A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor úr.

Trombózisom volt kb. 1 hónapja. Egy kisebb tüdőembóliával. 23 éves vagyok, eléggé vékony (47 kg a 160 cm-hez, nem dohányzom) Fogamzásgátlót szedettem. Az orvosok szerint ettől volt. A genetikai vizsgálat eredményére még várok, de nem tudunk róla, hogy a családban lett volna valakinek.
Nagyon aggódom minden miatt, hogy ismét megtörténik. Próbálok mindent az elmondottak alapján csinálni. Egy hete visszamentem dolgozni (ülő és álló munka, változatos a napom). Nem érzek semmilyen fájdalmat. Sietni nem nagyon tudok. Kompressziós harisnyát viselek napközben. Syncumart szedek, a kórházban 2 mg-ot állítottak be.
A véreredményem szerint 1,9-es a szint, ezért a háziorvos azt mondta, hogy 1,5 tablettát szedjek. (Javaslata alapján egyik nap 1 mg, másik nap 2 mg. Ezt nem tartottam okos ötletnek így mindennap 1,5-et szedek.) Ön szerint is ennyit kell szednem?
A harisnyát mindenképp fél évig kell hordanom? Ugye pont a nagy melegben is kellene, amit nem tudok egyenlőre elképzelni. Magassarkú cipőt mikor vehetek fel? (Egybetalpú, nem tűsarok)
Mire kell még odafigyelnem, annak érdekében, hogy ne ismétlődjön meg velem.

Köszönettel Veres Anikó.
Kedves Veres Anikó!
Pedig jól csinálta az orvosa, ugyanis a Syncumar annyira kicsi tabletta, hogy pontosan felezni nem lehet. De a legfontosabb az, hogy az Ön INR értéke 2-3 között legyen!!!! Három hónappal az "esemény" után jelentkezzen központunkban a szükséges genetikai vizsgálatokra. És addig se aggódjon! A harisnyát nyárig mindenképpen hordja, utána viszont jó lenne MBT cipőt viselnie (hát nem olyan szép, mint egy tűsarok!), de vénás keringést igen jól javítja. Legalább napközben (az esti szórakozáshoz akkor már vehet fel tűsarkút)
Üdvözlettel
Dr. Blaskó György

Hírek

Hemofília – a vérzékenység okai

Hemofília – a vérzékenység okai

A vérzékeny betegeknél csökkent véralvadás áll fenn, vagyis egy kisebb sérülés következtében is elhúzódó vérzés jelentkezik. A trombofíliásokkal szemben tehát, akiknél fokozott véralvás miatt a vérrögök kialakulása jelent veszélyt, a vérzékenyek esetében épp az okozza a problémát, hogy a vér nem, vagy csak nagyon lassan alvad meg. A vérzékenységen belül a hemofíla okait, és a kezeléssel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, a Trombózis – és Hematológiai Központ főorvosa foglalta össze.

További részletek
Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Trombózis után - ezek a betegek leggyakoribb kérdései

Ha valakinél a trombózis tünetei jelentkeznek, az első és legfontosabb a sürgősségi orvosi ellátás a betegség igazolása és az életveszélyes szövődmény megelőzése céljából. Az akut panaszok kezelését követően azonban számos kérdés vetődik fel a betegekben. Dr. Kósa Éva, a Trombózis – és Hematológiai Központ angiológusa ezekre adott válaszokat.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat