Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Waller Anna
Kedves Doktornő Doktor Úr!

Szeretném megkérdezni, hogy 68 évesen magas vérnyomás milyen értéket mutat, és mi a normális, mennyi különbség lehet a két érték között? Köszönöm.
Kedves Anna !

Ezt így nehéz meghatározni. 140/80 Hgmm -ig mondjuk, hogy normális, elfogadható a vérnyomás. De ez nem mindenkire érvényes. Figyelembe vesszük az illető életkorát, esetlegesen fennálló betegségeit, illetve , hogy van -e panasza. Hiszen egy egészséges , de alapvetően alacsony vérnyomásos embernél is más számít normál értéknek. Olyan szakorvos aki ismeri előzményeit, jelenlegi egészségi állapotát az tud bővebb információt adni.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
ZSUZSANNA
Tisztelt Doktornő/Úr!



38éves vagyok.Tavaly októberben tüdőembóliám volt. Azóta apixaban származékú ( Eliquis 5mg. Reggel-este) szedek. Akkor egyből abbahagyatták velem a fogamzásgátló tablettát ( novynette). Közbe kiderült hogy szarkóidózisom van,tüdő és nyirokcsomó érintettséggel. Tavaly december óta ezért szteroidot (Medrol) is szednem kell. 32mg.al kezdtem. Most 8mg.nál tartok. Azóta egyre több problémám van a havi vérzésemmel. Elhúzodó lett. Van hogy elötte már vérezgetek, majd mikor azt hinném hogy ennyi volt megjön rendesen, majd utána alig akar elmúlni. Van hogy még 7napra rá van kevéske. Tudom hogy a hormonok még nem állhattak be. De befolyásolhatja a vérhígító és a szteroid egybe? A vérképembe a trombócitám a 440 megengedett helyett most 515G/l, de volt hogy 560g/l is volt. Ez is közrejátszhat? Válaszát előre köszönöm. ZSU
Kedves Zsuzsanna !

Itt nem "közrejátszásról" van szó! A szteroid nagyon befolyásolja az alvadást is, és a thrombocytaszámot is.Levélben lehetetlen hosszadalmas ezt megírni .Jelentkezzen be a Trombozisközpontba egy konzultációra és akkor megbeszélhetjük .

Üdvözlettel:Dr. Blaskó György



Katalin
Kedves Doktor úr/Doktornő! Kérdésem az lenne, hogy mvt miatt 9 hónapja véralvadásgátló terápiában részesülök (clexane, 8 hónapig 120 mg/0,8 ml, majd azóta 100 mg/ml, napi 1X). Genetikám, egyéb vizsgálataim negatívak, rögök feloldódtak. Az orvosom 3 hónap múlva tervezi a gyógyszer leállítását. Kérdésem az lenne, hogy kell e a clexane adagját a leállítás előtt fokozatosan csökkenteni, vagy le lehet vele állni egyik napról a másikra? A leállás után a szakirodalomnak megfelelően tényleg fenyeget még 2-3 hónapig a heparin indukált trombocitopénia (egy phd tanulmányban olvastam, hogy a késői HIT lehetősége leállítás után még eddig fent állhat)? Köszönöm válaszukat!
Kedves Katalin !

Mindenképpen fokozatosan kell elhagyni!!!!! Valóban lehetséges utána is HIT, de nem tudunk ellene tenni semmit, ha valóban jelentkezik, de tudjuk kezelni!

Üdvözlettel: Dr. Blaskó György
szucs janos
2016 januarban volt kiseb agyverzesem latasomal van problemam vane valamije mod segitseg hogy valamejest javuljongyogymod
Kedves János !

Az ön esetében elsősorban a tüneteket szükséges kezelni ,amiben szemész szakorvos tud segíteni . Kevés az adatot írt le ahhoz , hogy véleményt tudjunk mondani.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kiss Ildikó
Tisztelt Doktor Úr,



Az elmúlt egy évben történt két korai elhalt terhesség miatt a nőgyógyászom elküldött Leiden V-ös faktor és APC rezisztencia vizsgálatra.

Az eredményeim

Leiden V-ös faktor: Heterozigóta

APC rezisztencia pozitív. Kérdésem az lenne ,hogy e miatt lehetettek e a vetèlèsek és ,hogy a következő terhességnél szükséges egy gyógyszeres kezelést igénybe vennem .Válaszát nagyon köszönöm ! Üdvözlettel Kiss Ildikó
Kedves Kiss Ildikó!

Sajnálom, hogy nem előtte vizsgálták ki, vagy az első után....Ez bizony lehet oka a vetélésnek, de nem akadálya a gyermekáldásnak: csak arra kell figyelni, hogy már a conceptio idején LMWH profilaxist kapjon. A részletekért jelentkezzen be a Trombózis Központba Üdvözlettel :Dr. Blaskó györgy

28éveslány
Tiszteletem!28éves vagyok petevezetékeimet +egyik petefészkemet kivették 10éve ciszta miatt.azóta is minden mensesnél erősen görcsölök.kb 3 hónapja erősen hullik a hajam.A mostani mensesemnél a harmadik napban járok.óránként elönt a vér annyira erős,délelőtti órákban pedig az alvadt vér mellett fehér es egyben álló kb 2x1cm es darab is volt.tampont használtam viszont délutántól éjjeli betétet de akkor is óránként csere s alvadt vér.nőgyógyásznal voltam egy hónapja mert három hétig görcsölt lent.mri eredményem azt mutatta minden rendben volt még akkor.mi lehet ennek az erős vérzésnek az oka?lehet valamit tenni?ennyire erős sosem volt és emiatt aggódom.(bisoblock 5mg-ot szedek szivbillentyűproblémára )Válaszát köszönöm
Kedves Érdeklődő !

Először mindenképp, nőgyógyásszal, endokrinológussal kellene konzultálnia panaszai miatt. Majd azt követően kellene kivizsgálást kezdeményezni vérzékenység, véralvadási problémák kizárására.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kallos Gyulane
Tistelt Doktorno/Ur! Ez ev februarjatol mindket labam dagad a labszaram feleig. A labfejem mint egy zsomle, meg a labujjaim is koverek. A bokam alatt elszortan egy-egy seb jelent meg, rajta olyan seb felulettel, mint ami gyogyuloban van, de mai napig ugyan olyan allapotban van. Tobb orvos latta, mindegyik vizhajtot javasolt, de mostmar 2 db vizhajtot minden nap. Hiaba mondom, hogy nem jarok tobbet pisilni. Most uj korzeti orvoshoz kerultunk, lakcimvaltozas miatt, az viszont elvette a norvasc vernyomascsokkento tablettat, irt helyette ketto masikat, amitol a vernyomasom nem lefele, hanem felfele ment. Azt mondta, majd beall. Harom het utan a mento vitt a surgossegire 220/110 vernyomassal, a labam viszont ugyan ugy dagad. Voltam kardiologian is, azt mondtak, hogy szivtol nemlehet. Mitol dagadhat a labam, mar nagyon erzekeny a labszaram, feszul, torik a borom.Hova lehet meg ezzel fordulni, ki tud ezen segiteni? Sulyosfoku fibrozisom van, napi 18-20 orat vagyok oxigenen, magasvernyomas betegsegem van, alulmukodik a pajzsmirigyem, csontritkulasom van, tudoemboliam volt, visszeres a labam. Ezeket a betegsegeimet tajekoztato jelleggel kozoltem. Elore is koszonom megtisztelo valaszukat. Tisztelettel Kallosne Marika
Kedves Kallos Gyuláné !

Panaszai miatt központunkból Dr. Kósa Éva angiológus doktornőt ajánlom felkeresni ha lehetősége van rá. A doktornő belgyógyász, és az érrendszer problémáival is foglalkozik.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Dr.Kósa Éva
Tisztelt Asszonyom!



Ülőideg kompromittálása miatti izomfeszesség, izomgyulladás következtében kialakulhat érszűkületet vagy érsérülés a vádli középső - alsó szakaszában? Előre is megköszönve válaszát, Üdvözlettel: Z. Tamás
Tisztelt Tamás!

Emiatt érszűkület nem alakulhat ki, de két betegség fennállhat egyszerre. Ideggyulladás miatt nem de, nagyobb trauma esetén érsérülés felléphet izomsérülés mellett. Javaslom, hogy kétely esetén konzultáljon érsebésszel vagy angiológussal.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

józsef
Tisztelt Doktor úr/nő!Jelenleg magas vérnyomással kezelnek,napi gyógyszereim 1x5mg nebilet,300mg irbesartan,ami 2 hete 150mg-ról lett felemelve.A napközbeni értékeim jók,de reggel közvetlen felkelés után mindig 145/85 értéket mérek,amit 5 perc után megismétlek,akkor mindig 130/85 körüli értéke mérek,ami a 3 mérésnél is ennyi.Kérdezném ez az ingadozás mitől lehet?
Kedves József !

A vérnyomás ingadozása normális, sőt kívánatos dolog, mert így tud a legkülönbözőbb testhelyzet és terhelés mellett is kellő vérellátást nyújtani a keringés a szerveinknek. Általánosságban ez a válasz. Részletesebb pontosabb véleményt a beteg történetének megismerése és alapos kivizsgálása után lehet adni.

A 24 órás ABPM vizsgálat jó módszer a válasz további pontosítására.

Üdvözlettel : Dr. Kapocsi Judit

Ilona 29
Tisztelt DR UR 3honapja szültem és akkor kaptam felületi trombozist gyulladásal térd fölött belsö részen.a lábaimon már 18korom ota kijötek a viszerek.1Honapig szülés után szurtam a vérhigitot.most harisnyát +lioton gélt használok.mivel szotatok szedhetném a Detralex tabletát?mert az orvos is ajánlotta.és még anyit szeretnék hogy érzek még keményedést egy kicsit az érbe az mikor fog elmulani?köszönöm
Kedves Ilona!

A felületes visszérgyulladás gyógyulása hosszadalmas 1-2 hónapig is tart. Hogy melyik stádiumban mit javasolunk a betegnek az az adott állapottól függ. Amennyiben már semmilyen más panasza nincsen csak a kisebb csomó, akkor annak felszívódása még néhány hétig eltarthat. A Detralex vagy más vénás gyógyszer terhesség, szoptatás során való használatának gyakorlata orvosonként eltérő lehet.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA