A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr / Nő!



Kérdésem az lenne, hogy 2016 október 6-án MVT kaptam. Most februárban a Doppler uh szerint ez teljesen rekanalizálódott. Viszont a vena billenytyűk sérültek ezért sajnos a lábam még mindig minimálisan ugyan de dagadtabb ( pár centi a különbség ). A kezelő orvosom a xarelto elhagyását engedélyezte, és a vérvizsgálatot is azonnal elvégezte . Ennek eredményét még nem tudjuk, de a xareltot már nem szedem. Kérdésem hogy valóban bármilyen edzés formát végezhetek-e heti kb 4 alkalommal ( ez legfőképp erőnléti és alloképessegi edzés . Illetve a kompresszios harisnya viselése a billenytyu zavar miatt életem végéig javasolt. Az edzés idején is viselni kell? Illetve a nyári időszakban el hagyhatom -e ? Kicsit ijesztő a tudat hogy a nyári időszakban is egész nap viseljem. És tudom e valamivel segíteni a billentyűk "munkáját ?



Köszönöm megtisztelő válaszukat előre is.
Kedves Mónika !

Nyáron nem kell harisnya az ön jelenlegi állapotában. De a vénabillentyűk visszafordíthatatlanul tönkrementek. Ezért MBT cipő/szandál viselését javaslom.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Udvozlom doktor ur ! Egy olyan kerdesem lenne hogy december ota clexan 0.6ml napi ketszeri hasznalok mert decemberben volt egy melyvenas trombozisom amint kiderult antifoszfolipid syndromam van ! A kerdes h az injekcio melett lehet hajat festeni ? Elore is koszonom
Kedves Lívia !

Igen lehet hajat festeni .

Üdvözlettel : Kelemen Edina
t. doktor úr/nő, pitvarfibrilláció miatt szedek 4 hónapja Syncumart, mindenféle lehetséges mellékhatással. Eddig 5x voltam INR-en, csak egy alkalommal volt a terápiás tartományban, általában alatta, egyszer felette volt, holott betartom a diétát. Kértem a kardiológust cserélje le Xareltora, azt mondta, hogy én nem kaphatom kedvezményes áron, de azt nem részletezte, hogy miért. Kérdésem, mi szükséges a támogatott áron történő kiváltáshoz. Köszönettel Kurucz Zsuzanna
Kedves Zsuzsanna !

Köszönjük türelmét. Nagyon sok levél érkezik központunk felé, és mindenkinek igyekszünk válaszolni lehetőség szerint.

Akikn él nem állítható be a Syncumar, azok az OEP rendelet értelmében kaphatnak NOAC-oit kedvezménnyel .Keresse fel Központunkat.

Üdvözlettel : Dr.Blaskó György
Mit tegyek? Még szeretnék élni kicsit, de félek. másfél éve infartus gyanúval vitt el amentő. Hosszas vizsgálatok, ultrahang, terheléses EKG, CT, megállapították, hogy koronáriai érszűkület van a háttérben és keressem fel a kardiológusomat. Nem tettek semmit, csupán koleszterin szint csökkentőt javasoltak. Nem szedtem. 2 hete orvoshoz fordultam, mert 3 napon keresztül rosszullét kerülgetett. nehezen kaptam levegőt, fályt a mellkesom úgy éreztem nem dobog a szívem, hanem csak remeg. Pihenésre csökkentek a panaszok de minden kis apró terhelésre, mint pl. felmegek a gyerekekhez az emeletre már alig kapok levegőt. Kértem refluxra irányuló vizsgálatot amit meg is állapítottak, hogy van. Magasabb a cukor is, ezzel kiengedtek a korházból, cukorra adtak tablettát és gyomorsav lekötőt, meg koleszterin csökkentőt. Viszont a szívremegés továbbra is fennt áll. Félek. mit tegyek?
Kedves Marianna !

Az említett panaszok miatt érdemes lenne ismét kardiológus véleményét kikérnie . Esetleg szükség lehet az eddig beállított gyógyszerek módosítására. Nyílván fizikális vizsgálat után tud bármelyik szakorvos véleményt mondani a jelen állapotról.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Tisztelt Dr.Nőill. Dr.Úr !

Feleségemnek kb.ötödik éve sztrókja volt ami féloldali spasztikus bénulással járt. Azóta két korrekciós műtéten is átesett,a gyógyszereit szedi. Szeretne egy kissebb tetoválást csináltatni. Az a kérdésem,hogy lehet e ,esetleg jár ez valami olyan kockázattal ami kizáró ok lehet az Őesetében?

Köszönettel :Szögi Csaba
Kedves Csaba !

Beszélje le róla a feleségét, túl sok a bonyodalom körülőtte.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina





Tisztelt Doktor úr/Doktor nő.

Novemberben kaptam a ball lábamba térd alatt mélyvénás trombózist.Azóta szedem a syncumar gyógyszert betartok minden szabályokat ami a syncumarhoz tartozik.Voltam angiulosusnál és felisr másik gyógyszert a syncumar helyet hogy leválthatom ,egyik napról a másikra.A gyógyszer neve:Xarelto 20.mg és detralex 500.mg Az a kérdésem önökhöz valoban lecserélhetem a syncumart ezekre a gyógyszerekre?Válaszukat előre is köszönöm.Tisztelettel.Kővári Gyula.
Kedves Kővári Gyula!

Ha beállt az INR értéke rendesen 2-3 közé az OEP nem ad támogatást a Xareltora, amit így teljes áron kell megvegyen. Részletekért ha lehetősége vav várom a Trombózisközpontba.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Tisztelt doktor úr

A kerdesem a következő lenne.

Egy hete, a vadlimba nagyon erős fájdalmat erzek. Annyira eros a fájdalom, hogy orditanom kell. Sokszor a talpamig hatol.

A vadlim erosen be van dagadva, es erintesre érzékeny. Kerem segitsen, mi lehet a baj. Tisztelettel, Lukács hajnalka
Kedves Hajnalka !

Látatlanul , nehéz véleményt alkotni az említett panaszokkal kapcsolatban. Nem írta, hogy egyik ,vagy mindkét alsó végtagja dagadt-e ? Mihamarabb orvoshoz kellene fordulnia. Ultrahang és labor vizsgálat után többet tud majd mondani bármelyik szakorvos. Ha csak egyik lába érintett ki kell zárni a trombózis lehetőségét az előbb felsorolt vizsgálatokkal.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt Doktornő,

átmrnrti látótér kiesés miatt teljesen kivizsgáltak(MR,UH stb.),az egyetlen poz.eredmény a VIII.faktor(155),Willebrand(225),szükséges-e gyógyszer vagy vizsgálat?Köszönettel:G.
Kedves Gabi!

A F.VIIIa. min emelkedett, lehet, hogy gyulladás zajlott a szervezetében. A v Willebrand emelkedés több mindent rejthet magában. Nem tudom, hogy milyen laborvizsgálatok történtek,(immunológia,trombofília?) mi volt a szemészeti diagnózis, hány éves Ön, volt-e krónikus betegsége, a rákszűrő vizsgálatai negatívak-e, milyen vércsoportja, stb. Sajnos, így nem tudom értékelni az átküldött adatokat.

Látnom kellene az összes vizsgálati leletét, családi és egyéni anamnézisét.

Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna

Tisztelt Doktor úr/ Doktornő!

Lovas baleset következtében a jobb lábfejemnél bokaficamot, szalagszakadást és az egyik lábujj törését állapították meg. Trombózis profilaxisnak Clexane-t (40mg-os) írtak elő. A kérdésem, hogy valóba szükség van-e rá? Gipszelve nem lett a lábam, csak levehető rögzítőt kapott, túlsúlyom nincs (45 kg vagyok össz-vissz), és a 34 évemmel azt hiszem idősnek sem számítok. Köszönettel, Andrea.
Kedves Andrea !

Igen, megelőzésként testsúlykilógrammhoz viszonyítva szükséges rövid időre véralvadásgátló adása.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
2 napja 140-150 között v an a vérnyomásom, atarkóm és a halántékom fáj. Ne m reagál a Taydon és aTensiomin gyógyszerekre. Hol fázom -hol melegem vaa uazon hőmérsékleten.. kérem segítsen! Köszönettel Mária
Kedves Mária !

Központunkból Dr. Kapocsi Judit tanárnő tud segíteni önnek panaszaival kapcsolatban . Eddigi leleteivel keresse fel a doktornőt rendelésén. Fizikális vizsgálat, és részletes anamnézis felvétel , kérdések után tud segíteni szakorvos.

Üdvözlettel: Kelemen Edina

Hírek

Betegségek, melyek fokozzák a trombózis rizikót

Betegségek, melyek fokozzák a trombózis rizikót

Mélyvénás trombózis után, a sürgősségi ellátást követő időszakban fontos kivizsgálni, hogy mi okozta, mi áll a háttérben. Erre azért nagy szükség van, hogy a megfelelő kezeléssel, a későbbiekben egy újabb trombózis elkerülhető – vagy a kockázata minimálisra csökkenthető - legyen. Prof. Blaskó György, a Trombózis és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, hogy milyen vizsgálatokra van szükség.

További részletek
Trombózis után – erre a 7 dologra kell figyelni

Trombózis után – erre a 7 dologra kell figyelni

A mélyvénás trombózis sürgősségi kezelését követően, a betegeknek bizonyos életmód változtatásokra lehet szüksége, hogy a kiújulást megelőzzék. A kivizsgálás és gyógyszeres kezelés mellett, az életmódváltás is fontos szerepet játszik ebben. Prof. Blaskó György, a Trombózis és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, hogy mire figyeljünk trombózis után.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA