Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Ó. Annamária
Tisztelt Doktor Úr,



2004-ben F V Leidin: homozygota igazolódott nálam.Azóta Syncumart szedek. Most 28 évesen szeretnénk gyereket a férjemmel . A hematológus és a nőgyógyász egybehangzóan 08 ml-es Clexant javasolt. Jelenleg 73 kg vagyok persze a renderes mozgást sem hanyagolom el. Ön szerint is megfelelő a 0,8-as clexan adása, vagy lehetne kisebb mennyiséget is adni? Kissé aggódok, hogy nagy adagot kaptam, de bízom az orvosok szaktudásában. Mást nem tehetek. Teherbe esésnél milyen kockázatok lehetnek?

Előre is köszönöm válaszát!

Üdvözlettel:

Ó. Annamária

Kedves Annamária!

A magam praxisában sokkal jobban szeretem terheseknél a Fraxiparint alkalmazni, amiből Önnek 0,6 ml kellene naponta egyszer. A pontos beállítást és terápia követést rendelésemen szívesen vállalom. Teherbe esésnél nincsenek kockázatok, azért kell a gyógyszert kapnia, hogy később se nagyon legyenek.  Fontos, hogy terhespatológiában jártas nőgyógyász - pl. Túri Zsuzsanna - gondozza!

Üdvözlettel

dr. Blaskó György
Nikoletta
Tisztelt Doktor Úr!



2 éve átestem egy mélyvénás trombózisban, mára már meggyógyultam. Párommal szeretnénk gyereket vállalni, de állítólag ehhez speciális kórházban kell szülnöm. Tudna e esetleg javasolni egy ilyen kórházat, és szülész orvost?



Segítségét előre is köszönöm.



Nikoletta 28 éves
Kedves Nikoletta,

Nem speciális kórházban kell szülni, hanem egy olyanban, ahol dolgozik egy un. terhespathologus. Amennyiben magának a thrombosisa hátterében valami öröklött hajlam, vagy genetikai defektus állt, akkor a terhesség alatt a thrombosisok veszélye sokszorosára növekszik és ezért ezeket a terhességeket a terhespathologus gondozza. Természetesen tudunk Önnek igen jó szakember terhespathologust ajánlani!. De engedje meg, hogy ezt ne egy nyilt blogon tegyem meg!

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György
Tünde
jonapot kivánok!2honapja korházba kerültem embolia gyanuval!ott azt mondták nem bizonyithato hogy tényleg emboliám volt-e!mert valami apro folt volt a tüdömön,de nem biztos hogy az!de ugy kezeltek mint ha lett volna!azota is syncumárt szedek!jövö honapban megyek trombofiliai vizsgálatra!az lenne a kérdésem,ha ott azt mutatják ki hogy hajlamom van emboliára akkor inentöl mindig kell majd szednem a gyogyszert?vagy elég ha vigyázok magamra?23éves vagyok!válaszát köszönöm elöre is!
Kedves Tünde!

A trombofilia vizsgálat eredményét, és így a vizsgálat következményeit előre megmondani nem lehet. Az, hogy Önnek a jövőben hogyan kell élni, mit kell szednie vagy nem szednie, azt a vizsgálatot végző orvos a korábbi leletek, történések, családi anamnézis, vizsgálati eredmények alapján határozza meg. A lehetőségek között minden szerepelhet, így a folyamatos gyógyszer szedése is.

Amennyiben segíteni tudok, kérem, keressen fel rendelésemen.

Üdvözlettel

Prof. Blaskó György
S. Mária
Tisztelt Professzor úr!



Kb. 2 hete fura bizsergés, néha zsibbadás érzés van a bal lábszáramban, most pár napja izomláz-szerű érzés, ami nem múlik, és okát sem látom. 47 éves nő vagyok, hormonpótló tablettát szedek, nem dohányzom. A tipikus thtombózisos tüneteket nem észlelem, nem dagadt a lábam, nem színeződött el, nem meleg, de olvastam, hogy mélyvénás thrombózis lehet szinte tünetmentes is. Önnek mi a véleménye?

Köszönöm előre is válaszát!

Tisztelettel: Mária
Kedves Mária!

A tünetek leírása alapján nem lehet egyértelműen eldönteni a kérdést. Mindenképpen orvosi vizsgálatra van szükség.

Szeretettel várom rendelésemen

Üdvözlettel:

Prof. Dr. Blaskó György
Pető Judit
Tisztelt Dr. Sepa György!

Édesapámnak a lába egy ideje bedagad minden nap, majd egy csúnya seb is megjelent rajta. Egyik nap zsibbadást érzett a jobb térdénél, de az amilyen gyorsan jött el is múlt. Ez a jelenség hetente egyszer jelentkezik nála. Ilyenkor a térde felett egy picit megdagad, de ahogy elmúlik a zsibbadás le is lohad. Elment orvoshoz aki az érsebészetre utalta be(07.06- án).Ott azt mondták, hogy ödémás és fékelyes a lába. Dio-pp ( napi 1) kapott rá és 2 hete Unguentum ad vulnera – val keni a fekelyét ( előtt Ebrymicin – t kapott, de csak csípte a sebet, sokszor a csontjáig érezte a fájdalmat ez után kapta a mostani kenőcsöt) plusz minden reggel és este Lioton géllel is kenjük a lábát és fáslizzuk is, de nem javul. A seb 2 hónap alatt duplájára nőtt. Folyamatosan gennyezik és fehér. Nem látom rajta hogy gyógyulna. Ön mit javasol? Hova menjünk?

Válaszát előre is köszönöm!

Pető Judit

Kedves Judit!

Feltételezéseim szerint édesapjának vénás elégtelensége van, ha az érsebész nem állapított meg érszürkületet.

Legyen szíves felkeresni rendelőmben, hogy meg tudjam vizsgálni, kizárni az érszűkületet és megvizsgáljam van e vénás elégtelensége A fáslizás is nagyon fontos, hogy megfelelően alkalmazzák

Szeretettel várom.

T. Sepa György
Nagy Nikolett
Tisztelt Dr Úr!

Egy éve mélyvénás thrombózisom volt,azóta kiderült,hogy genetikai okok miatt!Sincumar mite tablettát szedek!

Az lenne a kérdésem,hogy van e lehetőség arra,hogy tetoválást csináltassak?

Előre is köszönöm válaszát!

Köszönettek:Nagy Nikolett
Kedves Nagy Nikolett,

Amennyiben annyi Syncumart szed, amennyit kell (az INR értéke 2-3

között van) le kell beszéljem a tartós tetoválásról (bőrfestést persze

lehet csinálni), mert igen nagymértékben megnő a veszély a bőr alatti

bevérzéseknek, ami elfertőződhet és akkor pont ellentétes hatást ér el

vele....

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György
Berki Livia
Kedves dorktorno.En egy 37 eves no vagyok.17 eve van glaucomam.xalacomot hasznalok napi 1szer.gyereket szeretnek,de az orvosok nem tudnak egyenes valaszt adni,hogy hasznalhatom a szemcseppet a terhesseg alatt vagy nem.Szeretnem,ha vegre valaki eltudna magyarazni,hogy mitortenik ha hasznalom,hogy art a babank vagy nem.Ketsegbe vagyok esve.

Elore is koszonom valaszat.

Tisztelettel

Livia
Tisztelt Berki Lívia!

A Xalacom latanoprost nevű prostaglandint tartalmaz és egyértelmű, hogy NEM alkalmazható terhességben.Glaucoma kezelésre van(nak) más gyógyszer(ek) is, kérjen a terhesség idejére mást a szemészétől

Tisztelettel

Dr. Blaskó György

Mária
Tisztelet Professzor Úr! Örömmel tudatom Önnel, hogy a férjem lába teljesen helyrejött. Már nem dagadt, és nem is fáj neki. Azt szeretném Öntől megkérdezni, mert Önben megbíyom, hogy kell e neki még szedni Kerberan 75mg gyógyszert. Van még neki 5 db., és ha azt beszedte, akkor egy hónapig szedte. Köszönöm a válaszát! Tisztelettel: Mária
Kedves Mária asszony,

Örülök, hogy a férje lába nem dagad, de nem a Kerberontól nem

dagad.... Nyugodtan beszedheti a maradék 5 tbl-t, mert egy havi

szedéssel semmire sem tetszik menni: ugyanis a Kerberon egy

megelőzésre alkalmazható gyógyszer, ami a vérlemezkék összecsapzódását

gátolja és ezáltal csökkenti az artériás érelzáródások (szivizom

infarctus, stroke, stb.) jövőbeli fellépésének valószínűségét.

Részleteket szóban...

Tisztelettel

Dr. Blaskó György
Mária
Tisztelet Főorvos Úr! Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszát! Megpróbálom leírni Önnek, hogy milyen gyógyszereket szed. Doxycyclin AL 200 mg., Kataflan 5 mg. ebből naponta két szemet kell neki bevenni , Kerberan 75 mg. ebből 1 -et naponta és az Antibiotikumból is egyet. Amit szeretnék még leírni, az az, hogy nagyon szépen lappad le a bokája. Egyébként semmi elszineződés nem volt és nincs is a lábán. Hogyan lehet a vérhígítást tisztázni? Ha rendbe jön a bokája akkor hagyja abba a gyógyszert? Ha helyrejön kiújulhat ez a betegség? Sokan ijesztgetnek, hogy ez már trombózis, ha vérhígítót szed. Bocsásson meg a sok kérdésért, de 48 éves házasok vagyunk és, nagyon aggódom a férjemért. Nagyon várom a részletes válaszát! További jó egészséget kívánok! Tisztelettel: Mária
Kedves Mária!

Nagyon köszönöm a részletes leírást. Örülök, hogy az állapot javul. A jövő megmondása azonban így távolból, vizsgálat nélkül lehetetlen. Minden kérdésére nagyon szívesen készségesen válaszolok. Kérem, jöjjön el férje a rendelésemre, ahol még a fentieken túl is jó pár kérdés után pontosan át tudjuk beszélni a helyzetet.

Üdvözlettel

dr. Blaskó György

egyetemi tanár
Mária
Tisztelet Főorvos Úr! Bocsánatot kell, hogy kérjek, de sajnos nem tudunk bemenni a férjemmel, bár be tudnánk menni! Csak azt szerettem volna megtudni Öntől, hogy súlyos e a férjem állapota, vagy lehet, hogy csak átmeneti, mivel a térdreesése óta van. D e szépen javul. Ugyanis éppen nézem itt a véreredményeket , mert félévente mindketten elmegyünk vérvételre, és ott a Thrombocyta eredménye 199 G/L, eggyel kevesebb mint a legkisebb érték ahogy a leleten látom. Ezért is aggódom én is, hogy kell e neki a Kerberant szedni. Igérem nem zavarom tovább! És elnézését kérem, hogy ennyi levéllel zaklattam! Mindent köszönök Önnek! További jó egészséget kívánok Önnek és a Kedves Családjának!!! Tiszetlettel: Mária
Kedves Mária!

Köszönöm, nem zavar! Szívesen válaszolok minden kérdésre, amire tudok, amire a válasz így távolból felvállalható.

Férje állapota leírás alapján nem tűnik súlyosnak.

Biztosat, és ennél többet azonban látatlanban szakmai felelőtlenség lenne mondani.

Jókívánságait köszönöm!

Üdvözlettel

dr. Blaskó György

egyetemi tanár

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA