Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktor Úr!

Tavaly júniusban egy bicikli úton elcsapta a biciklimet egy autós, melynek következtében megsérült a bal térdem, több orvos szerint is csak megzúzódott, de nem voltam képes ráállni, két hétig gipszben is voltam, de ezalatt az idő alatt is csak feküdni voltam képes, nem volt vérhígító adás és semmilyen kezelés sem, két hónapig feküdtem így, majd augusztus elején a jobb oldalamon olyan volt mintha becsípődött volna valami a lapockámnál és belázasodtam. Az orvosom kért nekem egy tüdőröntgent és megállapították, hogy tüdőgyulladásom van, de azonnal keressem fel a Korányi intézetet. Ott vért vettek és két nappal később egy Ct re is sor került, a d dimer értékem 3,18 volt a ct eredménye pedig: lovagló embólust igazolt, egy kiterjedt folyamat mind a két oldalon. AZ intenzív osztályra kerültem két hétre, ott heparint, antibiotikumokat és végül Clexane-t kaptam napi 2x0,6 ml. Utánna egyből hazaengedtek, hogy oltsam magam naponta kétszer. Majd februárban megbeszéltük az orvosommal hogy csökkenhet az injekció adagja napi 1 re, persze a szokásos vérvételeket nem végezték el, és közölték, hogy ne foglalkozzak az INR értékeimmel amik mindig 1 hez voltak közel. Ezalatt az idő alatt az orvosomat kirúgták és senki sem szeretne velem tovább foglalkozni, így most a héten a háziorvosommal megbeszélve át állunk a warfarinra; Most 0,6 ml Clexane és 5 mg warfarin az adag egy napra, de holnaptól márcsak 5 mg warfarin. Aztán majd meglátjuk.
Sajnos egyre inkább fogy a türelmem, hogy ide oda passzolgatnak az orvosok, egyik sem mond semmit és a szokásos vizsgálatokat sem csinálják meg, illetve oldjam meg egyedül a gyógyszerre való átállást, ami íjesztő ha az ember kicsit is utána olvas pl az Ön által ajánlott könyvben. Azóta panaszaim nincsenek, csak a balesetben megsérült lábam dagad be nagyon és vízessé válik.
Mi az amire figyeljek így egymagam egy mélyvénás trombózis és egy tüdőembólia után? Milyen vizsgálatokat kell elvágezni, mert a dns vizsgálat szerint nem örököltem semmit sem, csak MTHFR C677T mutációra lettem heterozygóta. ?Javasolja e kompressziós harisnya vagy vénaerősítő gyógyszerek szedését? Sajnos nagyon sok megválaszolatlan kérdésem van.

Köszönöm, hogy megtisztel válaszával

Betti
Tisztelt Betti,

Valóban nagyon sok kérdése van és örülök, hogy a könyvemben sikerült számosat megválaszolni, Ebben gyakorlatilag minden kérdésére kap választ csak arra nem, hogy miképpen lehet egy ilyen nyilvánvaló esetet ennyire félreismerni. Azt javasolnám, hogy mielőbb keressen meg pénteken de. az Oxygén Medical-ban, legalább egy gyors tanácsadás erejéig, de a papirjait hozza el, kérem. 8-10 közt ott leszek (IV: Árpád u. 47).Én majd beállítom az alvadásgátló kezelését!

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

egyetemi tanár

Prima Medica Egészségközpontok