A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Kedves Doktor Úr/Nő!

Tavaly áprilisban volt egy thrombophlebitisem térdhajlatnál, egész lábszáram halvány piros színű volt. Az UH eredménye: „VSP-ben a beszájadzásig echoszegény, friss thrombus figyelhető meg. Popliteában a beszájadzás helyének megfelelően a mélyvénában rövid szakaszú echoszegény thrombus látható. Egyebütt a mélyvénák lumene szabad. „
3 hétig LMWH-t szúrtam, utána 2 hétig Xarelto-t szedtem.
Kontroll eredménye: „VSP beömléséig a thrombozis változatlan, de a v.poplitea luemen szabad, mélyvénás érintettség nem igazolható.”
Tavaly május közepe óta nem szedek véralvadásgátlót már . Mikor leállítottak róla, kicsit izgultam, hogy elég lesz-e 4 hétig szednem, hisz úgy tudom csak különleges esetekben lehet 4 hét után elhagyni, többek között ha megvan a pontos oka a trombózisnak. Viszont csak tippelni tudok, hogy esetleg a biciklizésnél használt térdvédő lehet a ludas, ami elszorította a térdhajlatnál a keringést. Nem tudom ettől lehetett-e trombózis? Kompressziós harisnyát hordok azóta is.
Az lenne a kérdésem, hogy a harisnyát továbbra is hordjam-e?
Illetve másik kérdésem, hogy szaunázni lehet-e már?

Köszönöm a válaszát előre is!

H.Gábor
Kedves Gábor !
Teljesen elfogadhatatlan, hogy ilyen rövid idő múlva elhagyja az alvadásgátlót!!!!. A Xareltot még legalább minimum fél évig folytatni javasolt és utána is csak rizikófelmérés után lehet másképp dönteni.A harisnyát fentlétkor hordja,. 90 fokos szaunába nem menjen, de infraszaunába mehet.
Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász

Hírek

A fiataloknak csupán kevesebb mint a fele venne részt trombózis rizikó vizsgálaton

A fiataloknak csupán kevesebb mint a fele venne részt trombózis rizikó vizsgálaton

A trombózis rizikó vizsgálat egyre elterjedtebb manapság- ez nem is meglepő, hiszen több olyan kóros állapot, betegség is létezik, melyek megnövelik a vérrögök kialakulásának esélyét. Mivel a mélyvénás trombózis viszonylag gyakori problémának számít, így a megelőzése egyre jobban a köztudatba kerül, ahhoz viszont tudni kell, kiket veszélyeztet a legjobban. Hogy pontosan kiket, azt prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától tudtuk meg a Trombózis Világnapja alkalmából, ahogy azt is, hogy kik azok, akik a leginkább és a legkevésbé vennének részt hasonló vizsgálaton. 

További részletek
Mikor gyanakodjak limfómára nyirokcsomó megnagyobbodás esetén?

Mikor gyanakodjak limfómára nyirokcsomó megnagyobbodás esetén?

A nyirokcsomó megnagyobbodása gyakori tünetnek számít, hiszen a fertőzésekkel szembeni védekezés fontos hálója a nyirokcsomó. Azonban, ha látszólag minden ok nélkül tapintunk ki magunkon duzzadt nyirokcsomókat, akkor sokszor pánikba esünk hiszen az egyik gyakori rosszindulatú hematológiai daganat, a limfóma tünete is lehet. Dr. Kárpáti Ágnest, a Trombózis-és Hematológiai Központ onkohematológusát arról kérdeztük, vajon mikor gyanakodjunk súlyos betegségre nyirokcsomó megnagyobbodás esetén. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat