Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Dr. Király Viktória!

Speciális kérdésem lenne laborvizsgálattal kapcsolatban. IVF-kezelésben vettem részt, melynek során HCG tartalmú tüszőrepesztőt kaptam (Ovitrelle 250 NE). Az injekció beadása után 2 héttel nagyon gyengén pozitív lett a terhességi teszt, így elmentem egy laborba, ahol 10-es HCG-t mértek. Másnap a meddőségi intézetben 15-ös HCG-t mértek.
Létezhet-e, hogy az emelkedés abból adódik, hogy két különböző laborban mérték az eredményt és ilyen kicsi eredmény-különbség még egyfajta hibahatáron belül esik a laborokban?
Azért kérdezem, mert anno volt egy vetélésem, ahol a HCG hónapok alatt ürült ki a szervezetemből. Így most nem tudom, hogy ennél a lombiknál valóban elindult-e legalább egy biokémiai terhesség, vagy a HCG injekció hatását mérték a laborok. Jó volna ezt tudni.
Köszönettel, Nóra
Tisztelt Csiszár Nóra!

Azt, hogy a kimutatott HCG szint emelkedést biokémiai terhesség vagy a maradék gyógyszer visszamérése okozza egyértelműen eldönteni nem lehet.

Az eredmények közötti különbséget a terhesség előre haladásán kívül (a HCG szint terhesség 8-10. hetéig folyamatosan emelkedik, hozzávetőlegesen 2 naponta megduplázódik) magyarázhatja a különböző mérési módszer is.

Arról nincs információm, hogy az Önnél végzett vizsgálatokat milyen metodikával végezték, de általánosságban elmondható, hogy más módszerrel mérnek a rendelőkben, betegágynál elérhető készülékek, mint a nagy mintaszám feldolgozására berendezkedett laboratóriumok. Ezek nem jelentős különbségek, de mégis könnyen félreértelmezhetőek lehetnek.

Javaslom, hogy a jövőben amennyiben van rá lehetősége, mindig ugyanott végeztesse a laboratóriumi vizsgálatokat!

Üdvözlettel: dr. Király Viktória



Üdvözlöm! Xarelto szedése mellett szedhetek e antibiotikumot és gyökérkezelés alatt szüneteltetnem kell e a xarelto szedését. Az fogovos szerint nem kell.köszönöm
Kedves Loránd !

Nyugodtan szedhet antibiotikumot, a Xareltónak alig van gyógyszerkölcsönhatása

üdv. Dr. Blaskó György

Tisztelt Dr.Blaskó György !
35 éves vagyok.Kiskoromban volt egy penicillin túladagolásom,ebből kifolyólag penicillin allergiát diagnosztizáltak.Tavaly év végén kaptam egy mélyvénás trombózist jobb alsó lábszárban,azóta is szedem a warfarint 4 és 5.5 közötti adagot,mivel még nem állt be.A Pécsi Genetikai eredményeim jók lettek,a kumarin rezisztencia vizsgalat után javasoltak kisebb mennyiségű warfarint,amit nem tudunk tartani,mivel a kisebb adag után nem jók a véreredményeim.Közben küzdők állandó arcüreggyulladással,endometriosissal.Ezútán mentem magán úton immunológiai vizsgálatra,ahol kiderült,hogy antifoszfolipid -szindrómám van.A lábam azóta is fáj,vizesedik,mind a kettő a hajlatban.Milyen írányba kellene tovább mennem,vagy ezt fogadjam el normálisnak?Kezelhető-e az antifoszfolipid-szindróma,megfelelő-e a warfarin?Válaszát előre is köszönöm:Pados Zsanett
Kedves Zsanett !

Kérem mivel panaszai elég összetettek, ha lehetősége van rá keressen meg a trombozisközpntban.



Üdvözlettel:

Dr. Blaskó György
Kedves Doktornő!45 évesanyuka vagyok magasvérnyomással kezelnek már tobb mint tiz éve.Atlagba az alsó érték ami nagyon magas '140-100,sokszor szédulök.Gyógyszert szedek Egiramlon 5mg. és tallinton .25mg.Sokat idegeskedek vérvétel szerint nincs szervi bajom.Mi lehet az oka_.Köszönöm a válaszát. Andrea
Kedves Andrea !

Dr. Kapocsi Judit doktornőt tudom ajánlani központunkból panaszaival kapcsolatban. Lehet szükségesek egyéb vizsgálatok ahhoz , hogy véleményt tudjon mondani a doktornő , hogy a vérnyomás okozza-e a szédülést, esetleg más okozza panaszait.

Elérhetőségünk: info@tromboziskozpont.hu, vagy 0670/4317729-es telefon.



Üdvözlettel :

Kelemen Edina



Tisztelt Doktor Úr!
kb féléve volt egy trombózisom a bal térdem alatt és azóta syncumár tablettát szedek.A kórházban a főorvos úr azt mondta hogy kb fél évig kel szednem a gyógyszert,aztán átpasszolt a körzeti orvoshoz aki felügyeli az eredményem,ami hála isten mindig jó.Csakhogy a doktor nő azt mondja hogy egy évig kel szednem a gyógyszer vagy lehet tovább.Minden bizalmam a doktornőé de szeretném kizárni hogy esetleg fölöslegesen szedjem.Kérdésem:Van-e lehetőség önöknél ultra hanggal és egyéb esetleges vizsgálattal meg alapítani hogy menyire szükséges még a gyógyszeres kezelés. 46 éves vagyok nem dohányzom és alkoholt sem fogyasztok,valószínűleg a trombózist egy vesekő műtét okozta és az azt megelőző 1 hónapos kórházi kezelés,mert rögtön a műtét után jelentkezett.A lábamon csak a bokámnál látható egy kis visszér,a lábszáram olyan mint 20 éves koromban ami most már az eset után szépen vissza is izmosodott. Üdvözlettel:Józsi
Kérem hívjon a fenti telefonszámon megbeszélés végett.
Tisztelt Trombózis Központ! Leiden:Homozigóta normál (-/-)
Prothrombin G20210A Heterozigota (+/-) szedhetek e ilyen véreredménnyel úgynevezett minipill fogamzásgátló tablettát? előre is köszönöm üdvözlettel
Ha valaki csak és kizárólag a porthtombin gén mutáns +/- heterozygota formáját hordozza és bizonythatóan más baja nincs, a legalacsonyabb hormon-tartalmú fogamzásgátlót szedhet (de figyeljen az egyéb rizikókra!)

Üdv

Blaskó

Tisztelt Doktor Úr/ Hölgy!

34 éves vagyok, gyakran zsibad a kézfejem, lábam, illetve a lábam elég sokszor fáj, az érszükület nálam szóba jöhet? ( Sajnos dohányzok, és családomba is volt ilyen próbléme) Viszont feleslegesen nem merek orvoshoz menni (gyakran azt mondják, még fiatal vagyok)

Válaszát előre is nagyon köszönöm:
Hajnica
Kedves Hanica !

Panaszait több tényező okozhatja. Az , hogy dohányzik , semmiképp nem dícséretes, de nem feltétlen okozója érszükületnek. Egy doppler áramlásmérés vizsgálatra , ami az érszűkületet igazolja , illetve egy ideggyógyászati szakvizsgálat mindenképp választ adna aggodalmaira.



Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Doktor Nő/Úr ! 10-napja a bal alsó lábszáramon trombózist állapítottok meg. A kezelést 8 napig Syncumarral kezdték meg, ezután felajánlották a Pradaxa-t . Jelenleg ezt kapom. Kérem a véleményüket. Tisztelettel Zoltán
Kedves Zoltán !

Mindkettő kiváló gyógyszer, de a Pradaxat csak akkor lehet törvényesen támoghatással felírni, ha a Syncumar (warfarin, Marfarin) sikertelen

Üdv- Dr. Blaskó György

Tisztelt Kósa Doktornõ!
Egy hónapja voltam a Doktornõnél trombózis gyanú és tüdõ embólia gyanú miatt ami császármetszés után merült fel.A vizsgálatok nem találtak embóliát és trombózis.
Azóta is 2x szúrom magam 0,4 es clexannal.Januárban tudok újra menni a doktornõhõz.Azóta viszont megjött a genetikai vizsgálatom eredménye ami MTHFR A1298C. 1.allél:normál 2.allél:mutáns genotípus:HETEROZYGOTA
A kérdésem az lenne hogy ez igényel valami kezelést?Hat hete kapom a clexant akkor szültem mikor hagyható el?A másik három genetikai eredmény normál azok jók.
Várom válaszát. Köszönöm Cser Éva
Kedves Éva !

Doktornő várja rendelésére , hogy átudják beszélni a leleteit.



Üdvözlettel :

Kelemen Edina
Tisztelt Doktor Úr / Nő !!

anyukám 2 hónapja elesett kerékpárral és a bal térdét és a bal lábszárat megütötte , a bal lába térdtől lefelé tiszta lila, zöld lett , 2 hétig feküdt vele vizesruházta meg lioton géllel kenegette !Egy nagyon kicsit tornáztatta a lábait ! 2 hét után felkelt és egész nap járkált ! Mostanra a bal lábán az ér kidudorodott és ekkor ment el orvoshoz ! Az orvost megállípította , hogy mélyvénás trombózison esett át, kórházba nem maradt bent , így gyógyszer írt fel neki Xarelto 15 mg!

Kérdésünk az lenne , hogy az éjszakai fekvésen kívül, napközben is feküdnie kell és pihentetni a lábait , vagy fellehet és s.étálhat -e ?
.
Tisztelettel : Tamás Erzsébet
Kedves Erzsébet !

Ha lehetőségük van keressék fel központunkat. Dr. Kósa Éva angiológus doktornőt tudom ajánlani, aki segíteni tud önöknek az édesanyja további kezelését illetően. A doktornő segít tanácsaival a jövőre nézve. Valamennyi dokumentummal kerssék meg őt.

Elérhetőségünk: 0670/431 77 29



Üdvözlettel:

Kelemen Edina

Prima Medica Egészségközpontok