Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Professzor Úr,



26 éves nő vagyok és 2hónappal ezelőtt kerültem kórháza súlyos mélyvénás trombózissal. Február végén a jobb oldali tüdőm elkezdett nagyon fájni. Lázam nem volt és köhögni se köhögtem. Az orvos azt mondta tüdőgyulladás. Antibiotikumot szedtem és Cataflamt. 1hét múlva megjelent egy 36mm átmérőjű folt a tüdőmön, tüdőgyógyászatra kültek. D-dimer értékem 2,54 volt. Érfestéses CT nem mutatott ki elzáródást. Azt mondták, akkor nem embólia,hanem tüdőgyulladás. Rá két hétre kerültem kórházba erős hasi fájdalommal és lábdagadással (jobb lábam másfélszer nagyobb lett mint a bal), D-dimer érték 10,34 volt. Nagyon nehezen épültem fel, 10napot voltam kórházban, utána még 2hetet feküdtem otthon, ellátásra szorultam, nem tudtam járni a fájdalomtól. A gyógyszeremet még mindig nem tudták sajnos beállítani, hetente járok vérvételre. Figyelek, hogy azonos mennyiségű K-vitamint juttassak minden nap a szervezetembe. Vérvétel után nagyon sokára áll el a vérzés, van, hogy 5perc után még mindig folyik a vérem, de az INR érték csak 1,54. Nem éri el a terápiás értéket. Most 2-2,5 Syncumart szedek A héten voltam tüdőgyógyászaton kontroll vizsgálaton, megerősítették, hogy kétoldali tüdőembóliám volt, amit lábon hordtam ki.... Kérdésem az lenne, hogy mikor térhetek vissza a régi életvitelemhez? Heti 3-4 alkalommal edzettem és nagyon hiányzik (Spinning, Kangoo, kardió és alakformálás). Valamint nem tudom, hogy masszázsra járhatok-e? Használhatok-e olyan krémeket a combomra, ami vérbőséget okoz? Járhatok-e szaunába? Használhatok-e testtekercselést? Lehet-e vákuummasszázst használnom? Remélem Ön tud nekem segíteni ezekben a kérdésekben!



Köszönettel,

Tóth Kata
Kedves Tóth Kata,

Igen sok kérdést vetett fel, amiket én sokkal jobbnak tartanék, ha személyes megbeszéléssel tisztáznánk. A blog erre nem alkalmas.Önnek -kora miatt -mindenképpen szükséges, hogy az \"eseményt\" követően a 3. hónapban részletes genetikai vizsgálaton essen át, mert ilyen súlyos eset nem lesz \"magától\". Kérem, hogy jelentkezzen be az Oxygen Medical-ba V. 25-re és akkor velem megbeszélheti.

Ajánlom, hogy vásárolja meg a Trombózis és véralvadásgátlás c. könyvet a MediPrint Kiadótól, 2011-ben jelent meg és 200 kérdést tartalmaz laikusoknak,, valamint a részletes válaszokat. Kérdéseinek nagy részére ebben a könyvben talál választ. Az alacsony INR és vérzékenység mindenképpen kombinált betegséget feltételez,: semmiképpen ne hagyja ki a további vizsgálatokat és a konzultációt. A sportolási szokásait sajnos mindenképpen változtatnia kell majd a tanácsaimnak megfelelően.

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

egyetemi tanár

Hírek

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek
A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA