Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

zemplényi artúrné
A comb befelé eső részén kb 10 cm-es szakaszon erős fájdalmat érzek ami időnként felerősödik. Járni tudok, de fáj.
Tisztelt Zemplényi Artúrné!

Kérem, jöjjön be ma (13-án hétfőn) 19.30-ra a rendelésemre. Mindenképpen szükséges egy vizsgálat és egy ultrahang ahhoz, hogy kizárhassuk a mélyvénás trombózist! Amennyiben az időpont nem megfelelő Önnek, úgy mindenképpen keressen fel háziorvost, érsebészt!

Ha jön, kérem, jelezzen vissza emailen vagy telefonon!

Üdvözlettel

dr. Sepa György
M. Csilla
Üdvözlöm !



35 éves vagyok, tavaly 2 vetélésem volt, az egyik 6 hetesen a másik 8 hetesen. Laborban FII 20210 heterozigóta mutáns. találtak, Lupus szüróteszt negativ, Leiden mutáció nem igazolódott. Az lenne a kérdésem, hogy Ön szerint ez állhat a vetélések hátterében ? 3 éve szültem, terhességem rendben volt, gyermekem egészséges.

Üdvözlettel: M. Csilla
Kedves Csilla!

Dacára annak, hogy én nem vagyok nőgyógyász, azt kell mondanom, hogy az említett adatok alapján sajnos igen! Azonban jobb lenne, ha a vetélések okát szakemberrel vizsgáltatná ki, mert sokkal gyakoribbak az egyéb okok (Chlamydia fertőzés, intrauterin egyéb fertőzés és eltérések stb.) mint az alvadási rendszer .

Vannak a vetéléstudományban jártas szakemberek, pl. Prof. Dr. Fülöp Vilmos a Honvéd kH-ban

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György
nagy norbert
Tiszteletem!

Négy nap múlva leveszik a gipszet a lábamról.(bokaműtét) Két db Clexane40mg injekcióm van. Helyettesíthetem arra a két napra Fraxiparine 3800NE/0,4ml injekcióval hogy ne kelljen újabb doboz Clexane-t venni?

Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Norbert,

A WHO hivataols állásfoglalása szerint a két szer különböző gyógyszer. Az LMWH-kat egyébként is csak fokozatosan lehet elhagyni: tehát 40 mg, 30 mg, 20 mg 10 mg és utána abbahagyni. Ez minimum 4 nap. Inkább vegy meg a Clexante-t!

üdvözlettel:

Dr. Blaskó György
Kitanics Györgyné
Kérdésem a következő:

26 évesen epe műtét után enyhe lefolyású tüdőembóliát kaptam. 2006-ba. Akkor fogamzásgátló gyógyszert szedtem és dohányoztam és keveset mozogtam. Nos azóta ezeket nem teszem.Egy évig szedtem a Sincumart,majd abba hagytam, mert a Leiden muttációra elvégzett vizsgálat nem mutatott ki terheltséget a családomba.2012-be terhes lettem, és ez idő alatt az orvosom tanácsára Clexáne injekciót adtam be magamnak a biztonság miatt..Császárral szültem márc.31-én és azóta Flaxiparin injeciót adok magamnak amitől sajnos félek, mert a tájékoztató szerint a szoptatás alatt nem ajánlott. Kellő és megnyugtató választ sehonnan nem kapok, hogy ez valóban árt-e babának és hogy ezt meddig kell adnom magamnak,6 hét ,3 hónap, 1 év? Ilyen válaszokat kaptam több orvostól.Kérem szíveskedjenek segíteni nekem.Én egy kis városba lakom és Hematológiai intézet csak Pécsett van legközelebb és az messze van a baba miatt nem igazán tudok mozdulni. Köszönettel!.
Kedves Kitanics Györgyné!



A Fraxiparine injekciót a szülést követően 6 hétig kell alkalmazni. A kisbabára nincsen káros hatással!

Az elhagyás ütemét a körülmények, a korábbi trombózis határozza meg. Ha nem trombofiliás, nincs egyéb trombóziskészsége, ha minimális dózisban kapta a heparint, akkor az utolsó héten kétnaponta történő adásra érdemes csökkenteni, majd teljesen elhagyni. Felelősségteljesen konkrétumot csak személyes találkozáskor, a teljes kórtörténet, kórelőzmény, leletek, gyógyszerelés ismeretében tudok mondani.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
B. Bernadett
Tiszteletem!



Elég kínos ezt a kérdést feltennem de ezt is meg kell valakitől kérdeznem. Syncumar tablettát szedek három hete és azt szeretném tudni ha elmegyek szórakozni egy alkalommal mennyi alkoholt lehet innom ami még nem veszélyes és ha lehet akkor mit? Gondolom rövid italt nem nagyon, inkább pezsgőt? Vagy egyátalán semmit nem szabad?
Kedves Bernadett!

Az alkohol fogyasztási szokásait is figyelembe kell vennie! Pl. melyik ital az amitől nem csíp be gyorsan. A Syncumar vérzékennyé teszi, ezért a sérülések, elesések súlyos vérzéssel járhatnak.

Esetleg, ha van gyomorfekélye az az alkoholtól vérezhet és Syncumar fokozza a vérzést.

Az enyhébb söröknek, boroknak figyelembe kell venni a "K" vitamin tartalmát, mert gyümölcsből készültek.

A rossz minőségi italok, kikészítik a máját!

Szóval 1.2 dl, jó minőségű bort, esetleg 1, 2 üveg sört egész este.Természetesen nem rendszeresen, csak kivételes ünnep napokon.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
pál józsefné
Nagyon szeretném tudni, hogy a lányom 2 éve kapott egy mélyvénás trombózist ( fogamzásgátló miatt) azóta szedi a marfarint most 8mg -ot . Most a nyáron elakarnak utazni a barátja családjával Tunéziába repülővel ,hogy ez lehetséges vagy szabad e vagy mi a teendő ilyenkor . Szegénygém nagyon vágyik de én borzalmasan félek ettől,ne hogy a lábában lévő régi rögök miatt valami baja essen: Nagyon várom válaszát ! Előre is köszönettel : Pálné
Kedves Pál Józsefné!

Sajnos nem tudom, hogy van-e valami kimutatott családi hajlam lányánál, vagy esetleg más betegség. Hány éves, milyen a mély véna állapota?

Azt sem közölte, hogy az INR értéke általában milyen.

Megnyugtató választ akkor tudnék adni, ha leleteit megnézhetném a lányának és panaszait is meghallgathatnám. Akkor személyes tanácsokkal tudnám ellátni. Fontos volna, hogy bejelentkezzen hozzám egy vizitre.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
Szász Dorka
Üdvözlöm! 24 éves vagyok, 9 hónapja szültem és körülbelül 5 hónapja,nagyon erős a menstruációm illetve ok nélkül véraláfutások,tűszúrás szerű élénkpiros bevérzések jelennek meg a testemen,melyek olykor akár 1 hónapig is ott maradnak. Kérdésem az lenne, hogy így látatlanban Ön mire tippel, mitől lehet? Előre is köszönöm!
Kedves Dóra!

Önnek azonnali vizsgálatra van szüksége!

Amennyiben korábban, a terhessége előtt nem voltak vérzékenységre utaló tünetei és családban sem fordult elő vérzékenység, akkor ez egy szerzett betegségre utal.Vagy a vérlemezke száma alacsony, vagy valamelyik alvadási faktora ellen kialakult egy antitest és így vált vérzékennyé.

Sürgősen véralvadási vizsgálatokat kell Önnél nézni.

Bejelentkezhet vizsgálatra a hozzám is természetesen. A másik megoldás, hogy a Háziorvosa beutalja egy hematológiai rendelésre.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna
horváth attila
jonapot.az lenne a kérdésem mi lehet a bajom.tüneteim.hirtdlen mozdulatoknál,szédülés. alvászavar. fáradékonyság. 30éves vagyok.15 éve dohányzom.12 éve kávézok. köszönöm .ja és zsibbadás ha 1 percnél tovább van feltartva a kezem.vagy lábam.
Kedves Attila!

A hirtelen mozdulatoknál fellépő szédülés hátterében nyaki gerinc eltéréseit kell vizsgálni, A magasra emelt kar zsibbadása hátterében szintén állhat ez az ok. A nyaki ereket is szükséges ilyen esetben vizsgálni.

Neurológiai és angiológiai kivizsgálás szükséges panaszai alapján.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva
Varga Imre
Tisztelt Hölgyeim, és Uraim!



A kérdésem a következö:

Lassan egy éve folyamatosan zsibbad a bal làbam a térdtöl lefelé. Neurològusnàl voltam, aki agyi tomogràfiàra küldött, ebböl semmi sem volt megàllapithatò. Agyvérzésem nincs, kicsit magasabb a vérnyomàsom mint az illö. Nem tudom mit tegyek. tùlsùlyom sajnos van, de ettöl függetlenül szeretném tudni mit is kell tennem, mert a közérzetem, és hangulatom egyre rosszabb. 65 éves vagyok, föleg ülö, szellemi munkàm van.

Vàlaszukat elöre is köszönöm.



üdvözlettel:

varga Imre
Kedves Varga Imre!

A lábszár zsibbadása inkább a gerinc vizsgálatát indokolja, főként hogy a panasza egyoldali. Vagyis a neurológiai vizsgálat indokolt gerinceltérés irányában főleg ha ez eddig nem történt.

Az érszűkületnek nem jellemző tünete a lábzsibbadás, föleg nem a nyugalomban fennálló. Visszeres panaszok része lehet, de a zsibbadást elsősorban az idegek károsodása okoz. Cukorbetegség szövődménye kétoldali lábzsibbadás de végső esetben ezt sem szabad figyelmen kívül hagyni.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva
BAlogh Bernadett
Tiszteletem!

Nemrég írtam önnek tetoválással kapcsolatban amire nagyon köszönöm válaszát. Nekem 2009-ben volt terhességem alatt mélyvénás trombózisom. Szülés után két évig szedtem Syncumar-t. Végeztek nálam genetikai vérvizsgálatot amin bebizonyosodott, hogy örökletes hajlamom van trombózisra apukám után. Egy éve hagytam abba a gyógyszert aminek eredményeképp két hete lett egy artériás trombózisom. Elsőre azt hitték embólia de az érfestés után kiderült hogy "csak" trombózis. Azóta újra szedem a gyógyszert egyenlőre még nem mondták meddig de a háziorvosom szerint lehet életem végéig. ez tényleg lehetséges lenne? Ön említett valamiféle diétát. Én erről semmiféle információt nem kaptam, miféle diétát kell tartanom? Menjek el dietetikushoz?

Válaszát köszönöm
Kedves Hölgyem!

Most már kicsit többet árult el magáról, de még nem eleget, hogy felelősséggel

válaszolhatnék minden kérdésére.

Kérem jelentkezzen be hozzám egy vizitre, hozza el a leleteit /a régieket is/. Orvosi szempontból felelőtlenség volna, látatlanba tanácsot adni ilyen beavatkozás előtt.

Üdvözlettel:

dr. Szélessy Zsuzsanna

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA