Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Főorvos Úr!

Nagyon sok jót hallottam a rádiófrekvenciás visszérműtétről! Sajnos az én lábamon ezt a módszert kellene végrehajtani. Szeretném kérdezni, hogy ezt a műtétet a TB támogatja-e?

Várom mielőbbi válaszát!

Üdvözlettel: T.Edit
Kedves Edit!

Sajnos a TB a hasonló műtéteket nem támogatja. De szükség esetén hagyományos mütéteket is végzek. Kérem, látogasson el rendelésemre, és mindent megbeszélünk.

Tisztelettel

dr. Sepa György
Tisztelt dr. Szélessy Zsuzsanna! 2009. márciusban volt-- másodszor-- a bal lábamban a - véna politeaban - mélyvénás trombózisom. Azóta szedem a Marfarint és a 2 szer 1 tbl. Detralex gyógyszert. Meddig kell még szednem a Detralexet, vagy van jobb gyógyszer is már helyette. Nagyobb terhelésre a lábam dagad, fáj, ég, egy nap (polcolásos ) fekvés kell, hogy újra járni tudjak. Mindig egyre hosszabb időre van most már szükség, hogy regenerálódjon a lábam. Először 1985-ben volt szülés után 2 hétre, vena femorális l. u. et mindkét véna iliaca communisban trombózisom, sepsis miatt, 2 év múlva Antithrombin III. defectust állapított meg Dr. Losonczy Hajna a pécsi klinikán. Ez a defectus egy életre szól, vagy elmúlhat? Most már mindig dagadni fog a lábam? Erre most már nincs gyógymód? Köszönettel : Mária Gyöngyösről.
Kedves Mária!

Az elmondottak alapján, valószínű, hogy élete végéig gyógyszert kell szednie.

Természetesen a láb állapotán lehet és kell is javítani. Kérem jelentkezzen be hozzám egy vizitre, hogy megvizsgáljam, átnézzem a leleteit. Esetleg a kontroll vérvételeket, ultrahang vizsgálatot, életmódbeli, véna-, nyiroktorna gyakorlatok elsajátítására vonatkozóan megoldást kínáljak. Amennyiben lehetséges a gyógyszerváltoztatást is megbeszélnénk.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
Tisztelt Dr. Ur/No! 50 eves vagyok, egeszsegesen elek es sokat sportolok. Munkahelyi stressz miatt magasvernomas betegsegem lett,gyogyszereket szedek. Szeretnem tudni,hogy megfelelo eletmod mellett elhagyhatoak-e a gyogyszerek? AZ erszukelet eletmod es magasvernyomas eletmodmprogramok kombinalhatoak?
Tisztelt Bálint Anna!

Hogy a gyógyszerek mennyire elhagyhatóak, arra akkor tudunk válaszolni, ha pontosan ismerjük az Ön kórelőzményét, életmódját, hipertónia körülményeit. Javaslom, jöjjön el egy állapotfelmérésre.

Az érszűkület- és a magasvérnyomás életmód programok kombinálhatóak.

Maradok tisztelettel:

dr. Babai László
Tisztelt Dr Úr/Nő!
Én syncumárt szedek mert volt tavaly egy nem bizonyitott tüdöemboliám!Trombofiliai vizsgálat eredményem nem mutatott ki semmit!azt szeretném megkérdezni hogy ha majd abba hagyhatom valamikor a szedését és évek mulva babát szeretnék akkor ujra elkell majd kezdenem magam gyogyszerezni vagyis injekciozni már a kezdetektől vagy elég lenne csak a szülés elött valamennyivel és utána!babára nézve nem lenne káros hatása?
válaszát előre is köszönöm!
Tünde
Kedves Tünde!

Sajnos Önről és családjáról nincs semmilyen kórtörténeti információm, így a kérdésére felelősséggel nem válaszolhatok.

Kérem jelentkezzen be hozzám egy vizitre, hogy átnézzem az orvosi leleteit és megvizsgálhassam. Csak így tudok korrekt véleményt alkotni.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
Jó napot kívánok!
Szeretném megkérdezni, hogy rádiófrekvenciás visszérműtétet lehet-e igénybe venni OEP támogatással Önnél?
Köszönet : Griczné S. Ingrid
Tisztelt Griczné Ingrid!

Nem, OEP finanszírozásra a műtét nem igénybe vehető.

Üdvözlettel

dr. Sepa György
Üdvözlöm!

Az elmúlt évben több alkalommal elég nagy mértékben bedagadtak a bokáim,amik pár nap múlva pihenés hatására megszűntek.Többször elég komoly duzzanat keletkezett.Többnyire túlhajszolt,kevés alvással járó időszakban.Mára szinte naponta észlelhető duzzanat,ami néha fájdalommal is párosul.A bokámon apró kékes erek is jelentkeztek.Gondolkodóba estem esetleg érdemes lenne orvoshoz fordulnom?Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Bertalan Tamás!

Jól gondolja érdemes orvoshoz fordulnia, mert a panaszai állandósultak. Ez azt jelenti, hogy kezelésre van szüksége.

Elsősorban a szívelégtelenséget kéne kizárni, ezt követően a lábak vénás keringését kellene megvizsgálni. A bokán megjelenő erek felvetik a mélyvénás keringési zavar lehetőségét is.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
Jó napot kívánok!
Az lenne a kérdésem , Dr Sepa Gyögytől hogy az elég csúnya nagy visszereimet is lehetne radiofrekvenciás műtet útján eltávolítani? Sajnos lábszártól majdnem combtőig tart.
Tisztelt Kiss Imréné!

A radiofrekvenciás visszérműtéttel nagy értáglatokat is el lehet tüntetni. Hogy Önnél milyen eredmény várható, csak vizsgálat után tudom megmondani. Kérem, jelentkezzen be hozzám!

Üdvözlettel

dr. Sepa György
Tisztelt Doktornő!

Kérem segítsen, mert nagyon meg vagyok ijedve.
38 éves V. Willebrand -os vagyok, a Honvéd kórházban emiatt 2010. évben jártam utoljára vérvételen, akkor "méhszájseb" műtét miatt.
Általános laborvizsgálaton voltam a vidéki lakóhelyemen 2012. októberben:, akkor az alábbi értékek mutatkoztak: Hem,oglobin 119, MCV 78, MCH 24, MCHC 306, RDW-CV, 16 vas 6,1 Transzferrin szaturáció 6,98.
A háziorvosom vasat írt fel, melyet trehány módon nem szedtem.
2013. 04.02-án újabb laborvizsgálat, melynek eredménye: Hemoglobon 106 MCV 76 MCH 22 MCHC 293RDW-CV 16, Retikulocyta hemoglobin tartalom 24,40 Vizeletben vörösvértest 5, Kálium 5,2 Totál vaskötő kapacitás 82,1 Vas 2,9 Transzferrin szaturáció 3,02, Totál transzferrin 3,82.
Mindkettőleletnél a labor által + vagy - jellel jelölteket írtam meg.
A háziorvos újra vasat írt fel, melyet április óta szedek.
A munkahelyi orvosom a héten meglátva a leleteimet nagyon megíjesztett, hogy valahol vérzem, vagy csontvelővizsgálatot kell végezni, mert komolyabb a baj.
2010-ben vastagbéltükrözésen estem át, ott rendellenesség nem volt.
Két hete a nőgyógyász kijelentette nincs miómám.
A menstruációm az én megítélésem szerint erős, húst alig eszem.
Kérem segítsen, mi lehet a baj? Hova fordujak? A Honvéd Kórházban kit ajánl? Jól tudom, hogy Ön is rendel ott?

Tisztelettel várom válaszát!
Kedves Angéla!

Igen, én is rendelek ott. Szívesen látom ott a rendelésen, ahhoz kérem, a területi ellátási rendszerben háziorvosánál kérjen beutalót.

Illetve szívesen látom magánrendelésemen is, oda beutaló nem szükséges, mindössze telefonon időpontot egyeztetni. Bárhová jön, kérem, az összes eddigi leleteit hozza magával.

Üdvözlettel

dr. Szélessy Zsuzsanna
A comb befelé eső részén kb 10 cm-es szakaszon erős fájdalmat érzek ami időnként felerősödik. Járni tudok, de fáj.
Tisztelt Zemplényi Artúrné!

Kérem, jöjjön be ma (13-án hétfőn) 19.30-ra a rendelésemre. Mindenképpen szükséges egy vizsgálat és egy ultrahang ahhoz, hogy kizárhassuk a mélyvénás trombózist! Amennyiben az időpont nem megfelelő Önnek, úgy mindenképpen keressen fel háziorvost, érsebészt!

Ha jön, kérem, jelezzen vissza emailen vagy telefonon!

Üdvözlettel

dr. Sepa György
Üdvözlöm !

35 éves vagyok, tavaly 2 vetélésem volt, az egyik 6 hetesen a másik 8 hetesen. Laborban FII 20210 heterozigóta mutáns. találtak, Lupus szüróteszt negativ, Leiden mutáció nem igazolódott. Az lenne a kérdésem, hogy Ön szerint ez állhat a vetélések hátterében ? 3 éve szültem, terhességem rendben volt, gyermekem egészséges.
Üdvözlettel: M. Csilla
Kedves Csilla!

Dacára annak, hogy én nem vagyok nőgyógyász, azt kell mondanom, hogy az említett adatok alapján sajnos igen! Azonban jobb lenne, ha a vetélések okát szakemberrel vizsgáltatná ki, mert sokkal gyakoribbak az egyéb okok (Chlamydia fertőzés, intrauterin egyéb fertőzés és eltérések stb.) mint az alvadási rendszer .

Vannak a vetéléstudományban jártas szakemberek, pl. Prof. Dr. Fülöp Vilmos a Honvéd kH-ban

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György

Prima Medica Egészségközpontok