Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Kedves Doktor úr/ Doktornő!



36 hetes kismama vagyok, naponta sétálok/tornázok és kb. 3 l vizet iszom, a súlyom normális. Múlt héten egyik este észrevettem, hogy a jobb bokám észrevehetően duzzadtabb, mint a másik. Ráállva a vádlimban görcsös fájdalmat éreztem. Felhívtam az ügyeletet - felpolcolást, borogatást javasoltak, és azt, hogy ha nem javul, menjek el reggel a háziorvosomhoz. Reggelre eltűnt a duzzanat, és néhány napon belül a görcs-érzés is elmúlt. Kérdésem, hogy Ön szerint tartsak-e trombózisveszélytől?
Pócsi Zsófia,

A leírtak alapján ne tartson thrombosis veszélytől, de terhességének előrehaladtával ennek veszélye nő, pláne ha örökölt is valamit.

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktor Úr / Doktornő!

65 éves nő vagyok. 10 éve, rendszeres INR ellenőrzés mellett, szedem a syncumart. Koromból adódóan egyre inkább adódnak helyzetek, amikor a syncumar szedést le kell állítani: tavasszal a csuklóm eltörött, ősszel a fogaimat kell rendbe hozatni, jövő év elején szürkehályog műtétre megyek.

A heparin minden fajtájára allergiás vagyok, a Xarelto felíratása pedig nehézkes.



Tegnap hematológusnál jártam, aki felvetette, hogy álljak le a véralvadásgátló szedésével. A döntést ugyan rám bízta, de szinte sugallta, hogy ennyi idő után rizikós szedni, és egyáltalán nem biztos, hogy kell.

A kumarin rezisztencia vizsgálatom eredményei jók.



Én kicsit megdöbbentem, mert 10 évvel ezelőtt azt mondta az akkori orvos, hogy életem végéig kell a véralvadás gátlót szednem. A mostani hematológus szerint ez az elv azóta már „árnyaltabb” lett.



Előzmények:

15 éve bokaficam után tüdőembóliát kaptam. Utána fél évig szedtem a syncumart.

10 éve nem tudni, mi okból tüdőembóliát kaptam. Azóta szedem a syncumart.



Egyéb bajaim:

Autoimmun beteg vagyok, Sjögren-szindrómás, tüdőfibrózis, de évek óta nincs semmilyen problémám, gyógyszert se szedek, néha csinálnak légzésfunkciót, ami jó.

A lábaim enyhén visszeresek, mint ebben a korban a legtöbb nőnek. Detralexet szedek.

Csontritkulás enyhe fokban, erre kalciumot és D vitamint szedek.



Őszintén szólva félek elhagyni a syncumart, mert úgy gondoltam eddig, hogy az „megvéd” a trombózisoktól, de fölöslegesen nem akarom bevállalni a szedésével járó egyéb kockázatokat.



Mi a véleménye?
Mivel immunbeteg, fokozott óvatosságra szükség volt. Arra azonban nincs adat, hogy van-e öröklött thrombofiliája. Jelentkezzen be a Thrombozis Központba és kivizsgáljuk, majd döntünk az elhagyásról. A vizsgálati időt megrövödítené, ha előtte 4 nappal elhagyná a Syncumart és SP-54 tablettát szedne 2 x 3 t üreg gyomorra (se előtte, se után egy órát nem ehet)

Üdv

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktornö/Ur!

45 eves vagyok.

Egy hete a jobb vadlimban kezdödött a fajdalom, ami fokozatosan, naprol napra felfele haladt, nyomaserzekeny volt. Negy napja a comb hatso reszen ereztem, majd a comb hatso-felsö reszen. Most mar feljebb erzem, a combcson felsö vege tajan. A vadlibol a fajdalom enyhült. A labam nem volt megdagadva, elszinezödve.

Nem izomfajdalom, inkabb egy pontbol sugarzik. Ha egy verrög halad felfele a tüdöm fele, annak lehetnek ilyen tünetei?

Kerem mielöbb valaszoljon. Külföldön dolgozom egy hajon, allando mozgasban, ezert csak valoban indokolt esetben szalhatok le, hogy korhazba menjek. Ilyen panaszaim meg sosem voltak, ezert meglehetösen tanacstalan vagyok, de kezdek komolyan aggodni, miutan utana olvastam.

Egy hete kezdtem szedni Kardura XL tablettat, hajhullas ellen. Valaszat elöre is köszönöm.

Kiss Zoltan
Kedves Kiss Zoltán, A Kardurat hegyja el, mert annak lehetnek izomféájdalmakat okozó mellékhatásai. Thrombosisa feltehetően nincs. Ha még a magas cholesterinjére statint szedne, azt is hagyja abba a legközelebbi orvos-beteg találkozóig (amire egy hónapon belül kerüljön sor!) Üdv

Dr. Blaskó
T.Doktornö.segitségét kérném a magasvérnyomásom beálitása miatt.Töbször van kiugró mérésem. annak ellenére hogy gyógyszert szedek a vérnyomásomra. Jelenleg is 180/101 a mérésem. kérem segitségét a beállitás hoz. Üdv. Litkeiné
Kedves Betegünk!

A vérnyomás beállítás a beteg részletes történetének ismerete és vizsgálata nélkül, e-mailen keresztül nem lehetséges. Amennyiben bejelentkezik ambulanciánkra szívesen látom, és remélem tudok segíteni: Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit
Tisztelt Doktor Úr!

Ha sokat megyek egyáltalán nem fáj a lában, viszont nyugalmi állapotban kellemetlen folyamatos fájdalmat érzek.

Mi lehet ennek az oka?

Üdvözlettel
Talán meg kellene vizsgálni....Hogyan várhat látatlanban diagnosist?

Üdvözlettel,

Dr. Blaskó György
Tisztelt Kolléga szeretnék Öntől kérdezni,hogy januárba volt egy strok-os betegségem,és az elmúlt kórházi kezelés után. Végre jól vagyok,ezután lehet-e munkát végezni az önkormányzatnál?Ez a betegség megismétlődhet?Várom válaszát
Kedves Baráth József!

Az ön történetének, leleteinek, jelen állapotának részletes ismerete nélkül pontos válasz a kérdésére nem adható. Általában azt tudom mondani, ha Ön jól van, ha a strókot okozó betegsége egyensúlyban van, és dolgozni szeretne, akkor a terhelhetőségének megfelelő munka végzése még javasolható is. A stróke sajnos megismétlődhet, de ha a kiváltó okot tudjuk, és kordában tartjuk, akkor ennek az esélye jelentősen csökkenthető.

Üdvözlettel.
Tisztelt Doktor Úr!

39 éves vagyok, mellrákkal kezelnek .Fejfájás miatt koponya mri-m volt ,az eredménye bal sinus transversusban subakut részleges telítődési hiány .Leállították a hormon kezelésemet / zitazonium, lucrin/ aszpirin protectet szedek. Most jött meg /postán/ a trombofíliám eredménye - alvadási paraméterei normálisak. A trombozis hátterében haematológiai ok. Szeretném kérdezni hogy ez mit jelent?Köszönöm

Melinda Csak azt nem közölte, hogy a thrombofilia vizsgálat eredménye mi volt. Az aspirin ebben a kórképben hatástalan. Szerintem jelentkezzen be a Thrombózis Központba, hozza el minden leletét és megnézzük

Üdv

Dr. Blaskó György
Jó napot kívánok!

37. éves vagyok, 2 és féve kaptam strokot. Még a Jobb lábam béna (bár tudok jáni, bot nélkül)és a jobb kezem béna.....

Nincs valami öltete hogy természetgyógyásztilag vagy bármilyen módon gyógyítani tudjam!



Tamara
Kedves Pappné!



A stroke utáni állapot kezelésében igen nagy jelentőségű a kitartóan végzett gyógytorna, ha kell logopédiai kezelés, valamint a strókhoz vezető betegség kezelése (például vérnyomás, cukorbetegség karban tartása), valamint a kockázati tényezők csökkentése, testsúly kontroll, stressz stb. Nem vagyok természetgyógyász, így erre vonatkozóan nem tudok korrekt tanácsot adni önnek.

Üdvözlettel
Tisztelt Drnő! A VÉRNYOMÁSOM 160/105/53. Balkamrafal megvastagodáshoz ritmuszavar is társul. Portiron 100mg-osat szedek, este 1-et. Kb 2hete ugrott meg az érték ilyen magasra.Addig 150/95/56vollt az átlag.Szedhetek e még az esti elé reggel 1/2 tbl-át.Köszönettel várom válaszát, illetve egyéb javaslatát.

Üdvözlettel: Németné Erzsi
Tisztelt Betegünk!

A kérdése, problémája összetettebbnek látszik annál, minthogy korrekt tanácsot tudnék adni így e-mailen keresztül. Személyes találkozás, vizsgálat szükséges ahhoz, hogy segíteni tudjak.

Üdvözlettel

Lehete egyszerrel bevenni Trombrex-szet és K2 vitamint nincs e

valami il össze férnek -e
A "K" vitamin csak zsírmentes diéta és a máj és emésztőrendszer bizonyos betegségeiben, néhány gyógyszer és gyógyteák túlzott fogyasztása esetén hiányzik a szervezetből, ezért orvosi javaslat nélkül nem célszerű szedegetni.

A Trombextől esetleg vérzéses panaszai lehetnek, de ezt feltétlenül beszélje meg orvossal!

Tisztelettel, Dr. Szélessy Zsuzsanna

Hírek

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A nyelv gyulladása vészes vérszegénységre is utalhat

A vérszegénységnek több formája is van, ilyen többek között a vészes vérszegénység is, mely a B12 vitamin hiányával jár. Az állapot főleg a felszívódási zavarral küzdőket és a vegetáriánusokat sújtja. Tünetei közt a nyelv gyulladása, égő érzése is szerepel. Dr. Ercsei Ibolyától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusától megtudhatjuk, vajon mikor gyanakodjunk az állapotra és hogy milyen vérkép eltérésekkel is jár.

További részletek
Milyen tünetek esetén forduljon hematológushoz?

Milyen tünetek esetén forduljon hematológushoz?

A hematológia a belgyógyászat egy része, mely során a vérrel, a vérképző-és nyirokrendszerrel, valamint annak zavaraival foglalkoznak. Hogy milyen tünetek, panaszok esetén célszerű hematológushoz fordulni, azt dr. Szélessy Zsuzsannától, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológus főorvosnőjétől kérdeztük meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA