A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor úr / Doktornő !

Nyáron a következőt diagnosztizálták nálam: tahycardia és mitralis prolapsus.
Ezekre kaptam Concor Cor 1,25 mg -os gyógyszert. Most kezdtem el szedni rendszeres, kérdés, ez így jó e ha rendszeresen szedem, vagy csak időnként kell ? Mert a papíron nem egyértelmű, amit az orvos írt, hogy rendszeres vagy időnkénti szedés kell e.

Illetve még azt szeretném kérdezni, hogy olyan téren használ a gyógyszer, hogy nem szurkál bal oldalon a szívem körül sehol , mióta pár napja szedem, viszont eléggé letudja vinni az amúgy is alacsony vérnyomásomat.
Van hogy 89/52/87 a vérnyomásom. A középső érték mindig alacsony 50-60 között van, de néha 50 alá esik. Ez mitől lehet ? Normális ? Esetleg a gyógyszer miatt lenne ?

Köszönettel: S. Andrea
Kedves Andrea !
Kérdésére kezelőorvosa tud biztos választ adni önnek, aki a gyógyszereket javasolta . A teljes dokumentumok, és leletek áttekintése nélkül nehéz választ adni.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt Doktor úr/nő!
Visszeres problémáimra szedem a Detralexet. Meddig szedhetem folyamatosan? A neurológián ajánlották az Aszpirin protect 100mg tablettát. Most szedem mind a 2 félét. Kérdésem, hogy ez összeférhető-e, melyiket meddig kell szedni? Köszönöm a válaszát. Spánitz Tamásné
Kedves Spánitz Tamásné!
Az Aspirio protectet, ha javasolják, akkor azt általában élethossziglan szokták, az artériák falának valamilyen fokú meszesedése, esetleg szükülete miatt. Neurológián nagy valószínűséggel a nyaki erek meszesedése miatt kaphatta. Ha ezt nem tudja, akkor javaslom kérdezzen rá mégegyszer. A Detralex a visszerekre ható gyógyszer, általában 2-3 hónapos kúraszerű szedése javasolt. de panaszoktól függően akár tartósan is lehet szedni. A két gyógyszert szedheti együtt, a kettő közül a Detralex szedése alapesetben kúraszerűen javasolt.
Tisztelettel:
Dr Kósa Éva
kedves Dr azzal kérdédssel fordulok önhöz. hogy a clexan 40 mg os adhato hason kivül máshova is ?
Kedves Emese !
Igen adható. A felkarba is adhatja, a lényeg , hogy subcutan , tehát a bőr alá kell adnia.

Üdvözlettel: Kelemen Edina
folyamatossan szédülök,mit tehetek hogy e rossz közérzettől megszabaduljak. kőszőnőm
Kedves Sándor !
Kevés információt írt le. Szédüléssel járó panaszának számos oka lehet. Okozhatja például magas, illetve éppen alacsony vérnyomás. Nem ismerjük van-e olyan diagnosztizált betegsége aminek tünete lehet a szédülés. Ha van lehetősége mérjen vérnyomást akkor amikor panasza van . Szédülést okozhat még átmeneti keringészavar. Nyilván ismernünk kellene az életkorát, és egyéb kérdés is szóba jön ahhoz ,hogy szakorvos véleményt mondjon. Esetleg készíttessen általános laborvizsgálatot, keressen fel egy belgyógyászt . Szakorvost annak függvényében tud felkeresni, hogy a szédülésen kívül milyen más tünete van.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
39 éves vagyok. Hideg front nagyon megvisel az utóbbi időben. Rosszul léteim vannak. Magas lesz a vérnyomásom és pulzusom. Tüneteim: remegés,arc égés,gyengeség. Amúgy alacsony a vérnyomásom. Convort kaptam. Megszeretném kérdezni,hogy érdemes e kardiologiai vizsgálat vagy valahogy eltudnám kerülni ezeket a rosszul léteket. Köszönöm szépen
Kedves Letti !
Mindenképp indokolt lenne kardiológiai vizsgálat. Amíg eljut szakorvoshoz fel kellene jegyeznie a panaszok idején mért vérnyomás és pulzus értékeket. Valamint , hogy éppen mit csinált, úgy értem esetleg fizikai munkát végzett, vagy stressz érte, esetleg nyugalomban volt. Próbáljon enyhe feszültségoldót bevenni magas pulzus esetén.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
A visszér ha begyulladt és fájdalmas,hogy lehet orvosolni,műtét nélkül?
Kedves Katalin !
A visszerek gyulladásakor enyhe esetben elegendő Lioton gél, vagy Venoruton gél használata , pihentetés. Kompressziós harisnya viselése is szóba jöhet. Ha vannak visszerei mindenképp kúraszerűen Detralex tbl-át kellene szednie. Érdemes lenne konzultálnia egy angiológussal, vagy érsebésszel.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
T.Dr Kapocsi Judit
201610.25-én jártam Önnél vizsgálaton. (Kórlap sorszáma: 160005317)A javasolt rendszeres mozgás vérnyomás mérés és könnyű diéta mellett a szedett gyógyszereim felezését javasolta azzal, hogy két hét után 24 órás ABPM lelettel jelenjek meg konroll vizsgálatra. Egy hét csökkentett gyógyszerszedése után kiújultak az éjszakai vérnyomáskiugrásaim, (170/100/59) sőt délután 4-6 óra között is vérnyomás-kiugrásokat tapasztaltam. Kérem tájékoztatását a további teendőkről. Köszönöm a segítségét. Üdvözlettel: Polák Tiborné
Kedves Polák Tiborné !
Amint említette, október 25.-én járt nálam. Most december 15.-e van. Nincs adatom arra vonatkozólag, hogy pontosan milyen vérnyomás értékei voltak az elmúlt közel két hónapban a saját mérések során, illetve a javasolt 24 órás vérnyomás monitorozás kapcsán, és arról sem, hogy jelenleg milyen gyógyszereket, milyen adagban szed.
Így lehetetlen tanácsot adni.
A távgyógyítás sem tartozik az én munkamódszerembe. Amennyiben valóban tőlem szeretne segítséget kapni, a rendelésemen tudom ezt megtenni.
Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit
Tisztelt Doktornő/Úr!
Lenne egy olyan problémám,hogy nagyon sokat fáj (égő,tompa folyamatos) a bal vádlim külső fele,és a térdem belső fele,nagyon félek hogy trombózisom lesz.
Csináltattam vérvizsgálatot az INR 1,06 lett (referencia 0,9-1,1)
Az MPV 14,4 (referencia 9-13)
Mit jelentenek ezek a értékek,köszönöm segítségét!
Kedves Dalida !
Keressen fel panaszaival egy belgyógyászt, vagy angiológust. Trombózist kizárni biztosan csak ultrahangos vizsgálat során lehet .
Üdvözlettel : Kelemen edina
agyvérzésem volt 3 éve mit lehet tenni mikor jőn a front mert én nekem a pulzuson gyorsabb és a vérnyomásom
Kedves Szabolcs !
Kevés információt írt le, ahhoz, hogy válaszolni tudjunk levelére. Tudni kellene milyen gyógyszereket szed, és milyen adagban. Mennyi szokott lenni panasz idején a vérnyomása ,pulzusa. Vagy jelenlegi kezelőorvosa véleményét tudja kikérni, vagy ha lehetősége van keresse fel Dr. Kapocsi Judit vérnyomás specialistát a Trombózisközpontban. Elképzelhető , hogy változtatni kell a jelenleg szedett gyógyszerek valamelyikének adagját. Mindenképp személyes konzultáció lenne szükséges.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt doktor úr/ doktor nő! Május óta Warfarint szedek ( 6 mg)és most szeretnék egy kis tetoválást készíttetni. Lehetséges ez?
Kedves Szőnyiné !
Az INR értékétől függ, Ha 2 körül van megcsináltathatja.
Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Hírek

Mikor van szükség véralvadásgátlóra terhesség során?

Mikor van szükség véralvadásgátlóra terhesség során?

A véralvadásgátlók a fokozott vérrögképződést hivatottak megelőzni. A terhesség már önmagában olyan állapot, mely megnöveli a trombózis rizikóját, így érdemes azzal tisztában lenni, mikor is van a kismamáknak szükségük véralvadásgátlóra. A kérdést dr. Szélessy Zsuzsanna, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológus főorvosnője válaszolta meg. 

További részletek
DIC- amikor a véralvadási rendszer összeomlik

DIC- amikor a véralvadási rendszer összeomlik

A COVID-19 és az ellene alkalmazható bizonyos vakcinák témájához kapcsolódóan gyakran olvasni az ún. DIC nevű állapotról. Hogy pontosan mit is takar ez a ritka, ám életveszélyes szövődmény, azt prof. Blaskó Györgytől, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájától tudtuk meg. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat