Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

T.Dokktor úr! Kb.három hete a bal bokám nagyon bedagad,a vádlim a térd mögötti részen nagyon fáj nyomás érzékeny is,éjjeleket nem alszom a térd és a vádli fájdalomtól.2016.márciusra kaptam időpontot a reumatológiára,addig mit csináljak,dolgoznom is kellene.63,éves vagyok jövőre mennék nyugdíjba,ön szerint addig mit csináljak?

Kedves Pertovics Zoltán!

Ha a bokája, vádlija, térdhajlata is bedagadt és fáj, akkor fontos lenne a mélyvénás thrombózist is megvizsgálni, ehhez egy ún. vénás duplex scan vizsgálatot kellene csináltatnia. Ha ez negatív akkor nagy valószínűséggel valóban az izületek fájnak és amíg eljut a rheumatológiai/ortopédiai szakrendelésre háziorvosához tud fordulni gyulladásgátló gyógyszerért. Láthatlanban azonban nagyon nehéz megmondani mi is a panasza oka, és nem kizárt, hogy angiológiai vizsgálat is szükséges. A legfontosabb azonban a mélyvénás trombózis kizárása.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Kedves Doktornő. A Hirudoterápia alkalmas a trombózis kezelésére?

Köszönöm válaszát. Nóra
Kedves Nóra!

Nem. Ráadásul trombózisban a betegek véralvadásgátló gyógyszert kapnak. A hirudoterápiát a thrombózis kezelésével még gondolatban sem társítanám. A mélyvénás thrombózis kezelése szígorú protokoll szerint történik, a gyógyszeres kezelést semmilyen alternatív módszerrel nem szabad helyettesíteni.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Lábamba van érszükület ez müthetö e?mert aaz itteni orvosok szerint .Mi a tendö Meg csak 60 éves vagyok.,40méter után megkel álni.
Kedves Gyula !

Mindenképp szükség lenne egy személyes találkozóra vagy angiológusunkkal, vagy érsebészünkkel ahhoz, hogy biztosat tudjanak mondani az ön esetében. Látni kell az eddig készült leleteket.

Elérhetőségünk : 0670/431 77 29 vagy az info@tromboziskozpont.hu



Üdvözlettel :

Kelemen Edina (asszisztens)

Tisztelt Dr. Király Viktória!



Speciális kérdésem lenne laborvizsgálattal kapcsolatban. IVF-kezelésben vettem részt, melynek során HCG tartalmú tüszőrepesztőt kaptam (Ovitrelle 250 NE). Az injekció beadása után 2 héttel nagyon gyengén pozitív lett a terhességi teszt, így elmentem egy laborba, ahol 10-es HCG-t mértek. Másnap a meddőségi intézetben 15-ös HCG-t mértek.

Létezhet-e, hogy az emelkedés abból adódik, hogy két különböző laborban mérték az eredményt és ilyen kicsi eredmény-különbség még egyfajta hibahatáron belül esik a laborokban?

Azért kérdezem, mert anno volt egy vetélésem, ahol a HCG hónapok alatt ürült ki a szervezetemből. Így most nem tudom, hogy ennél a lombiknál valóban elindult-e legalább egy biokémiai terhesség, vagy a HCG injekció hatását mérték a laborok. Jó volna ezt tudni.

Köszönettel, Nóra
Tisztelt Csiszár Nóra!

Azt, hogy a kimutatott HCG szint emelkedést biokémiai terhesség vagy a maradék gyógyszer visszamérése okozza egyértelműen eldönteni nem lehet.

Az eredmények közötti különbséget a terhesség előre haladásán kívül (a HCG szint terhesség 8-10. hetéig folyamatosan emelkedik, hozzávetőlegesen 2 naponta megduplázódik) magyarázhatja a különböző mérési módszer is.

Arról nincs információm, hogy az Önnél végzett vizsgálatokat milyen metodikával végezték, de általánosságban elmondható, hogy más módszerrel mérnek a rendelőkben, betegágynál elérhető készülékek, mint a nagy mintaszám feldolgozására berendezkedett laboratóriumok. Ezek nem jelentős különbségek, de mégis könnyen félreértelmezhetőek lehetnek.

Javaslom, hogy a jövőben amennyiben van rá lehetősége, mindig ugyanott végeztesse a laboratóriumi vizsgálatokat!

Üdvözlettel: dr. Király Viktória



Üdvözlöm! Xarelto szedése mellett szedhetek e antibiotikumot és gyökérkezelés alatt szüneteltetnem kell e a xarelto szedését. Az fogovos szerint nem kell.köszönöm
Kedves Loránd !

Nyugodtan szedhet antibiotikumot, a Xareltónak alig van gyógyszerkölcsönhatása

üdv. Dr. Blaskó György

Tisztelt Dr.Blaskó György !

35 éves vagyok.Kiskoromban volt egy penicillin túladagolásom,ebből kifolyólag penicillin allergiát diagnosztizáltak.Tavaly év végén kaptam egy mélyvénás trombózist jobb alsó lábszárban,azóta is szedem a warfarint 4 és 5.5 közötti adagot,mivel még nem állt be.A Pécsi Genetikai eredményeim jók lettek,a kumarin rezisztencia vizsgalat után javasoltak kisebb mennyiségű warfarint,amit nem tudunk tartani,mivel a kisebb adag után nem jók a véreredményeim.Közben küzdők állandó arcüreggyulladással,endometriosissal.Ezútán mentem magán úton immunológiai vizsgálatra,ahol kiderült,hogy antifoszfolipid -szindrómám van.A lábam azóta is fáj,vizesedik,mind a kettő a hajlatban.Milyen írányba kellene tovább mennem,vagy ezt fogadjam el normálisnak?Kezelhető-e az antifoszfolipid-szindróma,megfelelő-e a warfarin?Válaszát előre is köszönöm:Pados Zsanett
Kedves Zsanett !

Kérem mivel panaszai elég összetettek, ha lehetősége van rá keressen meg a trombozisközpntban.



Üdvözlettel:

Dr. Blaskó György
Kedves Doktornő!45 évesanyuka vagyok magasvérnyomással kezelnek már tobb mint tiz éve.Atlagba az alsó érték ami nagyon magas '140-100,sokszor szédulök.Gyógyszert szedek Egiramlon 5mg. és tallinton .25mg.Sokat idegeskedek vérvétel szerint nincs szervi bajom.Mi lehet az oka_.Köszönöm a válaszát. Andrea
Kedves Andrea !

Dr. Kapocsi Judit doktornőt tudom ajánlani központunkból panaszaival kapcsolatban. Lehet szükségesek egyéb vizsgálatok ahhoz , hogy véleményt tudjon mondani a doktornő , hogy a vérnyomás okozza-e a szédülést, esetleg más okozza panaszait.

Elérhetőségünk: info@tromboziskozpont.hu, vagy 0670/4317729-es telefon.



Üdvözlettel :

Kelemen Edina



Tisztelt Doktor Úr!

kb féléve volt egy trombózisom a bal térdem alatt és azóta syncumár tablettát szedek.A kórházban a főorvos úr azt mondta hogy kb fél évig kel szednem a gyógyszert,aztán átpasszolt a körzeti orvoshoz aki felügyeli az eredményem,ami hála isten mindig jó.Csakhogy a doktor nő azt mondja hogy egy évig kel szednem a gyógyszer vagy lehet tovább.Minden bizalmam a doktornőé de szeretném kizárni hogy esetleg fölöslegesen szedjem.Kérdésem:Van-e lehetőség önöknél ultra hanggal és egyéb esetleges vizsgálattal meg alapítani hogy menyire szükséges még a gyógyszeres kezelés. 46 éves vagyok nem dohányzom és alkoholt sem fogyasztok,valószínűleg a trombózist egy vesekő műtét okozta és az azt megelőző 1 hónapos kórházi kezelés,mert rögtön a műtét után jelentkezett.A lábamon csak a bokámnál látható egy kis visszér,a lábszáram olyan mint 20 éves koromban ami most már az eset után szépen vissza is izmosodott. Üdvözlettel:Józsi
Kérem hívjon a fenti telefonszámon megbeszélés végett.
Tisztelt Trombózis Központ! Leiden:Homozigóta normál (-/-)

Prothrombin G20210A Heterozigota (+/-) szedhetek e ilyen véreredménnyel úgynevezett minipill fogamzásgátló tablettát? előre is köszönöm üdvözlettel
Ha valaki csak és kizárólag a porthtombin gén mutáns +/- heterozygota formáját hordozza és bizonythatóan más baja nincs, a legalacsonyabb hormon-tartalmú fogamzásgátlót szedhet (de figyeljen az egyéb rizikókra!)

Üdv

Blaskó

Tisztelt Doktor Úr/ Hölgy!



34 éves vagyok, gyakran zsibad a kézfejem, lábam, illetve a lábam elég sokszor fáj, az érszükület nálam szóba jöhet? ( Sajnos dohányzok, és családomba is volt ilyen próbléme) Viszont feleslegesen nem merek orvoshoz menni (gyakran azt mondják, még fiatal vagyok)



Válaszát előre is nagyon köszönöm:

Hajnica
Kedves Hanica !

Panaszait több tényező okozhatja. Az , hogy dohányzik , semmiképp nem dícséretes, de nem feltétlen okozója érszükületnek. Egy doppler áramlásmérés vizsgálatra , ami az érszűkületet igazolja , illetve egy ideggyógyászati szakvizsgálat mindenképp választ adna aggodalmaira.



Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens

Hírek

Nem sikerül beállítani az INR szintemet! Miért?

Nem sikerül beállítani az INR szintemet! Miért?

Az INR szintjének mérése igen fontos bizonyos véralvadásgátlók szedésekor, hiszen az értéke ad információt arról, hatékony-e az alkalmazott terápia. Túl alacsony és túl magas szintje sem megengedett, hiszen azt jelzi, nem megfelelő az illető véralvadása. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, vajon mi lehet az oka az ingadozó INR-nek, és hogy mit lehet ilyen esetekben tenni.

További részletek
A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

Az alacsony dózisú aspirin széles körben alkalmazott készítmény, mely csökkenti a vérrögképződés esélyét. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája azonban arra figyelmeztet, hogy nem minden típusú trombózisban hatásos. Hogy miért?

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA