Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor úr!



Az alsó lábszáramon elszineződött a bőr, különösen a jobb lábamon, ezzel együtt a jobb combomon egy ér megvastagodott és erőteljesen kidudorodik, fájdalom nincs ezzel együtt. Angiológus megvizsgált, nincs-e érszűkület, ezt kizárta, de az ér viszgálata során azt mondta, hogy műteni kéne. A vizsgálatról kiadott eredményt is. Mivel nem tudta mi okozza a láb elszineződését, elküldött hasi ultrahanra, ami ezirányban nem jelzett problémát.

Érdeklődnék, hogy mekkora az esélye annak, hogy ezt a rádiófrekvenciás kezeléssel orvosolni lehet. A combon kb tenyérnyi területen van a tágult ér.
Kedves Éva !

Érsebésznek látnia kell a problémás lábát. Az erek duplex ultrahangos vizsgálata után tud véleményt adni azzal kapcsolatban, hogy mit tart a leghatásosabb kezelésnek az ön esetében, és , hogy van -e mód rádiófrekvenciás kezelésre. A trombózisközpontban Dr.Sepa György doktor úrat ajánlom . A szakorvosi konzultáción végez ultrahangot, és akár akkor el is végzi a kezelést.

Bejelentkezni a 0670/431 77 29-es telefonon tud.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tsztelt professzor úr!

Olyan kérdésem lenne hogy belboka törésem van ma kaptam meg a jáeó gipszet és még mindig szúrnom kell magamat a véralvadásgátlóval. Több ismerősömtöl megkérdeztem akinek volt fekvőés járó gipsze ők azt mondták hogy járó gipszél nem kell mert hogy jasználom a lábamat. Az a kérdésem hogy akkor 4hétig ugyan úgy mindennap kell szúrnom magam? Előre is köszönöm válaszát
Kedves Erika !

A járó gipsz mellett is szükség van egy ideig a véralvadásgátló injekció adására.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktor Úr!

2010-ben tüdöemboliám volt Debreceni klinikán kezeltek ezt hála istenek megúsztam, napi 2 db sincumarral. Lassan 2 éve lecserélték nekem a sincumart tablettát xareltora, mert már nem nagyon akart be állni az INR-em,eddig még nem tapasztaltam semmilyen melléghatást viszont olvastam az interneten, hogy nagyobb a halálozási arány a xarelto szedőinek.

Doktor Úr Ön mit tud erről?

Kérem írja le a véleményét. Köszönöm.
Kedves Szabi !

Az interneten keringő egészségügyi információk 70%-a (!!!) hamis, félrevezető. Épp ellenkezőleg : A Xarelto szedésének az összhalálozása kisebb, mint a Syncumáré (de ez is csak százezred százalékokban mérhető. Szedje tovább nyugodtan.

Üdvözlettel :Dr. Blaskó György

Tisztelt Doktornő/ Doktor ÚR!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ha a lábamban ütőér-szűkületet állapítottak meg, kaphatok-e ingeráram fizikoterápiás kezelést neurológiai problémára vagy ellenjavalt?
Kedves Erzsébet!

Az attól függ, hogy milyen fokú az érszűkülete. Súlyos érszűkület esetén nem kaphat ingeráram kezelést. Azt javaslom, az Önt kezelő angiológust, vagy érsebészt kérdezze meg, az a legbiztosabb.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva



Tiszteletem! Édesanyám csípőmütét előtt áll (81 éves, 26 éve szedi a Syncumár tbl/pitvar fibr. miatt) . Clexane és a Fraxiparine inj.-ra alllergiás reakció lépett fel. Ön tanácsolta ,hogy probáljuk meg a Fragmin injekciót. Sajnos erre is allergiás lett. Kezelőorvosa tanácstalan. Mit javasol a továbbiakban ? A mütét sürgös lenne, mert már alig tud menni és erős fájdalmai is vannak. Üdv: I. Zita
Kedves Zita !

Édesanyjának akkor be kellene szerezni certoparine-t, vagy Sandoparine-t Ha nem megy, akkor a fennálló rendelkezése értelmében a szükséges dózisú Xarelto szedésére kell áttérni. De ezt a sebésszel egyeztesse!!!.

Üdvözlettel :Dr.Blaskó György
Tisztelt Dr.Úr/Nő !

Kérdésem az lenne hogy 4 hete volt egy Mélyvénás trimbozisom valahol a lábtő beömlő szakaszán. Már 3 hete vagyok itthon es szeretném tudni mennyit lehet már egyhuzamban sétálni mászkálni. Illetve mi a jobb akkor amikor bedagad? Most kb 2 napja elég duci . Ilyenkor a pihentetés vagy a sétálgatás jobb? Illetve még egy kerdes . Kaptam kompresszios harisnyát ( elvileg rám lett méreteztve ) es bevallom eléggé szoros. Amióta ezt hordom sokszor érzem a fájdalmat a hátsó combom felett , ami eddig nem volt jellemző . Miből lehet tudni hogy nem túl szoros e a harisnya ?

Köszönöm szepen válaszukat előre is .
Kedves Mónika!

Amennyiben a véralvadás gátló gyógyszere jól be van állítva, akkor fokozatosan növelheti a terhelését. Amennyiben hosszabb álláskor vagy járáskor bedagad a lába, akkor azt még nem tudja olyan szinten erőltetni. Kompressziós harisnyát vagy combtőig érő harisnyát napközben viselni kell, és abban fájdalmat nem szabadna éreznie, főként nem a comb hátsó részén. Még egyszer le kellene méretni, hogy valóban az Ön mérete-e. Ha bármilyen komolyabb panasza van, kezelőorvosát mindenképpen keresse meg.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Tisztelt Doktor úr!

A marfarin gyógyszerem le lett cserélve xareltó véralvadásgátlóra.

Kérdésem,hogy a havi vérvétel holyett a továbbiakban milyen sűrűn kell vérvételre járnom és az inr szint helyett mi és mekkora az elfogadható jellemző érték?

Köszönöm a választ!

Kedves Molnár László !

A Xarelto szedéséhez nem szükséges laboratóriumi ellenőrzés. Szedje a 20 mt-ot és akkor jelentkezzen, ha panasza van, vagy ha a gyógyszert fel kell íratni, azaz 3 havonta.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Blaskó
Tisztelt Doktor úr / Doktornő!

4 hete volt császármetszésem mely után tüdőembóliám lett ( bal oldali lebeny mellékágában). Nőgyógyászom 5 hétre elegendö 0.6 -os Clexane-t írt elő melyet napi 2x kell szúrnom. Ezen a héten letelik a vérhigító alkalmazása. Önökhöz, dr. Szélessy Zsuzsannához 2 hét múlva kaptam időpontot. Kérdésem az lenne, nem gond e, hogy amíg eljutok a doktornöhöz semmilyen vérhigítót nem használok, esetleg irassak erre a 2 hétre még Clexane-t? Várom válaszukat. Tisztelettel: Anett
Kedves Anett !

Kérem jelentkezzen a 0670/431 77 29-es telefonon , hogy mihamarabb segíteni tudjunk.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt Doktor Úr!

A férjemmel a harmadik lombikra készülünk. Most az orvosom elküldött sok vizsgálatra, melyek közül három eredményre szeretnék magyarázatot kapni. (Mivel december közepére van az orvosomhoz időpontom.)

V. alvadási faktor Leiden mutációval: minden normál

MTHFR C677T: minden normál

MTHFR A1298C

1. allél: normál

2. allél: mutáns

genotípus: Heterozygota

Előre is köszönöm a válaszát!

Üdvözlettel

Anita
Kedves Anita !

2 genetikai lelete normális, a harmadikra azt írta, hogy heterozigóta, emiatt csak folsavat kell szednie.A 4. F.II 20210 génre vonatkozó leletet nem említ, pedig ez is fontos a trombózis készség szempontjából (t elfelejtette odaírni?) Ha ez gén mutáció fenn áll, akkor Önnek van egy veleszületett trombózis készsége, ezért a hormon kezeléssel egy időben a véralvadás gátló injekció adását is el kellene kezdeni.

Üdvözlettel : Dr. Szélessy Zsuzsanna



Kedves Blaskó professzor Úr!

Kérdésem a következő lenne: xarelto szedése (napi 20mg) mellett lehetséges-e, javasolt-e a nyers gyömbér fogyasztása napi rendszerességgel? Olvastam erről az interneten, de szerettem volna az Ön szakvéleménylé is kikérni.

Köszönöm válaszát!
Kedves Tamás!

A gyömbér egy remek ízesítő én is nagyon szeretem, de külön gyógyhatású készítményként való alkalmazásához jóval nagyobb mennyiségre lenne szükség.

Üdvözlettel : Dr.Blaskó György

Hírek

Trombózisom volt- mitől lehetett?

Trombózisom volt- mitől lehetett?

A mélyvénás trombózis akut kezelésével szinte egy időben megkezdődik az okok feltárása, hiszen a további terápia eldöntése céljából fontos tudni, vajon mi is okozta a vérrögök képződését. Prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis- és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját megkérdeztük, vajon mi minden állhat a trombózis hátterében, és hogy egyáltalán milyen vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy ez kiderüljön.

További részletek
Ezek a vérkép eltérések utalnak vérszegénységre

Ezek a vérkép eltérések utalnak vérszegénységre

A vérszegénység gyanújakor az orvos minden esetben vérvizsgálatot kér, ahol bizonyos értékek eltéréseiből már felállítható a diagnózis, így a terápia megkezdhető. Hogy pontosan mely eredmény esetén kell erre gondolni, arra dr. Ercsei Ibolya, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa adott választ.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA