Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktor Úr! 50 éves nő vagyok. Márciusban a teljes bal alsó végtagomra kiterjedő trombózisom volt. Először Syncumar tbl-t,később Warfarint és 1 hete Xarelto-t szedek. Még minden hónapban menstruálok és az első 1-2 nap nagyon erős a vérhigítók mellett nagyon erős a vérzésem Egyelőre ugyan még vérszegény nem vagyok,de ilyenkor a vérkém mindig romlik egy kicsit. Kérdésem az lenne,hogy tudok-e valamit tenni a vérzés csökkentése érdekében? Köszönöm válaszát!
Kedves Ildikó !



Kérem jöjjön el rendelésemre valamennyi dokumentumával, hogy átnézhessem őket , és hogy megoldást keressünk panaszaira.



Üdvözlettel :

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktor Ur/No!
56 eves no vagyok,es ez ev julius 26.an melyvenas trombozist kaptam,amit az itteni korhaz, (USA) surgossegi reszen diagnosztizaltak.Azonnal injekciot kaptam a hasamba,majd vizsgalatok utan,7 oraval kesobb ,haza is engedtek.Masnap otthon ,magamnak kellett beadnom meg 2 injekciot,(enoxaparin)es elkezdtem szedni a Warfarint 5 mg.1/nap.Augusztus 12-en voltam kontrollon,es INR meresen.Az ertek 3.9 lett.Azonnal leallitottak a Warfarint es Coumadin 4mg. irtak fel.Mivel evek ota szedek taplalekkiegeszitoket,igy azokat is elvittem magammal a kontrollra,es kikertem az orvos velemenyet.Nagyon meglepodtem,mert elotte interneten probaltam tajekozodni,es ott tobb tapl.kiegeszitore is azt irtak,hogy nem szedheto a verhigitoval egyutt,itt viszont az orvos azt mondta,hogy szedhetem oket!Kernem a segitseget,mert mar tenyleg nem tudom mit szedhetek be baj nelkul,de szuksegem lenne rajuk.1.Glucosamine chondroitin 2.Fish Oil 1200mg 3.Super Collagen+C,4.Lutein 20mg.5. Goji Berry Extract 600mg,Lehet,hogy azert mondta az orvos,hogy szedhetem,mert meg csak most probaljak beallitani a Coumadint,es ezekkel egyutt akarja a dozist megallapitani?Ezen kivul,azt olvastam,hogy tejtermekeket lehet enni.Akkor ez azt jelenti,hogy kefirt ehetek?Sajnos az a kedvencem.:)Utolso,fontos kerdesem.Korulbelul mennyi ido mulva ulhetek repulore,hogy haza menjek?
Nagyon szepen koszonom,hogy foglalkozik a problemammal!
Szep Napot kivanok!
Kedves Zsuzsanna !



Ha lehetősége van rá kérem keressem fel a trombósisközpontban, hogy átnézzem papírjait, és megbeszéljük problémáit. Elég sok kérdés felmerül , amit itt levélben megbeszélni hosszú lenne. Táplálkozással , életmóddal kapcsolatban tanácsot adnék a jövőre nézve önnek.



Üdvözlettel :

Dr. Blaskó György
07.02.-án hagyományos visszérműtétem volt. A műtétet követő egy hónapban minden rendben volt. Majd mióta elhagytam a kompressziós kötést ha ráállok folyamatos a nehézláb érzés, és olykor fáj is. Nem kimondottan a műtét helye hanem az egész lábszár. Válaszukat előre is köszönöm.
Kedves Anna !



Valószínű , hogy még szükséges a kompressziós harisnya viselése. Esetleg lehet többet terhelte alsó végtagját, és ez okozhatja panaszait. Kérem keressen fel egy konzultációra a trombózisközpontban , hogy megvizsgálhassam , és véleményt mondjak.



Üdözlettel :

Dr. Sepa György
Jo napot kivanok !

Leiden mutacio miatt terhessgem alatt Fraxiparinet kell alkalmaznom. A betegtajekoztato szerint nem ajanlott szoptatas alatt. Tenyleg nem szoptathatok majd ?
Tájékoztatom, hogy a Fraxiparine gyakorlatilag nem jut át az anyatejbe (valami kevés igen) de a szoptatás első két hónapjában még ajánlatos alkalmazni!

Üdv. Blaskó György Prof.
Fogamzásgátlót szedek, mikor kérdeztem szüleimet a családban előforduló betegségekről nem tudtak ilyet mondani.
Most fél éve szedek fogamzásgátlót és kiderült, hogy anyámnak 19 éves korában trombózisa volt, úgy olvastam, hogy ez örökletes betegség és, hogy ki lehet vizsgálni, hogy hajlamos vagyok-e rá. De csak fizetősöket találtam és hát pénz az nincs rá.
Abbahagyjam a fogamzásgátló szedését vagy ha eddig nem alakult ki akkor ezután sem fog?
Ha eddig nem alakult ki, akkor valószínűleg nincs örökletes baja, de ne váltson fogamzásgátlót!. Én sajnos nem tehetek arról, hogy állunk ezeket az egyébként fontos vizsgálatokat nem támogatja....

Üdvözlettel: Prof. Blaskó György.
Tisztelt Doktornő ! Feleségem trombocitaszáma alacsony.Kritikus alacsony szám miatt lépkivétel történt. Hét hónap után újra elkezdett csökkeni 110 000 ezerre. Csontvelő vizsgálat negatív. Tanácsát szeretnénk kérni .Köszönettel .:Csonka Dezső
Tisztelt Uram!

A feleségének az aktuális thrombocyta száma elegendő, hogy vérzése ne legyen.

Van gyógyszeres kezelési lehetőség is, ha kritikusan alacsony lesz lesz ismét a vérlemezke száma. Egyenlőre a rendszeres ellenőrzésen kívül nincs mit tenni.

/ a kezelési lehetőségek nem minden betegnél egyformák. (pl.: életkor, van-e más betegsége, esetleg más autóimmun betegsége,stb.)

Üdvözlettel: Dr.Szélessy Zsuzsanna
Tisztelt Professz Úr!
Fiam 18 évesen mélyvénás trombózist kapott,mint kiderült örökletes ,és élete végéig véralvadásgátlót kell szednie.Azt szeretném kérdezni,hogy hallottam az új véralvadásgátlóról,azt szeretném kérdezni,hogy hogyan irható fel ez az új készítmény fiam számára?Kihez kell fordulnom?Továbbá mi az Ön véleménye erről a gyógyszerről?
Köszönettel,várom válaszát
Tisztelt Báder Jolán !



Kérem keressen meg a trombózisközpontban , hozza el dokumentációit , hogy segíteni tudjak.



Üdvözlettel :

Drof. Blaskó György
Atoimmun rheumatoid arthytissem van, steroidot és trexánt szedek 2.5 mg 5x. " hónapja kék foltok jelentek meg a bőrömön ha valamihez erősebben érek. és piros pókhálószerű hajszálér megpattanások . Milyen vizsgálat szükséges és ez mennyire veszélyes? Hogyan kezelhető? Rutascorbint szedek jelenleg.
Kedves Nyitrai Andrea!

Sajnos a steroid elvékonyítja a bőrt és ezért sérülékenyebb, könnyen bevérzik.

Az autóimmun betegsége is hajlamosít a vérzékenységre.

Kivizsgálásnak ki kéne terjednie a véralvadás és májfunkciós tesztekre,

Kérem jelentkezzen be hozzám egy vizitre, ha módjában áll és átnézem az orvosi papírjait, a kiegészítő laboratóriumi vizsgálatokat is el tudjuk végezni.

Üdvözlettel:

Dr. Szélessy Zsuzsanna

Tisztelt Prof. Dr. Blaskó György,

a problémám még tavaly kezdődött, amikor egy laborvizgálaton kiderült, hogy nagyon magas 900 körüli értékű a trombocitaszámom. A háziorvos beutalt haematológiára, ahol a vérvétel során megállapították, hogy esszenciális trombocitémiám JAK 2 mutációm van. Ehhez társult, hogy a hemoglobin szintem is 190 körül mozgott és a fehér-és vörösvérsejtem is magasabb volt a határértéknél. Egy hónap alatt háromszor csapoltak és ezek után sikerült határérték alá vinni az eredményeket, kivéve a trombocitámat, ami felment 1200 fölé. HAvonta járok vérvételre és ellenőrizzük az értékeket, szerencsére most 900 körülire csökkent, de elég ingadozó és nem tudom mit tudnék tenni az ügy érdekében. Ördögi kör, mivel a csapolástól a hemoglobinom ugyan csökken de sűrűsíti a vérem.
26 éves vagyok, jelenleg az ASACTAL nevű vérhigítót szedem most már fél éve.
Mikor kiderült ez az egész nagyon megijedtem és magam alá kerültem. Szeretnék majd kisbabát, ezzel a betegséggel sikerülhet teherbe esnem és kihordanom a babát egészségesen?
Van valami amit tehetek az egészségem érdekében, hogy a trombocitámat minél alacsonyabb értéken tartsam?

Válaszát előre is nagyon köszönöm.


Barbara
Kedves Barbara

A feltett kérdései nagyon komolyak és a válaszok Önre nézve fontosak és nem tartoznak a világhálóra. Kérem, hogy az összes eddigi leletével együtt jelentkezzen be a Trombózisközpontba, ahol szabadságom után,augusztus 27-től azonnal fogadom.

Elérhetőségünk:0670/4317729, vagy az info@tromboziskozpont.hu email.

Tisztelettel:

Dr. Blaskó
Tisztelt Doktornő!
A 20 éves lányomnál felületes mélyvénás trombózist állapitottak meg 2 hete. Kapott Flagmin injekciót és Detralex tablettát. Elfogyott és múlt héten szerdán bent fogták a belgyógyászaton. Ultrahang vizsgálat során kiderült, hogy van egy érdarab a jobb combjába amiben nincs vérkeringés. Azt mondták hogy érsebészeti beavatkozás szükséges, de mivel legalább 10 cm-re van a mélyvénától igy nem olyan sürgős. Az lenne a kérdésem , hogy ennek az érnek van -e szerepe a trombózis kialakulásában. Ja és kapja az injekciót és a Sinkóma gyógyszert múlt hét szerda óta.
Kedves Szabó Krisztina!

A felületes visszérthrombózis, roszzabbodás esetén beterjedhet a mélyvénás rendszerbe a beömlés területén. A felületes és a mélyvénás rendszer egyik találkozási helye a lágyékhajlat tájékán van. Ha a trombus vége bizonyos távolságra megközelíti szájadékot (ált 1-2 cm), akkor akut esetben ún. lekötik a felületes vénát annak megakadályozására hogy, a thrombus a mélyvénába beterjedjen. Kórházban követik hogy terjed -e feljebb a felületes véna thrombusa, amennyiben nem, akkor 10 cm-re szájadéktól tulajdonképpen nem tud a mélyvénába beterjedni.

Ilyenkor majd a felületes visszérgyulladás gyógyulása után egy későbbi időpontban jön szóba a visszérműtét.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Prima Medica Egészségközpontok