Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Kedves Doktor Úr!/Doktor Urak!

Problémám összetett, és nem tudom Blaskó Doktor Úrhoz, vagy Dr. Vaskó Péter kardiológushoz forduljak-e nevesítve is Önök közül, ezen fórumon. De előre is köszönöm segítségüket.

2016 májusában kétoldali tüdőembóliám zajlott le (valószínűsíthetően bokarándulásból indult). Jelenleg napi 20 mg Xareltot szedek. Három hónapja fokozatosan, elkezdhettem (leleteim függvényében, kezelőorvosom engedélye után) mozogni, sportolni. Azt bírtam. (intenzívebb kocogás, úszás, majd néhány hét után picit még intenzívebb futások voltak csupán, és pl. gumiszalaggal láb és hazizomerősítés) /pl. hasprés/. A napokban kardiológiai kivizsgáláson szívritmuszavart regisztráltak (Holteren az SR mellett szorványos SVES-t-eket (28-at), és néhány egygócú VES-t (13-at), továbbá egy kamrai run-t, és alvás közben egy pár sec-os keskeny QRSirreg. tachycard. paroxysmust.) a 24 órás EKG-n. Szívultrahang rendben volt. A vizsgálat előtt 3 héttel egy légúti vírusfertőzésem volt, melyre gyógyszereket írt ki akkor a pulmonológiai kezelőorvosom. Azóta a sportot szüneteltettem még. Bár már úgy érzem javulok ebből a fertőzésből., vérképem rendben volt egy hete. Sportolói múltam miatt alacsony a pulzusom (nyugalomban nappal 60 alatti, alváskor lement 38-ra is). A kardiológus az elmúlt napokban azt írta az ambuláns lapomra "rendszeres testmozgás nem ellenjavalt, de a versenyszerű sportolás ritmuszavar miatt nagy kockázattal járna". Felírt Bisoprol Sandoz 2,5 mg-ot. Ugyanakkor kizárólag nappalra (reggel bevéve) egy fél szemet (vagyis 1,25mg-ot), az alacsony pulzusom miatt. Kérdésem az lenne, az említett gyógyszer együttes szedése a Xareltoval nem jár kockázattal Ön/Önök szerint (ugye ez béta-blokkóló)? Illetve, Önnek ezen dolgok mellett mi a véleménye esetemben, a q10 koenzim szedésének. Javallott lehet-e (eddig sosem szedtem, de jókat olvastam róla). Vagy igazából nem okozna különösebben pozitív hatást az esetemben. Mert csak akkor szeretném elkezdeni a szedését, ha valóban van értelme ennyi rossz, velem történő dolog mellett. Ugyanis a testmozgásról, annak jótékony hatása miatt sem szeretnék lemondani a jövőben, persze nem élsportoló szinten.

Köszönöm megtisztelő válaszát/válaszukat!

Tamás
Kedves Tamás !

Panaszai nagyon összetettek. Minden leletével keresse fel Dr. Vaskó Péter kardiológust. Át kell részletesen tekinteni előzményeit, ahhoz , hogy bármely szakorvos véleményt mondjon.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA