Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Kollár Józsefné
Szertetném Öntöl megkérdezni, hogy nyaki érszükület esetében fél évi gyogyszer szedés után ( gognit 1200 mg és betarevin 24 mg) ugyan ugy cseng a fülem.Ön ezek után mit javasolna? Válaszát köszönöm szépen Tisztelettel Kollár Józsefné
Kedves Asszonyom! Tudnom kellene milyen mértékű a nyaki érszűkülete. Sajnos az érszűkületet gyógyszeresen nem lehet megszüntetni.

T. Sepa György

Molnár Zsolt
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!



Én egy 34 éves túlsúllyos férfi vagyok, álló fizikai munkát végzek kevés mozgás térrel.Úgy 1 hónapja a bal lábszáram be van dagadva, barna pötty foltok vannak rajta és enyhén piros, néhol az erek kiduzzadva.Túlerőltetésnél kicsit sajog és belenyilal a fájdalom, de nem nagyon.8 éve volt egy boka sérülésem, de gondolom ebből nem adóthat.Próbáltam hidegvizes borogatással, póckolással, különböző krémekkel (Aflamin, Fekete nadálytő, SP54,lóbalzsam).2 hete a háziorvosom felírt Amilorid és Bisoblock készítményt, de eddig nem sok eredménnyel. Válaszát előrre is köszönöm.



Tisztelettel Zsolt
1.Kedves Zsolt! Sajnos látatlanul csak találgatni lehetne, mi okozza az Ön panaszát. A foltos elszíneződés a vénás pangás jele is lehet. Hogy korrekt választ adjak Önnek, mélyvénás UH vizsgálatra lenne szükség, amit a központban el tudunk végezni. T. Sepa György
Koczó Istvánné
Tisztelt Professzor ÚR.!

20 évvel ezelőtt 2 mélyvénás thrombosisom volt, most coronorografia során az arteriám zárodott el. Thrombectomia után jól vagyok, szerettem volna tudni nincs-e genetikai hajlamom a fokozott vérrög képződésre.Azt a választ ,kaptam, hogy már elmúltam 45 éves , nincs jelentősége a vizsgálatnak.Szerintem, van, ha más nem a lányom miatt, pozitiv vizsgálat esetén. Én már 60 éves vagyok,de azért még szeretnék egy pár évet .Professzor úr szerint van értelme a vizsgálatnak?

Köszönöm válaszát Tisztelettel: Koczó Istvánné
Önnek van igaza, a vizsgálatra szükség lenne (bár a TB nem támogatja) de nemcsak Önről, hanem örökletes trombofilia esetében utódairól is szó van.... tehát fontos. Üdv. Blaskó György
Török Imre
Tisztelt trombózis központ!



Az Interneten találtam cikkeket, amelyekben mesterséges vénaszelepek próbagyártásáról írnak.



http://www.phlebolymphology.org/2009/07/artificial-venous-valves-an-ongoing-quest-to-treat-end-stage-deep-venous-insufficiency/



http://www.fraunhofer.de/en/press/research-news/2012/march/implant-to-replace-defective-venous-valve.html



Ezek beültetése számomra laikusként sokkal hatékonyabb és kíméletesebb beavatkozásnak tűnik, mint a jelenleg elérhető visszérműtéti technikák.



Az a kérdésem, hogy körülbelül mikorra várható, hogy Nyugat-Európában, illetve Magyarországon ez a kezelés a visszér és trombózisbetegek számára hozzáférhető lesz?
Tisztelt Imre!

Ezek a próbálkozások még kísérleti jellegűek. Emberi használatról még nem hallottam.

T. Sepa György

Simon Ágnes
Tisztelt doktor úr!

1-2 éve jelentkeztek nálam az alábbi tünetek: fülzúgás, füldobogás, orrvérzés( abbahagytam a kávéfogyaztást, ezután az megszűnt), szédülés, a vérnyomásom alacsony volt, emelkedett de még nem számít agasvérnyomásnak, mégis rosszabb az egészségem mint pár évvel ezelőtt, fáradékony vagyok. Nem sportolok, és a kevés mozgástól is könnyen elfáradok. Milyen betegségekre utalhatnak ezek a tünetek?

Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Simon Ágnes!

Ezek a tünetek több betegségre (vagy akár csak egyszerűen kifáradásra) is utalhatnak.

Pontosan kellene ismerni az Ön életkorát, eddigi betegségeit, jelen körülményeit. Enélkül felelősséggel vélemény nem mondható.

Egy orvosi vizitre lenne szükség ahhoz, hogy érdemben tanácsot tudjak adni. Kérem, jöjjön el rendelésemre.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit
Orbán Ágnes
Hogyan kezelhető a megállapított érszűkület?
Kedves Ágnes!

A kezelés az érszűkület helyétől, súlyosságától, az egyén általános egészségi állapotától függ.

Kezelni lehet életmód tényezőkkel (mozgás, megfelelő táplálkozás), gyógyszerekkel, fizikoterápiával (pl. Bemer, mofetta), végső esetben műtét.

Javaslom, az érintett jelentkezzen be Kósa doktornőhöz, aki a kivizsgálási eredmények alapján részletesen átbeszéli vele a lehetőségeket.

Üdvözlettel

dr. Babai László
Hüs Róbert
Tisztelt Professzor úr.

A kérdésem a következő lenne:

Egy ismerősöm édesanyjának nagyon súlyos érszűkülete van.A napokban túlesett egy második érkatéterezésen,ami szükséges volt az állapota miatt.Azt mondta neki az orvos,hogy az erei 50%-a be van szűkülve.Van-e bármilyen lehetőség,kezelés,bármi,ami segítene rajta.

Előre is köszönöm a válaszát.

Tisztelettel: Hüse Róbert
Kedves Hüse Róbert,

Igencsak szűkszavú esetismertetése távdiagnózis adására egyáltalán nem alkalmas. Nem látom milyen erekről van szó....Kérem, hogy a beteg az össze papírjával (rtg. UH érfestés, egyszóval minden) keressen fel a Trombózisközpontban.

Tisztelettel

Dr. Blaskó György

Babai János
Tisztelt Professzor Úr Olyan kérdésem lenne önhöz hogy 7-éve volt két oldali tüdő embóliám. Magánál jártam Pesten és ön vizsgálta meg hogy mitől kaptam mert nem volt trombozisom sehol és a vizsgálatból kiderűlt hogy genetikailag örököltem apukámtól. A kérdésem az lenne hogy nehéz fizikai munkát végzek itt nálunk a Wescastnál Oroszlányon. Ennél a munkahelyen kipufogó csonkokat kell köszörülni és a sorjákat le vésni. Az lenne a kérdésem hogy a rázkódástól vagy a vibrációs munkától kaphatok -e trombozist. Syncumárt a házi orvosom Dr. T imár Anna szokta beállítani. Naponta átlagba 6db gyogyszert kell szednem. Az eredményeim jók szoktak lenni legutóbb 2.90- volt az INR. Dr.Úr lehet ebből valami bajom? Előre is köszönöm.
Tisztelt Babai János!

A 2.9 INR-bő semmi baja nem lehet. Családi orvosa példaszerűen kezeli és megfelelő Syncumar dózist ad. Ha ilyen INR értékei vannak, a vibrációs terhelés -bár valóban terhelés -inkébb a felső végtagot terheli, mint az alsót. Nagyon fontos, hogy tartsa ezt az értéket!!!!! És számoljon azzal, hogy évekig kell szednie, ha ilyen súlyos volt az embolia!

Tisztelettel

Dr. Blaskó György
Berta László
Tisztelt Professzor úr!

Véleményét szeretném kikérni. Háziorvosom nagylabor vizsgálatot kért. Egyetlen eltérés volt benne. Transzferrin 400umol/L (Ref tartomány: 170-340).A neten utána olvastam és a vashiányhoz jutottam de a szervezetemben a mostani szérum vas 9,30umol/L (Ref.tartomány: 8,8-26.00)

Miaszténia grávisz- betegségemre jelenleg napi 24mg Medrolt szedek.

Professzor úr szerint mi okozhatja ezt az eltérést?

Lehet a Medrol?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:B.László

Tisztelt Berta László!

A vashiány megállapítására ezen paraméterek nem elégségesek. Szükséges lenne látnom a teljes laborvizsgálatot, vérképet. Kérem, jöjjön el rendelésemre a leleteivel együtt.

Üdvözlettel

dr. Blaskó György
Várszegi Erzsébet
Teljesen váratlanul derült, ki, hogy magas a vérnyomásom,de milyen néha 285-re is felmegy, 57 éves vagyok és eddigi életem során mindig alacsony volt a vérnyomásom csak a pulzus szám volt magas ( előfordult 1801 is) kivizsgáltak semmi szeri bajt nem állapítottak meg. Betegségeim: pajzsmirigy betegség egyszer Hashimotó, máskor túlmüködő, gyorgyszeres kezelést nem kapok, liszt, mogyoró, laktóz, króm, tiuram, titán-dioxid,bisfenol-A,amalgám stb. allergiáim vannak, ebből látszik, hogy a gyógyszeres kezelés igen korlátozott, és az étkezésemet is korlátozza. Pár napja úgy kelek , hogy szédülök nem a szoba forog hanem én és alig tudok megállni és elindulni. Nebivololt ( 2x1)kapok és furosemidet (1)meg renitec 5 mg(2x1). de nem szabályozza a vérnyomásomat. A titán-dioxid és a tiuram miatt csak igen kevés gyógyszert szedhetek az allergiák miat meg egészségesen étkezem és mégi, hízok ( refluxom is van) állandóan puffadt vagyok még egy pohár víztől is, és ha lehajolok a szemem kigúvag és úgy érzem szétdurran a fejem, ez pedig az öltözködést neheziti. Van-e valami tanácsuk , javaslatuk?

Tisztelettel:Várszegi Erzsébet
Kedves Várszegi Erzsébet!



Az Ön panaszai, eddigi története szerteágazó problémákat vet fel.

A pajzsmirigy működésének pontos beállítása alapvető lenne, soknak tűnik így első hallásra a vízhajtó mennyisége, ami a közérzetet, a szédülést, de a vérnyomás ingadozását is befolyásolhatja,

Személyes találkozás, vizsgálat nélkül ennél pontosabb, az Ön számára hasznosítható véleményt, tanácsot nem tudok adni.

Szívesen látom a rendelésemen.



Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA