszáram felületén átlátszanak az erek, melyek mintha egyre feljebb hatolnának. Most már térd fölé érnek a kék erek. Ez rosszat jelent? 44 éves nő vagyok, 67 kiló. A lábam már nem dagad, nem fáj, néha pillanatokig érzek egy fájdalomhoz hasomló hullámot, ami szinte azonnal el is múlik. További kérdésem: lehet pradaxa mellett C-vitamintm illetve Magnéziumot szedni? Mennyi idő alatt oldódik fel a vérrög?

Előre is köszönöm a válaszait!

Kedves Krisztina !

Nem pontosan értem mire gondol azzal, hogy "átlátszanak" az erek. A trombózis diagnosztizálása után készült-e esetleg kontroll ultrahang ? Érdemes lenne újra megnézni a jelenlegi állapotot. Lehet , hogy ezek az újabb panaszok teljesen függetlenek a trombózistól. Vannak, vagy voltak korábban visszerei ? Érdemes lenne felkeresnie egy angiológust összes eddigi eredményével, leletével, hogy azokat áttekintve tudjon választ adni kérdéseire egy szakorvos. Ultrahang birtokában könnyebb megmondani, hogy mennyi idő kell egy trombozis teljes, vagy részleges feloldódására. Függ pl. attól, hogy melyik ér érintett és mekkora szakaszon.

A trombózisközpontban Dr. Kósa Éva doktornőt ajánlom .

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Hírek

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

Az alacsony dózisú aspirin széles körben alkalmazott készítmény, mely csökkenti a vérrögképződés esélyét. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája azonban arra figyelmeztet, hogy nem minden típusú trombózisban hatásos. Hogy miért?

További részletek
Vena portae trombózis-vérrögök a májban

Vena portae trombózis-vérrögök a májban

A trombózis szó hallatán a legtöbben az alsó végtagok mélyvénás trombózisára gondolnak, ám vérrögök bárhol a testben megjelenhetnek. Ritka, ám igen veszélyes az, amikor a trombózis a májban, az  ún.vena portae-ban keletkezik. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája ezt az állapotot ismerteti.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA