A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt haematológusok, clexane injekció mellett lehet sminktetoválást csináltatni? Valamint, önnök preferálják Leiden homozigótának 3.generációs véralvadásgátló készítményt?
Kedves Kissné Zsuzsa!
Sajnos a véralvadás gátló kezelés során számítani kell a nagyobb vérömleny kialakulására.Különösen a száj, a szemhéj tetoválása esetében, mert itt bő a vérellátás.
Legkevesebb vérzésre akkor lehet számítani, ha az inj. beadása után legalább 12 óra elteltével csinálják a tetoválást.
A 3. generációs véralvadás gátló tablettáknak meg van határozva, hogy mely esetekben lehet támogatással felírni.Bizonyos klinikai esetekben egyáltalán nem lehet alkalmazni azokat.
Részletesebb információ, esetleges gyógyszer váltás érdekében jelentkezzen be hozzám vizitre.

Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna


A vérleletemben We eredményre
alvadékos-ság van írva.
Menjek-e sürgősen orvoshoz?
Köszönöm válaszát.
Tóth Ernőné
Kedves Tóth Ernőné !

Először ismételtesse meg a We vizsgálatot, mert technikai hiba miatt is lehet alvadékos a minta. Ha az ismételt lelet is alvadékos , akkor házi orvosa segítségévél készíttessen egy teljes vérkép, prothrombin vizsgálatot.

Üdvözlettel: Kelemen Edina
Tisztelt Szélesi Zsuzsanna doktornő!

Édesanyám mieloma multiplexben szenved és súlyos csontritkulása van. A héten derült ki egy CT vizsgálat eredménye, miszerint több bordája el van törve a dr. úr azt mondta a betegség okozta a bordatöréseket. Érdeklődni szeretnék, hogy ha begyógyulnak a bordái annak érdekében, hogy ne törjenek újra, vagy ne törjenek újabb bordák milyen mozdulatokat nem szabad végeznie? Főzni, ruhát teregetni, felmosni, porszívózni szabad? Mennyit szabad cipelnie? Esetleg ilyen esetben akár az öltözködéstől, ágyazástól, vagy a keze felnyújtásától is újra törhet az a borda,amely már egyszer el volt törve?


Köszönettel:
Veronika
Tisztelt Veronika!
Édesanyja csontritkulását biztosan kezelik (injekciókat kap) és a myelomájára is megkapja a kezeléseket.
Természetesen a nehezebb emeléseket (max.. 2-3 kg), hirtelen mozdulatokat kerülnie kell.
Otthon is viseljen biztonságos cipőt, mert egy elesés súlyos töréseket okozna.
A házimunkában és a közlekedésben is segítségére kell lenni.
Üdvözlettel :
Dr. Szélessy Zsuzsanna

Tisztelt Dr. Úr!
23 éves fiatalember szenved erős lábfej és kézfej zsibadásban!
Gyomor problémák miatt műtötték, teljes leépülés követte. Nagy fogyás, étvágytalanság, 1,90 magas 40 kg és most jött a zsibbadás. A lábfejet mar nem is tudja mozgatni de erős zsibbadást érez benne. Mi okozhatja ezt ???
Kedves Orsolya !
Kevés az információ ahhoz, hogy véleményt mondjunk. Ismerni kellene az előzményeket, áttekinteni az összes dokumentumot. Panaszainak lehet neurológiai háttere. Esetleg angiológia írányában is szükség lenne vizsgálatokra. Mindenképp keressenek fel egy neurológust.
Egy teljes körű laborvizsgálat elengedhetetlen.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Üdvözölöm!

Szeretnék érdeklődni , hogy szemöldök tetoválást sem lehet Syncumar szedése mellett:
Válaszát előre is köszönöm !
Kedves Irén !
Syncumar mellett nyugodtan lehet (de minek?).
Üdvözlettel: Dr. Blaskó György
T. Doktor úr. Mübillentyüm van fém 2001 ota azota syncumart szedek rengetek mellekhatas jött ki rajtam. Van helyette más gyogyszer esetleg amivel ki lehet valtani a syncumart. Köszönöm
Kedves Judit !
Sajnos nincs, csak a Na-heparin infuzioban, de azt csak beavatkozások kapcsán javaslom. Nem írta le, mi a "rengeteg " mellékhatás, ui nem sok van, de az új tipusú antikoagulánsokat a Hatóság még a műbillentyűkre nem törzskönyvezte. Nem tudunk róluk semmit e területen és a terület túl veszélyes ahhoz, hogy egyéni kislérlezetézbe fogjuk. Üdvözlettel :
Dr. Blaskó György
Kedves Dr Szelessy Zsuzsanna! szeretnek tanacsot kerni ontol. Van egy betegsegem amit budd-chiar sindromanak hivnak vagyis kaptam egy maj vena trombozist.meg 17 eves koromban.megmutottek es csinaltak 1 süntöt.2 eve megmutottek kivettek a lepemet is azota magas voros versejtekkel rendelkezem vagyis esencialis trombozisom van. Most 30 eves vagyok es szeretnek egy gyermeket ezzel a problemaval lehetsegese? Interferonos kezeles alatt allok 2 honapja de jelenleg nem hasznal es abba kell hagyam.romaniaban lakom es szeretnem tudni h esetleg letezike egy mas kezeles amivel egy terhesseget vegig tudnek vinni? Vagy esetleg lehete szo rolla h egy gyereket bevalaljak ezekkel a problemakkal?
Kedves Sólyom Edit !
Szerintem a májvéna trombozist is már a meglévő hematológiai betegsége (esetleg fogamzásgátló kezelés?, Hepatitis C virus fertőzés?) okozta.
Ezt a betegséget myeloproliferativ néven használják a hematológiában. Van egy labor vizsgálat, ami pozitív JAK2-nek hívják.
Interferon kezelés mellett nem szabad terhességwt vállalni. A lép eltávolítás mindenkinél megemeli a vörösvérsejt és főleg thrombocyta számot, mert a keringésbe tovább maradnak az öreg sejtek, mert a lép nem tudja kivonni őket.
Ma már akár a Hepatitisre, akár az Essentialis thrombocytosira vannak korszerűbb kezelések, mint az Interferon.
A terhesség előtt rendezni kéne a klinikai állapotát.Lényeg, hogy a terhességet lehető legalacsonyabb vérlemezke számmal kezdje el. Természetesen a terhesség gondos hematológiai kontrollálással és kezeléssel kiviselhető.
( véralvadás gátló injekció,esetleg a terhesség elején, Aspirin adása, de bonyolultabb kezelést is lehet, hogy be kell vetni)
Az Ön estében hepatológus, hematológus és nőgyógyász együttműködésére lesz szükség.
Természetesen én nem ismerem az Ön kórtörténetét és jelenlegi egészségi állapotát így konkrét javaslatot, prognózist sem mondhatok a terhességgel kapcsolatban.
Üdvözlettel :
Dr. Szélessy Zsuzsanna
tc
kérdésem a következö 34éves
lányomnak rendszerese alacsony a vérnyomása ami
engem aggaszt az az,hogy
föként az also értékek nagyon
alacsonyak pl 100per50
és ehhez hasonlo alacsony értékek és a harmadik meg sok
esetben 49
tisztelettel szabo jozsefné
Tisztelt Szabó Józsefné!
Az ön kérdésére érdemi választ adni nem tudok. A közölt adat olyan kevés, hogy még feltételezést sem engednék meg magamnak. Amennyiben igénylik a segítségemet, jelentkezzenek be a Thrombózis központba az ambulanciára, és szívesen megvizsgálom az ön lányát, és adok véleményt arról, hogy ez probléma-e, ha igen mekkora, van-e vele teendő, és ha igen, mi.

Tisztelettel: Dr Kapocsi Judit

mélyvénás trombózisom 8 hónapja marfarint szedek ! legutóbb az INR érték 12 felett volt milyen időközönként kell vizsgáltatni mert ezzel az értékkel komoly szájüregi vérzésem volt! Operációt Miskolcon végeznek-e köszönettel Gábor
Kedves Gábor !
A 10 érték életveszélyes ! Legalább 6 hetente ellenőrizni kell, de ha ennyire ugrál az INR-je, jelentkezzen be egy alkalommal a Trombózis Központba egy alapos konzultációra. Nem tudom milyen műtétre gondolt, Miskolcon megyei kórház van és elég sokat operálnak. Mire gondolt? Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Kedves Doktor Úr/ Doktornő!

Másfél hete küzdök térd tájéki fájdalommal. A fájdalom hirtelen lépett fel a semmiből. Térdhajlatom szúr, éget, annak is inkább a belső része. Ha nyomogatom, akkor nem érzek semmi különösebb fájdalmat, viszont terhelésre igen. Néha elmúlik, néha visszajön. Van, hogy séta közben pont nem fáj, ülés közben meg igen. Kinyújtani nem igen tudom a lábamat. Duzzanat nincs. Néha a vádlim is zsibbad, görcsöl. Háziorvos írt fel gyulladáscsökkentőt, izomlazízót, de semmi haszna. Próbáltam jegelni is, de az se használt. Mi tévő legyek? Köszönöm a válaszukat!
Kedves Leona !
Panaszai alapján javaslom ,hogy angiológus, vagy érsebész tanácsát kérje ki. Központunkból Dr. Kósa Éva angiológus doktornőt, vagy Dr. Sepa György érsebészt ajánlom. Személyes konzultáció mindenképp szükséges.
Üdvözlettel : Kelemen Edina

Hírek

Ezért fontos a megfelelő dózis, véralvadásgátló szedése esetén

Ezért fontos a megfelelő dózis, véralvadásgátló szedése esetén

A véralvadásgátló terápia - akár terápiás, akár prevenciós célzatú- igen fontos mozzanat az életveszélyes vérrögök kialakulásának megfékezése, kivédése és megakadályozása. Sajnos olykor előfordul, hogy óvatosságból túl alacsony a dózis, ami miatt nem nyújt megfelelő védelmet. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistájának véleménye a témában. 

További részletek
Köpenysejtes limfóma- ritka, ám agresszív

Köpenysejtes limfóma- ritka, ám agresszív

A limfóma az egyik leggyakoribb onkohematológiai betegség. Több típusa is ismert, melyek közt vannak agresszív és kevésbé agresszív fajták. Dr. Kárpáti Ágnest, a Trombózis-és Hematológiai Központ onkohematológusát most az igen veszélyes köpenysejtes limfómáról kérdeztük. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat