Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Udvozlom doktor ur ! Egy olyan kerdesem lenne hogy december ota clexan 0.6ml napi ketszeri hasznalok mert decemberben volt egy melyvenas trombozisom amint kiderult antifoszfolipid syndromam van ! A kerdes h az injekcio melett lehet hajat festeni ? Elore is koszonom
Kedves Lívia !

Igen lehet hajat festeni .

Üdvözlettel : Kelemen Edina
t. doktor úr/nő, pitvarfibrilláció miatt szedek 4 hónapja Syncumart, mindenféle lehetséges mellékhatással. Eddig 5x voltam INR-en, csak egy alkalommal volt a terápiás tartományban, általában alatta, egyszer felette volt, holott betartom a diétát. Kértem a kardiológust cserélje le Xareltora, azt mondta, hogy én nem kaphatom kedvezményes áron, de azt nem részletezte, hogy miért. Kérdésem, mi szükséges a támogatott áron történő kiváltáshoz. Köszönettel Kurucz Zsuzanna
Kedves Zsuzsanna !

Köszönjük türelmét. Nagyon sok levél érkezik központunk felé, és mindenkinek igyekszünk válaszolni lehetőség szerint.

Akikn él nem állítható be a Syncumar, azok az OEP rendelet értelmében kaphatnak NOAC-oit kedvezménnyel .Keresse fel Központunkat.

Üdvözlettel : Dr.Blaskó György
Mit tegyek? Még szeretnék élni kicsit, de félek. másfél éve infartus gyanúval vitt el amentő. Hosszas vizsgálatok, ultrahang, terheléses EKG, CT, megállapították, hogy koronáriai érszűkület van a háttérben és keressem fel a kardiológusomat. Nem tettek semmit, csupán koleszterin szint csökkentőt javasoltak. Nem szedtem. 2 hete orvoshoz fordultam, mert 3 napon keresztül rosszullét kerülgetett. nehezen kaptam levegőt, fályt a mellkesom úgy éreztem nem dobog a szívem, hanem csak remeg. Pihenésre csökkentek a panaszok de minden kis apró terhelésre, mint pl. felmegek a gyerekekhez az emeletre már alig kapok levegőt. Kértem refluxra irányuló vizsgálatot amit meg is állapítottak, hogy van. Magasabb a cukor is, ezzel kiengedtek a korházból, cukorra adtak tablettát és gyomorsav lekötőt, meg koleszterin csökkentőt. Viszont a szívremegés továbbra is fennt áll. Félek. mit tegyek?
Kedves Marianna !

Az említett panaszok miatt érdemes lenne ismét kardiológus véleményét kikérnie . Esetleg szükség lehet az eddig beállított gyógyszerek módosítására. Nyílván fizikális vizsgálat után tud bármelyik szakorvos véleményt mondani a jelen állapotról.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Tisztelt Dr.Nőill. Dr.Úr !
Feleségemnek kb.ötödik éve sztrókja volt ami féloldali spasztikus bénulással járt. Azóta két korrekciós műtéten is átesett,a gyógyszereit szedi. Szeretne egy kissebb tetoválást csináltatni. Az a kérdésem,hogy lehet e ,esetleg jár ez valami olyan kockázattal ami kizáró ok lehet az Őesetében?
Köszönettel :Szögi Csaba
Kedves Csaba !

Beszélje le róla a feleségét, túl sok a bonyodalom körülőtte.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina





Tisztelt Doktor úr/Doktor nő.
Novemberben kaptam a ball lábamba térd alatt mélyvénás trombózist.Azóta szedem a syncumar gyógyszert betartok minden szabályokat ami a syncumarhoz tartozik.Voltam angiulosusnál és felisr másik gyógyszert a syncumar helyet hogy leválthatom ,egyik napról a másikra.A gyógyszer neve:Xarelto 20.mg és detralex 500.mg Az a kérdésem önökhöz valoban lecserélhetem a syncumart ezekre a gyógyszerekre?Válaszukat előre is köszönöm.Tisztelettel.Kővári Gyula.
Kedves Kővári Gyula!

Ha beállt az INR értéke rendesen 2-3 közé az OEP nem ad támogatást a Xareltora, amit így teljes áron kell megvegyen. Részletekért ha lehetősége vav várom a Trombózisközpontba.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Tisztelt doktor úr
A kerdesem a következő lenne.
Egy hete, a vadlimba nagyon erős fájdalmat erzek. Annyira eros a fájdalom, hogy orditanom kell. Sokszor a talpamig hatol.
A vadlim erosen be van dagadva, es erintesre érzékeny. Kerem segitsen, mi lehet a baj. Tisztelettel, Lukács hajnalka
Kedves Hajnalka !

Látatlanul , nehéz véleményt alkotni az említett panaszokkal kapcsolatban. Nem írta, hogy egyik ,vagy mindkét alsó végtagja dagadt-e ? Mihamarabb orvoshoz kellene fordulnia. Ultrahang és labor vizsgálat után többet tud majd mondani bármelyik szakorvos. Ha csak egyik lába érintett ki kell zárni a trombózis lehetőségét az előbb felsorolt vizsgálatokkal.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt Doktornő,
átmrnrti látótér kiesés miatt teljesen kivizsgáltak(MR,UH stb.),az egyetlen poz.eredmény a VIII.faktor(155),Willebrand(225),szükséges-e gyógyszer vagy vizsgálat?Köszönettel:G.
Kedves Gabi!

A F.VIIIa. min emelkedett, lehet, hogy gyulladás zajlott a szervezetében. A v Willebrand emelkedés több mindent rejthet magában. Nem tudom, hogy milyen laborvizsgálatok történtek,(immunológia,trombofília?) mi volt a szemészeti diagnózis, hány éves Ön, volt-e krónikus betegsége, a rákszűrő vizsgálatai negatívak-e, milyen vércsoportja, stb. Sajnos, így nem tudom értékelni az átküldött adatokat.

Látnom kellene az összes vizsgálati leletét, családi és egyéni anamnézisét.

Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna

Tisztelt Doktor úr/ Doktornő!
Lovas baleset következtében a jobb lábfejemnél bokaficamot, szalagszakadást és az egyik lábujj törését állapították meg. Trombózis profilaxisnak Clexane-t (40mg-os) írtak elő. A kérdésem, hogy valóba szükség van-e rá? Gipszelve nem lett a lábam, csak levehető rögzítőt kapott, túlsúlyom nincs (45 kg vagyok össz-vissz), és a 34 évemmel azt hiszem idősnek sem számítok. Köszönettel, Andrea.
Kedves Andrea !

Igen, megelőzésként testsúlykilógrammhoz viszonyítva szükséges rövid időre véralvadásgátló adása.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
2 napja 140-150 között v an a vérnyomásom, atarkóm és a halántékom fáj. Ne m reagál a Taydon és aTensiomin gyógyszerekre. Hol fázom -hol melegem vaa uazon hőmérsékleten.. kérem segítsen! Köszönettel Mária
Kedves Mária !

Központunkból Dr. Kapocsi Judit tanárnő tud segíteni önnek panaszaival kapcsolatban . Eddigi leleteivel keresse fel a doktornőt rendelésén. Fizikális vizsgálat, és részletes anamnézis felvétel , kérdések után tud segíteni szakorvos.

Üdvözlettel: Kelemen Edina
Tisztelt Doktor úr/ Doktornő!
Egy hónapja diagnosztizáltak mélyvénás trombózissal. (Medialis gastrocnemius vena trombosis.) 15 napig Clexane injekciókat kaptam, azután, immár 16. napja naponta 20 mg Xareltot szedek. 1 hete egyre erősödő fogfájás nehezíti állapotomat. (Hidat tartó nagyörlő gyulladt be, minden előzmény nélkül.) Sem a fogorvos a kezelést, sem -az én igen lelkiismeretes- háziorvosom az injekcióra való visszaállítást nem vállalja fel. Dalacin antibiotikumot kaptam, egyelőre nem használ. A fogfájás közben napról-napra erősödik, Panadolt veszek be éjszakára, nappal tűröm. Angiológus kezelőorvosom nincs. (A bp.-i Bajcsy kórház sürgősségi osztálya hazaküldött a zajló trombózissal, majd 5 nap elteltével kellett volna kivizsgálásra befeküdnöm a belgyógyászatra, de hiába jelentem meg, ismét hazaküldtek egy Xarelto s egy kompressziós harisnya recepttel. Kontroll csak fél év múlva.) Jelenleg a háziorvos tanácsa: várjunk, ameddig csak lehet.... de meddig? Hiszen nagyon fáj a fogam!
Kérdéseim: valóban korai és nagy kockázatú az injekcióra való visszaállítás? Ezt egy angiológus sem vállalná fel?
S milyen fogorvosi beavatkozást (a híd leszedése, gyökérkezelés, érzéstelenítés) enged a Xarelto? Hol, hogyan lehet ezt a patthelyzetet feloldani?
Segítségüket kérem! Tisztelettel és köszönettel: Tabajdi Viktória
Kedves Viktória !

Igenis megoldható a probléma, szégyenlem magam a kollégáim helyett is. Jelentkezzen be a Trombózis Központba és felkészítem a fogászati beavatkozásra (minél előbb) A kollégák menjenek továbbképzésre!

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Prima Medica Egészségközpontok