Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Tisztelt Professzor Úr!
2012.aug.-ban a masodlagos ágban tüdőembóliát allapitottak meg,syncumart szedek és az INR érték tartósan az elvárt szinten van.A genetikai vizsgálat heterozygota státuszt állapitott meg.Fiatal ember lévén aktiv,sportos életet élek,igy szeretném a syncumár szedését elhagyni,amint az lehetséges.A kérdésem az,hogy minek kell megekőznie a gyógyszer elhagyását,hogyan kell történnie,stb.Megjegyezném,hogy a te-t \"kisfokúnak\"minősitették és semmiféle panaszom nem volt abban az időben amikor az kiderült.Hónapokkal korábban volt 2-4 hetenként visszatérő mellkasi fájdalmam,de a CT vizsgálat időszakában panaszmentes voltam.Köszönettel Varga Pétar/33-éves ffi./
Kedves Varga Péter,

Köszönöm a bizalmat. Sajnos a leírásból nem derül ki, hogy mire heterozygota statusu Ön? A heterozygotaság azt jelenti, hogy két génváltozatból (mondjuk az egyik a kékszeműség, a másik a barnaszeműség: ön mindkét génnel rendelkezik, (de mivel a barna a domináns, ezért valóságban a szemei barnák). Mire vonatkozik a heterozygotasága?

Ha valóban volt bármekkora tüdőemboliája és egy thrombosis génre - van több is - nézve heterozygota (tételezzük fel) akkor is pár évig szedni kell a Syncumart és INR 2-3 között kell lennie.

Elméletben nem kell Önnek élete végéig szedni, de a gyógyszerelhagyását részletes vizsgálatoknak kell megelőzniük! Lehet még gondolkodni másfajta gyógyszer szedésén. Ha gondolja, keressen fel a rendelésemen, nézzük át a lehetőségeket.

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA