Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Kedves Kósa Éva Doktornő!



Jó két évvel ezelőtt jártam a végére, hogy amiért nekem hidegben mindig nagyon fájnak a lábujjaim, az a primer Raynaud szindróma. Most 33 éves vagyok, 2 gyermek anyja. A két gyermek közötti 5 évben jött elő, és évről évre csak rosszabb lett. A két gyermek között Mirena hormon tartalmú fogamzásgátló rendszert használtam. Esetleg ettől alakulhatott ki a Raynaud, vagy egyébként is előjött volna? Érdekes, mert terhesen nem fájt semmim, illetve, szülés után, míg vissza nem állt a szervezetem addig sem. Aztán márciusban újra előjött sajnos. Most Mofetta kezelést kezdtem el. Én bízom ebben is, de valami maradandó megoldást szeretnék. Jelenleg hormonmentes fogamzásgátlást alkalmazunk, Goldlilly spirállal, de ezzel nem vagyok megelégedve. Úgy egyébként szívem szerint visszatérnék a Mirena-ra, csak félek, hogy rosszabbat teszek a Raynau-val. A Mirena-val egyébként nem volt semmi bajom. A nőgyógyász azért javasolta a hormonmentes fogamzásgátlást, mert visszeres is vagyok, illetve anyukám trombózis-tüdőembóliában halt meg. Szívesen venném a véleményét! Illetve, hogy remélhetek-e ebből a fájdalmas betegségből kiutat?? Válaszát előre is köszönöm! Takács-Szabó Melinda
Kedves Takács-Szabó Melinda!

A Raynaud-tünet , illetve szindróma esetén szükséges annak eldöntése, hogy primer vagy szekunder formáról van-e szó. A kivizsgálás után az alapbetegség kezelése vagy tüneti kezelés javasolt. A Raynaud syndroma egy nehezen kezelhető betegség, a tünet megjelenésének összefüggései nem teljesen ismertek. Valóban terhesség során javulhat, hidegben stresszre rosszabbodhat. Ösztrogéntartalmú fogamzásgátló szedése Raynaud syndromában ellenjavallt. Az Ön esetében mindenképpen javasolom, hogy angiológussal konzultáljon mind a fogamzásgátlás lehetséges módjairól, mind a betegségének kezelésével kapcsolatosan.

Önmagában a lábujjak fájdalma hidegben még nem jelent Raynaud -tünetet sem Raynaud syndromát. Lehet nem Raynaud syndromája van, és akkor a fogamzásgátlásra is más ajánlás vonatkozik.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA