Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő!

Második gyermekem születése után a visszereim erősen kidudorotdak a jobb lábamon, és nem húzódtak vissza. Dr. Sepa György műtétet javasolt, de meg akartam várni a szoptatás végét vele. Viszont most váratlanul újra babát várok, de kissé félek attól, hogy a visszerek még jobban bedurrannak (egyébként nincs fájdalmam, viszont az előző szülésem előtt a hüvelyi visszerem nagyon-nagyon kijött, ami szülés után visszahúzódott). Ezért mindenképpen kezeltetném ha lenne rá mód.

Érdeklődni szeretnék, hogy várandósság alatt van-e lehetőség rádiófrekvenciás visszérműtétre?

Válaszát előre köszönöm,
B. Nóra
Kedves Nóra!

Terhesség alatt nem végzünk semmilyen visszér műtétet. Az a javaslatom, fáradjon be a rendelőben, hogy írjak fel Önnek kompressziós harisnyát.

Üdvözlettel

Dr.Sepa György
Szeretném megkérdezni.meg álapitott érszűkület van a bal lábamban.A mérés szerint ADP 60 Hgmm..Április óta szedek 2szem Noclaud gyógyszert. és járás terápiát írtak elő,amit betartok Azóta nagyon sokat javult a á járásom,ma már tudok menni 2km szinte fájdalom nélkül.78 éves vagyok.Kérdezem hogy meglehet e ebből gyógyulni. Tisztelettel K J
Tisztelt Kozma János!

Az érszűkületből nem lehet meggyógyulni. A betegség kezelése során az a cél, hogy a beteg járástávolságát kellően növeljük illetve, hogy a betegség az idő előrehaladtával ne romoljon. Szerintem a 2 km nagyon kiváló járástávolság. boka kar index eredményétől függetlenül. Fontos, hogy ne dohányozzon, a járásterápiát továbbra is rendszeresen végezze, és a beállított gyógyszerek szedése mellett a kontrollvizsgálatokon részt vegyen, ahol az esetleges rosszabbodás idejében megállapítható.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Lehetseges a Xarelto szedesetol:also labszar bepirosodasa,dagadasa,fajdalom.Feltetlenul szukseges a mindennapos szedes?
Kedves Zita !

A Xarelto napi szedése igen fontos. Abbahagyni csak orvosi javaslatra lehet. A panaszai miatt érdemes lenne megmutatnia lábát belgyógyásznak , vagy az önt kezelő orvosnak . A piros elszíneződés, és lábduzzanat oka lehet elégtelen szívműködés, vagy bőrgyógyászati tényező.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt Doktorno.
Kulfoldon elek, eddig 3 vetelesem volt es most hematologiai problemara gyanakodnak. Magasas lettek a Protein C aktivitas es a Ptotein S antigen ertekeim 104 (felso erteknek 59 volt megadva) ,illetve 99 (felso erteknek 62 volt megadva). Ezek utan kismolekulasúlyú heparin adást javasolnak kovetkezo terhesseg eseten. Mindenhol azt olvastam hogy az alacsony ertek a problema ami veralvadasi zavart okoz, a magas nem. Azt szeretnem kerdezni hogy a magas is okozhat alvadasi problemat es ezzel vetelest? Koszonettel, Renata
Kedves Marosi Renáta !

Ezen értékek inkább hormonális hatásra, gyulladásra emelkednek meg és nem okoznak trombózist, vetélést.

Amennyiben más eltérés nem volt a trombózis hajlam kivizsgálása során, genetikai és immunológiai sem, akkor nem kell az alvadásgátló injekció, kivétel, ha Önnek vagy családtagjainál már volt mélyvénás trombózis, tüdőembólia.

üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna



Tisztelt Doktor úr / Doktornő !

Nyáron a következőt diagnosztizálták nálam: tahycardia és mitralis prolapsus.
Ezekre kaptam Concor Cor 1,25 mg -os gyógyszert. Most kezdtem el szedni rendszeres, kérdés, ez így jó e ha rendszeresen szedem, vagy csak időnként kell ? Mert a papíron nem egyértelmű, amit az orvos írt, hogy rendszeres vagy időnkénti szedés kell e.

Illetve még azt szeretném kérdezni, hogy olyan téren használ a gyógyszer, hogy nem szurkál bal oldalon a szívem körül sehol , mióta pár napja szedem, viszont eléggé letudja vinni az amúgy is alacsony vérnyomásomat.
Van hogy 89/52/87 a vérnyomásom. A középső érték mindig alacsony 50-60 között van, de néha 50 alá esik. Ez mitől lehet ? Normális ? Esetleg a gyógyszer miatt lenne ?

Köszönettel: S. Andrea
Kedves Andrea !

Kérdésére kezelőorvosa tud biztos választ adni önnek, aki a gyógyszereket javasolta . A teljes dokumentumok, és leletek áttekintése nélkül nehéz választ adni.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Tisztelt Doktor úr/nő!
Visszeres problémáimra szedem a Detralexet. Meddig szedhetem folyamatosan? A neurológián ajánlották az Aszpirin protect 100mg tablettát. Most szedem mind a 2 félét. Kérdésem, hogy ez összeférhető-e, melyiket meddig kell szedni? Köszönöm a válaszát. Spánitz Tamásné
Kedves Spánitz Tamásné!

Az Aspirio protectet, ha javasolják, akkor azt általában élethossziglan szokták, az artériák falának valamilyen fokú meszesedése, esetleg szükülete miatt. Neurológián nagy valószínűséggel a nyaki erek meszesedése miatt kaphatta. Ha ezt nem tudja, akkor javaslom kérdezzen rá mégegyszer. A Detralex a visszerekre ható gyógyszer, általában 2-3 hónapos kúraszerű szedése javasolt. de panaszoktól függően akár tartósan is lehet szedni. A két gyógyszert szedheti együtt, a kettő közül a Detralex szedése alapesetben kúraszerűen javasolt.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva
kedves Dr azzal kérdédssel fordulok önhöz. hogy a clexan 40 mg os adhato hason kivül máshova is ?
Kedves Emese !

Igen adható. A felkarba is adhatja, a lényeg , hogy subcutan , tehát a bőr alá kell adnia.



Üdvözlettel: Kelemen Edina
folyamatossan szédülök,mit tehetek hogy e rossz közérzettől megszabaduljak. kőszőnőm
Kedves Sándor !

Kevés információt írt le. Szédüléssel járó panaszának számos oka lehet. Okozhatja például magas, illetve éppen alacsony vérnyomás. Nem ismerjük van-e olyan diagnosztizált betegsége aminek tünete lehet a szédülés. Ha van lehetősége mérjen vérnyomást akkor amikor panasza van . Szédülést okozhat még átmeneti keringészavar. Nyilván ismernünk kellene az életkorát, és egyéb kérdés is szóba jön ahhoz ,hogy szakorvos véleményt mondjon. Esetleg készíttessen általános laborvizsgálatot, keressen fel egy belgyógyászt . Szakorvost annak függvényében tud felkeresni, hogy a szédülésen kívül milyen más tünete van.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
39 éves vagyok. Hideg front nagyon megvisel az utóbbi időben. Rosszul léteim vannak. Magas lesz a vérnyomásom és pulzusom. Tüneteim: remegés,arc égés,gyengeség. Amúgy alacsony a vérnyomásom. Convort kaptam. Megszeretném kérdezni,hogy érdemes e kardiologiai vizsgálat vagy valahogy eltudnám kerülni ezeket a rosszul léteket. Köszönöm szépen
Kedves Letti !

Mindenképp indokolt lenne kardiológiai vizsgálat. Amíg eljut szakorvoshoz fel kellene jegyeznie a panaszok idején mért vérnyomás és pulzus értékeket. Valamint , hogy éppen mit csinált, úgy értem esetleg fizikai munkát végzett, vagy stressz érte, esetleg nyugalomban volt. Próbáljon enyhe feszültségoldót bevenni magas pulzus esetén.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
A visszér ha begyulladt és fájdalmas,hogy lehet orvosolni,műtét nélkül?
Kedves Katalin !

A visszerek gyulladásakor enyhe esetben elegendő Lioton gél, vagy Venoruton gél használata , pihentetés. Kompressziós harisnya viselése is szóba jöhet. Ha vannak visszerei mindenképp kúraszerűen Detralex tbl-át kellene szednie. Érdemes lenne konzultálnia egy angiológussal, vagy érsebésszel.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Prima Medica Egészségközpontok